Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rippikoulun päätös

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 9 Maaliskuu 2008.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Ehtoollisesta on kyse vaikka rippikoulusta puhutaan. Ensimmäinen kuvaussessio uudella Sony 200 Alpha kameralla. Kirkossa ei koskaan ole valoa riittävästi joka johtaa siihen että pitänee vaan hämmästellä kuinka hienoja muokattavia on nämä RAW kuvat. Onneks tuli hommattua lisä salama HVL-F36AM josta on paljon hyötyä myös näissä kuvauksissa.

Pitkät jorinat....mutta kuva puhukon, jos puhuu.

EDIT

Hiukan vielä muokkasin kuvaa. Eli perpektiiviä rukkasin ja värilämpötilaa.

2. Vs: Rippikoulun päätös

tämä olisi erittäin symmetrinen kuva ilman tuota etualan puhuja koroketta,mutta tykkään

3. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Vs: Rippikoulun päätös

Kaatuu  vasemmalle. Kovin kalsea on tunnelma, vaikka Herran anteeksiannosta ensimmäistä kertaa nautitaan.

4. Vs: Rippikoulun päätös

Tynnyrivääristymää laajakulmapäässä? Mutta kiva kuva, hyvä valo.

T. Kerkko.

5. Vs: Rippikoulun päätös

Samoissa puuhissa olin lauantaina, mutta kirkko on ottanut mallia hyppyrimäestä eli Lauritsalassa olin. Saattoi olla pimeämpi kuin tuo tunnelmallisempi puukirkko. Mitäs valotusaikoja käytit ja olikos pitempää polttoväliä käytössä? Ptlens on kova sana zoomien kanssa :)

6. Vs: Rippikoulun päätös

Kallistuma ja puhujanpönttö häiritsevät, lisäksi kuva toimisi paremmin jos se olisi kuvattu kohtisuoraan kohteeseen. Eli rohkeasti keskilattialle kuvia napsimaan. kaikesta huolimatta kuvissa on avaruutta ja valoisaa tunnelmaa, joka rippitilaisuuteen mielestäni sopii, eli mukavia kuvia.

7. Vs: Rippikoulun päätös

Tuossa tapahtumassa missä minä olin, pappi alustuspuheenvuoron aikana totesi valokuvien tärkeyden, mutta totesi, että perseen olisi syytä pysyä penkissä eli ei juosta ympäri kirkkoa kuvia ottamassa. Ei ehkä juuri noilla sanoilla, mutta sisältö oli tuohon suuntaan. Tuo oli etukäteen arvattavissa, joten keskikäytävän kolmas penkkirivi ja laitapaikka :)

Jos pitäisi nimetä suurimmat ongelmat tai epäonnistumisien syyt niin päälimmäinen taitaa olla valon puute, mutta silläkin onnistumisprosentti olisi noussut huomattavasti jos tälle sukulaispojalle olisi etukäteen kerrottu mistä häntä kuvataan ja hän olisi antanut vähän enemmän mahdollisuuksia. Nyt tilanne vaikutti juuri päinvastaiselta. 

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Rippikoulun päätös

No joo. Jouduin ottamaan kuvan just siitä missä istuin. Itse olen välillä samassa kirkossa töissäkin joten en voinnut antaa muille esimerkkiä sillä että lähtisin liikkumaan toisaalle. Yritin perspektiivi korjauksella korjata, sivussa istumista. Mutta ei sillä sitä saa korjattua. Kyllä se kuva vaan on vino sille en voi mitään. Suljin aikoja sun muita en nyt muista mutta illalla kun olen omalla koneella katson ja laitan ne tähän. Kuva on alkuperäisenä paljon tummempi joten Sonyn omalla RAW konvertterilla sain valaistusta muokattua aika hyvin.

EDIT
    Tässä tämä alkuperäinen muokkaamaton kuva. Ajoin konvertterista läpi ilman nappuloihin koskemista ja elementsistä kuva ui vain pienennyksen kautta tänne väljemmille vesille.

ISO 400, s 1/60s f 5.6