Yritin etsiskellä nettiliikkeistä (suomalaisista) noita Agfan 1000, Fujin ja Kodakin 1600:sta diaa, vaan eipä näytä olevan. 400 on suurin herkkyys. Olisiko jollakin vinkkiä pk-seutulaisesta liikkeestä josta saisi pakastimeen muutaman herkän filmin...
Näitä herkkiä DIA-filmejä ei enää tietääkseni valmisteta. Siinä syy miksi et ole niitä löytänyt mistään. Jostain saattaa vielä löytyä useamman vuoden vanhaa pakastimessa säilytettyä herkkää DIA-filmiä. Itse näin sellaista paikallisessa fotoliikkeessä jonkin aikaa sitten. Nyt tällä liikkeellä ei niitä enää ole.
Technikdirekt:ltä onnistuin löytämään sentään kodakin 1600:sta... Toivottavasti sitä on niillä oikeasti eikä vain "kuvaruudulla" Samalla bonuksena tilasin Agfan scalaa ja kaikkea muuta kivaa
Tuo Agfan Scala on ollut myös itselläni tilattavien listalla usein, mutta kehittämisen ongelmat ovat aina tipauttaneet sen pois. Meinaatko kehitellä itse vai onko jossain Euroopassa laboratorio joka näitä kehittää? Yksi linkki minulla on ollut Ranskaan, mutta siinä ei tietenkään ollut kuin ranskaa.
Itse kehitytin äskettäin Agfa Scalan Ranskassa, suosittelen. Alla yhteystiedot: France Arka Laboratoire 52 Rue Notre Dame des Champs > 75006 Paris Tel. 0033 - 1 - 43 25 79 72 Fax. 0033 - 1 - 43 25 20 69 > Web: www.arkalab.com Arka Laboratoiren laatu oli moitteetonta ja kehitetyn filmin hinta kotiin kannettuna pakettina 21 euroa, joka on mielestäni kohtuullinen. Agfan sivuilta lainattua: "Whole new perspectives open up to professional photographers with the Agfa SCALA 200x. Whether fashion, advertising, photo journalism, architecture or landscape - Agfa SCALA 200x offers exclusive performance in black-and-white. It supplies an ideal basis for the publishing process - ideal quality control without the need for negatives and prints. This black-and-white reversal film, which is unique on the world market, offers push/pull opportunities from ISO 100/21° to ISO 1600/33° and a series of further excellent characteristics: extremely fine grain superb sharpness exceptional brilliance light colors which are clear and intense finely modulated grayscale, full-bodied dark colors"
Ranskaa olin ajatellut kehityspaikaksi. En tosin ole tutustunut scalan prosessiin, mutta jos se vastaa kutakuinkin muiden kääntöfilmien kehitystä niin en yritä kotona =)
Kyllä se käsittääkseni on samanlainen kehitettävä kuin muutkin kääntöfilmit. Fomapan R100 mustavalkodia on filmi jota yritin tilata eräästä suomalaisesta firmasta kehitteineen. Heidän valikoimaan sen piti kuulua, mutta sitten ilmoittivat toimitusongelmista ja aikoivat ottaa myöhemmin yhteyttä... ei ole kuulunut. Harmi, olisi ollut kiva kokeilla.
Tuolta löytyypi fomapania : Fotoimpex Berlin - Alles für die analoge Fotografie Luulisin että tuo kyseinen suomalainen firma joka vielä vähän aikaa sitten näitä suomessa möi (ja nyt ei enää myy filmejä ensinnäkkään) osti filminsä juuri tuolta.