Vs: Zorki 3M filminsiirto-ongelma Minkäköhän kokoselle kelalle noi vedetään tehtaalla? Ainakin ne pari rullaa Macon kirkkaita jäi sille samalle laajalle kaarelle kaikki, teki mitä hyvänsä.
Vs: Zorki 3M filminsiirto-ongelma Olen kokenut ongelmaksi vain 'pitkittäisakselin ympäri' olevan käyryyden. Toiseen suuntaan filmi on kasetissakin pienellä rullalla. Tai no joo, myös toiseen suuntaan kerran: oli tuossa tuota PET-pohjaa (ensimmäisen ja viimeisen kerran) ja hiukka hankala oli tuoreeltaan valopyödällä.. Kuten sanottu asetaatin kanssa voi elää, vaikka se joskus syystä tai toisesta kiukuttelisi. Tietty varmaan konstit löytyy PETillekin, mutta miksi vaivautua. Ei sekään innostanut, että filmin katkaisuun tarvitaan välttämättä jokin muu väline kuin sormet.
Vs: Zorki 3M filminsiirto-ongelma Jos muistelet tässä sitä parin vuoden takaista ekaa Maco-tilausta, niin sinä otit silloin Rollei 400 -filmiä (ei S:ää) keskikoossa ja mulle tuli kinokoossa 400S:ää.
Vs: Zorki 3M filminsiirto-ongelma Asetaatista valmistettiin yhteen aikaan ainakin avokelanauhaa. Se ei saisi käsitykseni mukaan käyristellä hirveästi koska äänen laatu kärsii, en ole tosin varma.
Vs: Zorki 3M filminsiirto-ongelma Sitäpä minä. Hyvä että joku muistaa, kun minä en. No, kippuraan se kuitenkin meni.