Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR voihan immukka!

Discussion in 'Optiikat' started by PKivireki, Aug 20, 2015.

1. PKivireki

PKivireki Active Member

729
    31
    28
    5D Mk III hajos just parahiksi ralliloissa ja sain Nikonilta pikalainaksi Nikon D810 -rungon ja otsikossa mainitun kakkulan, että sain edes jotennii hommat hoidettua ralliautot kuviin.

Olen yleensä vierastanut pitkiä kolmesatasia kun on tuntunut minusta urheilukuvauksessa vähän sohimiselta EF300/2.8lla kuvaaminen, monopodit ja kaikki.. Mutta voihan kauhistus että oli ihana objektiivi tuo pieni ja sievä ja kevyt (750 g!) 300nen: http://www.nikon.fi/fi_FI/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/af-s-nikkor-300mm-f-4e-pf-ed-vr

Missä yhden aukon häviää niin sen voittaa käsittelyn helppoudessa ja raahaamisen vähyydessä.. Millonkahan Canoni sais vastattua.

Tuossa räpsy:

2. nomad

nomad Well-Known Member

10,349
    167
    63
    Vs: AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR voihan immukka!

Jeps :) Olen täällä kehunut 300mm/4 PF:ää jo muutamaan otteeseen. Kenttäoloissa huomaa, että kyseessä on aivan vallankumouksellinen objektiivi.

3. Mixa

Mixa Member

89
    14
    8
    Vs: AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR voihan immukka!

Olen tässä pohtinut hankkiako nykyiseen 70-200 2.8:iin 1.4x jatke vai laittaako tällainen uusi 300mm. Jatkeen kanssa pääsisi hieman edullisemmin mutta toisaalta näiden kehujen jälkeen päätös hankaloituu taas. Toistaiseksi on aika hintsusti käytettynä liikenteessä noita 300mm laseja.