Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN Zeiss Super Ikonta B 532/16, hevimetallia huippulasilla.

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana jounitapani, 24 Marraskuu 2009.

1. jounitapani

jounitapani Active Member

625
    94
    28
    Myydään Zeiss Super Ikonta B, 6x6 cm rullafilmikamera. Objektiivi Zeiss Tessar 2,8/ 8 cm, suljin Compur-Rapid, 1-1/400 sek, kaikki toimii. Siisti nahkalaukku, laukun takaseinässä vuosiluku -37. Kamera Oulussa. Hinta 300.
    Jouni Salokannel puh: 0400 230545. jouni.salokannel@mail.suomi.net

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Onko tässä kytkeytyvä mittaetsin ??

3. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Joo, siksi se on "Super".

T. K.

4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Nämähän vanhat kunnon filmikamerat pitävät hyvin hintansa,paljonkohan saa esim nikon D 3:lla 50 v päästä.

5. jounitapani

625
    94
    28

Super Ikontassa on tarkennukseen kytketty etäisyysmittari, "mittaetsin".
    Tässä mallissa etäisyysmittarin osakuva on näkyvissä samassa ikkunassa.
    Tarkennus toimii objektiivin yläkulmassa olevalla rullalla. tässä yksilössä erittäin kevyesti. Kamera oli muutenkin aikaansa edellä, filminsiirto on "automaattinen", stoppaa aina yhden ruudun välein, mutta mittaa vain 11 ruutua rullasta.
    Suljinajat toimii, myös itselaukaisin. Onnelliselle ostajalle voin lähettää myös netistä löytyneen alkuperäisen käyttöhjeen.
    J.S.

6. jounitapani

625
    94
    28

push-up ;)

7. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Minulla on tämmöinen joten toista en tarvitse, mutta muutaman kommentin laitan: kamera on aivan erinomainen reissukamera, kun voi laittaa palsan taskuun ja tarvittaessa pomppaa käyttökuntoon. Tessari on aivan legendaarinen lasi, tässä kuitenkin päällystämätön, mutta ei sillä väliä, kädellä suojaa auringon suoraa porotusta. rangefinder tarkentuu just silleen tarpeeksi lähelle luontevien potrettien ottoon. Luontokuvissa kamera istuu nätisti omilla sijoillaan ja itselaukaisinta käyttäen voi kipittää itse kuvaan. Suosittelen.

8. AmK76

AmK76

197
    0
    0

perk*le! Tätä mä olen metskannu jo vuosia (hyväkuntoisen oloinen/kuuloinen vielä), samaten kun tota olyn om4-ti:tä.... Mutta niinhän siinä näyttäis aina mulle käyvän, sopivasti joku muu reikä vie rahat, tällä kertaa verottaja.. Jos ei mene vielä kaupan niin ens vuoden puolella katellaan =)

9. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

Mulla on tästä se aavistuksen vanhempi malli 531/16 f2.8 Tessarilla ja vaikka linssi on hieman homeessa ja pinnoittamaton, tekee se silti tosi hyvää jälkeä - myös täydellä aukolla vastavaloon. Pinnoite on yliarvostettua ja home aliarvostettua :) Tämän nojalla sanoisin joka tapauksessa, että tässä myynnissä oleva kamera on sitten vieläkin loistavampi kuin omani, koska on tuo yhden luukun mittaetsin eikä edes hometta.

10. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Täm´ oli hauska!

K.

11. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Yks varotuksen sana: Filminsiirto on tosi herkkä menemään jumiin, ei saa yhtään vääntää väkisin, messinkirattaista menee hampaat ja uusia ei yksinkertaisesti oo enää.

12. Pore

Pore

98
    0
    0

Itselläni ei ole superia, mutta jumiin olen sen saanut.

13. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Tähän saumaan vois kerkko hypätä kehiin, purkaa yhden, teettää kelloseppäkoululla paritusinaa noita rattaita, kromauttaa ne ja meillä olis Super ikontoja "For Ever"...

14. jounitapani

625
    94
    28

push-up: tarjoushinta 290.

15. jounitapani

625
    94
    28
    Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16, hevimetallia huippulasilla.

nosto

16. Vs: Zeiss Super Ikonta B 532/16

Koneistustaitoiselle hammaspyörän teko moduulijyrsimellä ei ole kummoinenkaan juttu, vierintäjyrsintä taas ei ole kotihommia, useimmille.

T. Kerkko.