Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lenttokenttien uudet ct-skannerit ja filmi

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana nroeg, 17 Huhtikuu 2022.

1. nroeg

nroeg Member

30
    1
    8
    Kuulemma pilaa filmit tuo uusi läpivalaisulaite. Helsinki-Vantaalla tosin vasta yksi laite käytössä.

Mirrored tykkää tästä.
  2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
  3. Mirrored

23 779
    749
    113
    Minkälaisten laitteiden läpi ulkomaisista liikkeistä tilatut filmit mahtaa tänne joutua?

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    rahtiskannereiden, 10x enemmän säteilyä :)

5. Mirrored

23 779
    749
    113

Tarkoitin yksityishenkilöille lähetettäviä postipaketteja. Tullin realityohjelmissa näkee semmoisia pieniä läpivalaisulinjoja käytössä.

Mikä on säteilyn laatu erilaisissa laitteissa ja toisaalta määrä. Määrä tietenkin lisääntyy reippaasti jos virkailija kiinnostuu sisällöstä pysäyttäen liukuhihnan enempään tarkasteluun.

Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu 2022
  6. Mirrored

23 779
    749
    113
    Asiaa voisi tiedustella liikkeestä josta on tilaamassa. Ehkä on tuttua vanhoille alan toimijoille tämä ja jotenkin ratkaistu ettei joudu pilattavaksi.

Ei mulle kyllä ole ollut pilattuja filmejä tullut Saksasta. On tästä kyllä aikaa.

Valottumista _matkustamisen_ yhteydessä muistelen raportoidun foorumilla jo 10-15 vuotta sitten. Ulkomailta ostamisien yhteydessä en muista ollenkaan.

edit. Löysin yhden ketjun. Mitähän siellä tarinoidaan. Lentokenttien läpivalaisu?

Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu 2022
  7. Mirrored

23 779
    749
    113
  8. Norma

Norma

5
    1
    3
    Vastikään Helsinki-Vantaalla onnistui filmien käsitarkistus ongelmitta

arthur tykkää tästä.
  9. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Tietääköhän kaikki sitä, että jokainen matkatavara joka menee ruumaan tai cabiiniin, läpivalaistaan aina. Ainoa poikkeus on juuri tuo käsin tarkastus ja snifferillä filmipurkkien tutkiminen. Snifferikäsittelyn voi pyytää filmien herkkyyden takia (ja saattaa yleensä myös saada). Rahti läpivalaistaan myös aina kokonaan. Ja nimenomaan myös lähtevät tavarat, niihin bokseihinhan on lähettäjä voinut pakata ihan mitä vaan.. jonka takia, sen sata retkikeitintä ja satoja höyrykihartimen kapseleita, liuottimia yms yms. takavarikoidaan. Lentokoneessa kun ei saa lähettää hyvin herkästi palavaa materiaalia ja ihmiset ei sitä tiedä tai kunnioita kieltoa. Mutta on hyvin harvinaista onnistua lähettämään kiellettyjä aineita, koska kaikki tutkitaan tarkasti. Suomeen tulleet filmit on siis jo läpivalaistu saksan päässä, eli olisi hyvä olla kiinnostunut heidän laitteista rahdille, eikä vastaanottavan maan.

10. ppohja

ppohja Active Member

514
    38
    28
    Tuolla :-( keskustelussa kerroin Bolognan kentältä, jossa security personnel kieltäytyivät ottamaan niitä kuvattuja filmejä hand checkiin. Sen seurauksena lopputulos on se, että ne filmit ovat nyt menneet pilalle. Minulla oli se standard "DO NOT X-RAY" -laput niissä, mutta italialaisittaan tämä ei kiinnostunut niitä pätkääkään. Olin siine security-rivissä ehkäpä 10 minuuttia, ja sen jälkeen lopetin vittuilun.

Nyt se minun filmikuva näkyy tässä.

Liitetyt tiedostot:

11. Mirrored

23 779
    749
    113
    Harmin paikka! Äsken, kun kerroit tästä ensiksi, et ollut kuitenkaan varma oletko itse aikaansaanut tuon?

Viimeksi muokattu: 11 Syyskuu 2022
  12. ppohja

ppohja Active Member

514
    38
    28
    Luultavasti minä itse aiheutin tämän. Muistan, että kun JOBO -laitteessa filmit olivat tankissa, jossa oli myös tankin jatko ("Tank Extension"). Niistä jatkoista tapahtui erkaniminen kesken kehityksen, josta varmaankin tuli valovuotoa. Ainakin kuva näyttää sellaiselta.

Back to the Basics. Mikä on se menetelmä siihen, että ei? Se, ettei käytä jatkeita, vaan käyttää vain sitä tankkia ilman jatkeita.

Liitetyt tiedostot:

13. Tony V

Tony V

14
    0
    1
    Olen kättänyt x-ray pussia ja pyytänyt että fimeille tehdään käsitarkastus. Toiminut joka kentällä ihan kivasti