Hups, Posti osaa. Ensin oli kadoksissa pari päivää ja vasta etsinnän jälkeen löytyi ja olinkin kotona kun tällainen päivitys pompsahtaa. Ilmeisesti on vain tarkoitus kierrellä kaupunkia paketin kanssa jotta sen nouto postista vielä pitkittyisi. Ei kannata edes tiedustellä, kun näin tapahtuu usein ja vastataan ettei kuljettajilla ole ovikoodeja.
Selvennykseksi tähän: Torstaina ostin kuljetuksen netistä ja teippasi paketin päälle saamani osoitekortin. Seurannan mukaan se on kirjattu asiamiestoimipaikassa n. 5 minuuttia valmiiden pakettien luukusta sisään tuuppaamisen jälkeen. En jäänyt jonottamaan kuittausta. Eli sen perusteella paketti kirjataan heti vastaanottopisteessä. Sitä ennen paketti on seurannan mukaan toimittamatta postille. Helpostikoodilliset kirjataan helpostikoodilla, mutta linkittääkö se paketin lähetystunnukseen? Helpostikoodille ei ainakaan vielä kesällä ollut mitään seurantasovellusta postilla itsellään. Silloin helpostikoodin ja lähetystunnuksen parittaminen tehtiin jakelukeskuksessa.
En tiedä. Kunhan olettelin. Mulle on tullut ilmoituksia, että noudettavissa. Mutta paikalla saanut tietää, ettei olekaan. Mitä olen jossain kioskilla nähnyt lähettilasteja, niin ne ainakin vastaanotetaan sinne yhdellä listalla/kolleittain. Vai miksi kutsutaankaan. Mutta ei siis paketti kerrallaan.
Heh... sattuu sitä muillekin kuin Postille ja UPS:lle... Mulle tuli tuossa joulun välipäivinä töissä puhelu, johon en pystynyt vastaamaan kun olin palaverissa. No sitten muutaman tunnin päästä tuli vaimolta kuvaviesti, että takaovelta (jonka vieressä menee pyörätie) oli löytynyt paketti, jossa oli joulun alla tilaamani Fuji 50-140 ja Fuji 24/1.4 eli sellainen 2500 € lähetys. Kuljetusfirmana oli Schenker, kuljettaja ei ollut löytänyt etuovelle ) Vaimo olisi ollut kotona, mutta kun kuski ei saanut minua kiinni, päätti hän näppärästi jättää paketin takaovelle. Mitenköhän olisi asia mennyt jos paketti olisi kadonnut...? No kukaan ei ollut sitä kuitannut niin aika heikoilla olisi tuo kuljetusliike ollut...
Schenkerin auto haki Tamronit ruotsinmatkalle. DHL luki papereissa. Kuljettaja oli kiinnostunut työstään kun kysyi mitä lähetän. Viivakoodinlukijalla toki piippautti pakettiin ohjeen mukaan printatun DHL-lapun.