Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MYYDÄÄN Zuiko 2/90mm makro - viallinen

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 11 Helmikuu 2011.

  1. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Lähes puoli vuotta muun OM-setin myymisen jälkeen laitetaan vielä tyrkylle se varsinainen helmi - Zuikon OM 2/90mm makro-objektiivi.

    Olin jo menettänyt toivoni tämän suhteen - ollut "huollossa" 15.2.2010 alkaen - mutta tänään sain lasin takaisin.

    Tässä huoltotarpeessa onkin koko tämän myynnin problematiikka. Huollossa piti puhdistaa sisäiset linssipinnat yhden mystisen tapahtuman seurauksena - siitä tarkemmin ostajaehdokkaille - ja aika hyvin onnistuttiin, mutta täydellisesti? Linssistö näyttää kuitenkin erittäin hyvältä ja oletettavaa on, että yksilö käyttäytyy moitteettomasti.

    Ulkoisesti objektiivi on erittäin siisti, mukaan Olympuksen tulpat.

    Jos kiinnostaa, seuraavassa toimintaehtotuksia:

    Myynti vain naamatusten Helsingissä.
    Mulla on ostotilannetta vaarten lainassa vastaava "virheetön" objektiivi, jota voidaan verrata myytävään yksilöön. Olisin tehnyt paljon vetävämmän myynti-ilmon, jos mulla olisi vielä käytössä jokin FF-digikamera, johon tämä sopii, kuten 5D. Mutta ei oo eli ostaja verratkoon luonani itse.

    Hintapyyntö on välillä 300-600 euroa riippuen siitä, kuinka lähellä virheetöntä yksilöä tämä myytävä peli on.

    Monimutkaista? Niin se valitettavasti on. Parhaimmillaan tässä on kuitenkin tarjolla yksi halutuimmista objektiiveista kohtuuhintaan.

    Tavataan Helsingin keskustassa, yhteydenotot: yv tai 040-5590551

    PS. kuvia myöhemmin
     
  2. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Zuiko 2/90mm makro - 290 euroa

    Päivitetään ilmoitusta.

    Vihdoinkin sain tilaisuuden kokeilla pikatestiä tämän objektiivin kanssa. Apuna Panasonicin micro4/3 kamera.

    Lopputulokset olivat ällistyttäviä!
    Myytävä objektiivi ei todellakaan ole normaalin 2/90 millisen Zuikon spekseissä. Toisaalta, tässä taitaa olla hankittuja ominaisuuksia, jotka ainakin minua kiinnostavat.

    Vaikuttaa siltä, että objektiivi toimii täysin "väärin" suurilla aukoilla ja pidemmillä etäisyyksillä; aukolla 2.0 toisto lähentelee pehmeäpiirto-objektiiveja. Mutta pienempi aukko, lähempi etäisyys ja lopulta ollaan ehjän vastaavan tasolla.

    Mielenkiintoista on, että "läpikatsottuna", objektiivi on ihan kirkas. No, sillä ei liene merkitystä. Objektiivin kontrasti käyttäytyy täydellä aukolla todella mielenkiintoisesti terävyystason ja sen ulkopuolisen tarkennuksen osalta eli "hieno" modifikaatio on syntynyt. Lisää näistä kummallisuuksista myöhemmin tuolla Optiikka-osiossa.

    Eli tässä on ulkoisesti todella nätti ja haluttu 2/90mm Zuikon makro. Täydellä aukolla - ainakin digissä - toimii lähestyen parhaimpia pehmeäpiirto-objektiiveja, himmennettynä luultavasti saavuttaa ehjän vastaavan legendan tarkkuudessa.

    Ohessa kuvausnäytteitä. RAW:n kautta, ilman mitään säätöjä pl parissa kuvassa valotuksen säätöä hieman - usein tuo "virheellinen" lasi teki muuten suurempaa jpg-tiedostoa...
    Siis, vasemmalla puolella myytävä lasi, oikealla "ehjä". Eron pitäisi olla monessa näytteessä selvä:)

    Mutta aika hieno on softikin...

    Tästä syystä lasille laitetaan hintapyynti, joka on voimassa 24.3. asti. Jos ei siihen mennessä mene kaupaksi, ostan OM-rungon ja pidän hetken itse.

    Hintapyynti 290 euroa. Ei takuuta, mieluiten nouto. Mukaan molemmat tulpat.

    Edelleen nähtävissä Helsingin keskustassa.
     
  3. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Otetaan tää taas esille.

    Ajattelin kuvailla tällä filmille, mutta ei aika riitä. Laitetaan siis taas myyntiin, esitellyssä kunnossa. Tarjouksiakin saa esittää.
     
  4. Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Onko tässä tapauksessa mahdollista, että objektiivi on huollossa kasattu väärin? Jos joku elementti onkin nurinperin tms.
     
  5. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Täytyy myöntää, että asia kävi myös mun mielessä. Mutta ei kai nyt sentään.....
     
  6. Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Njoo, siltä se vähän mustakin näyttää, noi kuvat ei oo meinaa vaan "hieman" softeja. Tossa on aikas paljon lasii, niin ei liene ihme, että joku siellä menee väärinpäin yms. Joskus aikoinaan kun kertakäyttökamerassa käänsi sen linssin ympäri, tuli vähän vastaavaa... :)
     
  7. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
  8. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 251
    46
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Taas? ;D
     
  9. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Projekti tai soft focus innostusta?
     
  10. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Tää objektiivi löytyi taas kaapin perukoilta. Ostin itselleni jopa NEX-sovitteen, mutta se taas hävisi jonnekin kaappiin.

    Tarjouksia yyveellä?
     
  11. kto

    kto Well-Known Member

    2 514
    92
    48
    Vs: Zuiko 2/90mm makro

    Uppista.

    Löysin NEX-sovitteen, mutten ole ehtinyt kokeilemaan. Ehkä ensi viikolla.

    Jos jotain kiinnostaa, tehkää tarjouksia.