Meinasin ottaa vain kinojärkkärin mukaan Kreikkaan heinäkuussa.Tutkin diafilmejä telefotosta,mikä tekee tästä (Fuji Provia RDP 100F) niin kalliin verrattuna muihin.Onko kokemuksia?
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Ei taida olla hirveästi vaihtoehtoja, kodakilla on yhtä kallis e100... elitechromeakaan ne ei taida enään tehdä tosta agfasta, mitä telefoto näköjään myy en tiedä mitään.. luulin, että agfa ei enään tekis filmejä
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Eikös tuossa Provia 100F ole erittäin pieni rae? Ainakin omissa paketeissa lukee "Superfine grain".
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Kovasti sitä esite kehuu,onko se sitten niin "ylivoimainen" kun hinta pomppaa kovasti verrattuna moneen filmiin
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Mun käsittääkseni juhaa kuvaa hyvällä menestyksellä Agfan Precisaa. Ainakin se on huomattavasti edullisempaa.
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Se on kuulema Fujin Sensiaa, eli ok. Tosin Sensian 200 on aina ollut vähemmän hekumallinen filmi.
Vs: Hyvä diafilmi kinolle sensia 200:nen tuotti ainakin mulla todella hyvää jälkeä.. ei mitään hirveän merkittäviä eroja ole ollut sen ja kodakin e100:sen välillä, elitechromen ja e100:sen välil en nähnyt käytännössä mitään eroa
Vs: Hyvä diafilmi kinolle tjukka ei vaan huomaa että me olimme samaa mieltä; elitecrome on tosaan aika samanlainen. Eikä se minulta ole pois vaikka kuinka siitä tykkäätte. Tosin tjukalla tuskin on omaa mielipidettä, taskaan, kunhan peesaa aina jotakuta jolla on oma mielipide. ;-)
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Mitä tuo 'tosaan' ja 'taskaan' tarkoittaa? Liidokkipojun omaa 'murretta' T Jukka
Vs: Hyvä diafilmi kinolle myönnän myös että olen aika puusilmä filkkojen eroille, sen jälkeen kun pääs x1:sellä skannaamaan.. tajus että kaikesta saa tarpeeksi hyvää jälkeä ja suurta printtiä... mulla on tossa erittäin kivan näköinen kinarikuva inkjettinä seinällä, 70cm korkee (pystykuva) ja rakeen joo näkee jos tiirustaa(tmax400)... ja myös sen vois lisätä, että tietty sensia 200:nen on rakeisempi kuin 100:nen dia, mut tää toivottavasti on selvää että nopeuden mukana se rae aina kasvaa ja kaikki on kompromissiä ja sitärataa... skannasin myös yhdelle tyypille sen dia-arkistoja näyttelyksi, ja niistäkin tuli oikeen hyvän näköistä (filkkoja laidasta laitaan).. isoa printtiä vissiin tulossa.. ainoa mikä diassa on, se on jotenkin pehmeämmän näköistä kuin nega
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Anttila myy tuota Agfan diafilmiä - Precisako se nyt on nimeltään - josta olen kuullut kerrottavan, että olisi Fujin Proviaa. Paketissakin myönnetään valmistusmaaksi Japani. Neutraali ja hienorakeinen filmi kuuden euron hintaan. Totta se on: Sehen Sie zum Beispiel: http://www.mi-fo.de/forum/index.php?showtopic=27658
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Agfan Precisa on oikeasti fujia. Se nykyinen jossa lukeekin made in japan. Spekuloida voi sitten sillä että onko kyseessä edesmenneen Sensian III vai II -sukupolvi. Yhtäkaikki, toimivaa filmiä. Mullakin on pari 10kpl:n lekaa sensioiden loputtua. Jostain syystä parista rullasta tuli kamalaa violettia, mutta kyseessä täytyi olla labbiksen moka - omat kehitykset tuottivat hyvää jälkeä. Provia on muita kalliimpaa, koska se pystyy. Ei kai siihen sen kummempia markkinalakeja tarvita. Rakeelta Provia 100 / Velvia 100 / Velvia 100F ovat pienintä mitä löytyy - jos 35mm koossa yrittää rakeetonta jälkeä hakea. Nykyisen supistuneen diafilmi-tarjonnan isoin ongelma mun mielestä on perus-muistoräpsijälle sopivan filmin puute. Tarvis filmiä joka toistaisi ihon yleensä ottaen hyvin ja olisi vielä edes vähän anteeksiantava (siis vähän loivempi). Provia ei ole mun makuun tässä. 200:n mukaan valotettu Provia 400X on aika kivaa (erityisesti 81A-suodattimen kanssa kuvattuna), mutta mulla on hakusessa yhä sopiva (tetenal) E-6 prosessin viritys jotta saisi ihon korostunutta punaisuutta pois. Kodakin edesmennyt e100g oli tässä suhteessa loistava.
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Made in Japan CT Precisaa on tullut viimeaikoina kinaridiana läimittyä. Sensia/Provia yhteensopivaa vaikuttaisi sävyjen puolesta olevan. Germaanialainen edeltäjä oli mielestäni enempi Kodakin neutraalien laatujen kaltaista. CT Precisalla mennään kinodiana jatkossakin.
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Fujia vaan takapellin alle - siitä se lähtee - skeidamerkit onneksi jo delanneet - huono kun ei oikein menesty ! _______ PS. Helsinki on todella kiva
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Kodak lopetti diafilkan valmistuksen, joten parasta varmaan kuvata vaan Fujin tuotteita. Niitä ehkä toivottavasti Japanin kysynnä vuoksi tulee saamaan vielä muutamia vuosia ainakin. Velvia 50 aina varma, Velvia 100 jos kaipaa nopeempaa ja hienorakeisempaa. Provia pliisumpaa värimaailmaa etsiville. Paljoa muita järkeviä vaihtoehtoja ei taida olla. Jos hinta tuntuu pahalta, niin aina voi kattella ebaystä diilejä, tai sitten 10 vuoden kuluttua harmitella, kun säästeli sillon, kun värimatskua oli vielä tarjolla... Edit: ite ostin saksasta 9/2012 30 rullaa RVP50:stä 6€/rulla kesäks, että ei tuo nyt niin himokallista ole, jos löytää halvalla eriä.
Vs: Hyvä diafilmi kinolle Totta,tässä kun on ostellut filkkoja 8x10 kameralle niin diarullan hinta on lähes koominenTilasin kuitenkin sitä Provia 100F filmiä 5 rullaa reissulle. t kimo