Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

NYT ON KAMERAT KULTAAKIN KALLIIMPIA !

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ruusju7, 21 Joulukuu 2005.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Nikon Nikkor Z 24-120mm F/4 S

    Objektiivi on ostettu vasta 2/2022 Fotonordicilta.
    Takuuaikaa vielä reilusti jäljellä.

    Hinta: 1145 €
    Yksityinen myy.

    Myynnin syy: Kamerasysteemin vaihto



    Nikon Z objektiivien pula-aika. Tiedä vaikka samalla syy merkin vaihtoon.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 408
    1 061
    113
    En halua olla hintapoliisi mutta nyt pyydetään ihan suomisivuilla facessa 400e Olympys MjuII muovihärpäkkeestä, saahan sitä pyytää.
     
    Juha Koli ja MartinN tykkäävät tästä.
  3. MartinN

    MartinN Active Member

    531
    39
    28
    Niinpä, filmipokkareiden yms filmikameroiden hintoihin on pumpattu ’ilmaa’. Milloinkohan puhkeaa ensimmäisenä ?
     
    Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu 2023
    thomas95 ja Kimo tykkäävät tästä.
  4. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Niin ja muutama viikko sitten tämänkin foorumin myyntipalstalla pyydettiin Agfamatic 4000 pokkarikamerasta 1 500 €. :)
     
    Kimo tykkää tästä.
  5. MartinN

    MartinN Active Member

    531
    39
    28
    Minä olen käsittänyt tuollaiset hinnat lähinnä ’kirjoitusvirheinä’. Eli nolla tullut vahingossa hintaan.
     
  6. Kona

    Kona Well-Known Member

    982
    927
    93
    Kyllähän moni poika ja tyttö laittaa ja on laittanut tämän ”filmille kuvaamisen boomin” kuluessa kätensä soosiin.

    Filmille kuvaaminen on nyt niin ”in”, kun kaikki kuvaa digiä someen.

    Myös käytettyjen filmikameroiden kauppiaat, myyjät, myös Suomessa ovat olleet haistavinaan markkinaraon, osataneet erilaisia jämäeriä mm. pokkareista ja vedättäneet hintoja surutta ylöspäin. Hintojen nousu ja argumentti - ”näitä et enää saa mistään, koska näitä ei tehdä” - pätee kuitenkin vain myyntipuolella. Jos tarjoat vastaavaa vanhaa laitetta, on vakioargumentti - ”näitäon niin paljon liikkeellä, pitää lisäksi huoltaa” - toki näinkin.

    Mietin vain, kuka tarvitsee näitä pokkareita kovalla hinnalla. Kuvat ovat mitä ovat, muovihärpäkkeitä, filmi, filmin kehityttäminen ja skannaus on kallista…

    Leica on eri juttu. Mekaanisesti kuitenkin oivallinen laite, jolla valokuvaaja ottaa haluamiansa kuvia, ja keräilijöitäkin kiinnostaa.
     
    papetsu ja MartinN tykkäävät tästä.
  7. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Ei kai niillä välttämättä juuri kuvatakaan, koristeita ovat(??).

    Kai niiden ostamisen syynä on lähinnä nostalgia. ”Mulla oli tommonen sillo nuorena…”.
     
    Kona ja MartinN tykkäävät tästä.
  8. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Ei, kun kyllä niitä käyttöön tällä hetkellä ostetaan. Milleniaalit ym. haluaa hidastaa elämää ja rajoittaa sitä mitä julkaisee somessa. Se on myös jännittävää, kun pitää odottaa ennen kuin näkee tuloksen. Vähän kuin vastavoimaa tämän vuosituhannen kuvaamistrendille.

    Ja suunnitteleehan se Ricoh uusien filmikameroiden tuomista markkinoille. Saa nähdä, vaikka Pentax K1000:sta tulisi päivitetty versio.
     
  9. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Siinä on myös se, että kun [yksi] influensseri hypettää jotain kameraa, niin "kaikki" tahtoo sen. Saa markkinoille aikaan kysyntäpiikin.
     
  10. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Varmaan on tuollaistakin. Tässä lähinnä oli juttua niistä muovisen oloisista ”instamatic” kameroista, jotka käyttävät 126- tai 110-filmikasettia.

    Itse en ole ainakaan pariinkymmeneen vuoteen nähnyt niitä missään enää myynnissä, mutta kukapa tietää, jospa niitä vielä jostain löytyisi(??).
     
  11. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    954
    428
    63
    Ei kai uusina, mutta kirppareillahan noita 110'jä on siinä missä jalkakylpyjäkin, jopa Kodakin / Agfan parempia malleja. Joku Pentaxin tai Minoltan 110-SLR oli sen verran harvinainen täällä, että niitä ei sentään saa kolikoilla ja kirppareilta. Että isoa raetta on helposti tarjolla.
    PAK eli 126 taisi kadota jo aiemmin, myös filmimarkkinoilta? Niitä ei kyllä ollut sääsymboli-halppiksia parempina juurikaan Suomessa kaupan.
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 331
    2 999
    113
    126 filmin valmistus on tainnut loppua jo toistakymmentä vuotta sitten, 110 on saatavilla paria laatua.
     
  13. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Mitähän nyt höpötät?

    Minä kirjoitin filmeistä enkä kameroista. Niitä kameroita on varmaan runsaastikin tarjolla, mutta jos ei ole niihin filmiä, niin milläs kuvaat?

    Mutta joo, Saken mukaan 110-filmiä on vielä saatavana, joten siltä osin on vielä toivoa. (Itse en ole moisia aikoihin nähnyt, vaikka en kyllä ole etsinytkään).
     
  14. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    954
    428
    63
    Ai, taidat itse höpöttää: kun sun viestiä TÄNÄÄN KLO 20:42 lukee, niin lainaat viestiä kameroista, ja kirjoitat kamerat viestissäsi mainiten, ja nyt se onkin filmeistä?