Lisäsin nettisivuilleni kokoelman viime vuoden kuvista, Mikko Sinisalo : Valokuvat : 2007 - Kokoelma Avasin myös vedoskaupan tukemaan toimintaa, Mikko Sinisalo Kommentit ja palaute erittäin tervetulleita.
Vs: 2007 - Kokoelma Sun nettisivuilla on ihan helkkarin hienoja kuvia, ja täytyy nyt myöntää, että ryöstin yhden näytön taustakuvaksi. Toivottavasti et moisesta moukkamaisuudesta loukkaannu. Hienoja kuvia, mutta nuo lapista otetut lumimaisemat ovat ainakin mun näytöllä aavistuksen sävyttömiä. No, puhtaassa lumessahan ei paljon voi sävyjä ollakaan.
Vs: 2007 - Kokoelma On aina hyvä, että tuetaan toimintaa! Tarkoittanet kuitenkin: "Avasin myös vedoskaupan, että saisin rahaa". Kaupassa on muutama ongelma, mm.: * Teosten yhteydessä annetaan yksi hinta, eikä kerrota, että se on valittavista koista pienemmän hinta. Vasta, kun artikkelin tiedot avaa, selviää, että "A3"-koon hinta onkin selvästi suurempi. Tällainen ei ole hyvän kauppatavan mukaista. * Vedosten koot -sivulla puhutaan A4- ja A3-koosta, mutta kuvien koot ovat kuitenkin muuta kuin A-kokoja * Olen aina ihmetellyt ja vihannut kauppoja, joissa jonkun tavaran ostamiseksi pitää rekisteröityä kauppaan. Ostaja ei ole luomassa mitään pitkää suhdetta, vaan ostamassa yhden tai kaksi kuvaa.
Vs: 2007 - Kokoelma Minun pitää syödä ja mielelläni asun kiinteässä majoituksessa, tälläiseen turhamaisuuteeni tarvitsen rahaa, joten joudun käymään töissä. Töissä viettämäni aika on pois siitä mitä tekisin mieluiten, joten rahan saanti valokuvaamista varten tukee tekemistäni. Mitään ei voi ostaa avaamatta vedoksen tietosivua, jolloin selviää minkä verran maksaa mikäkin koko, mutta voisi olla parempi jos listaussivulla lukisi näkyvän hinnan mukainen koko. Halvin ilmoitettu hinta on myöskin oletusvalinta, joten mielestäni harhaanjohtamista ei tapahdu. Vedosten koot -sivulla kerron, että vedostan kuvat A3- tai A4-kokoiselle arkeille ja että yleensä vedokset ovat arkkikokoa pienempiä, lisäksi kerron vedoksen koon löytyvän kuvakohtaisesti vedoksen omalta sivulta. Ehkä jotain ostajaa kiinnostaakin ostaa useammin. Jos ostat verkkokaupasta jotain, mikä rekisteröitymisessä tarvittava tieto on enemmän vaadittu, salasanan lisäksi, jota sinun ei tarvitsisi ilman rekisteröitymistä antaa? Kiitos palautteestasi.
Vs: 2007 - Kokoelma Minusta on aivan oikein myydä kuviaan ja tarjota niitä hinnalla, jonka itse katsoo niiden arvoksi. Itse arvostan kuvia eri tavoin, joten omien kuvieni hinnat vaihtelevat, eikä riippuvuus ole niinkään automaattinen suhteessa kokoon. Kannattaisi kuitenkin poistaa tuo "elinikäinen takuu". Sitä kun Suomessa ei saa antaa, eikä tässä yhteydessä ole mitään syytäkään.
Vs: 2007 - Kokoelma Kai elinikäisen takuun saa antaa, mutta samassa yhteydessä tulisi ilmoittaa myös se elinikä. Takuu ja virhevastuu sekoitetaan melko usein. Takuu on aina vapaaehtoinen. Ilmeisesti elinikäinen takuu tässä tapauksessa tarkoittanee myyjän elinikää. Valokuvat on kyllä tuotteena sellaisia, että rekisteröityminen saattaa karsia monta ostajaa pois. Ja tosiaan, ei kai se "hinta alk." ole niin vaikea toteuttaa? Kun myy jotain, jossa minkäänlaiseen (fyysisesti) suoraan kontaktiin asiakkaan kanssa ei pääse, niin kannattaa ajatella kaikkea asiakkaan näkökulmasta. Helppous ja yksinkertaisuus. Ei asiakas saa koskaan tuntea olevansa hölmö, tyhmä tai kokea pientäkään kusetetuksi tulemisen tunnetta. Ihan hienoja kuvia. Varsinkin Nuuksio-kuvista tykkäsin.
Vs: 2007 - Kokoelma Kiitos kaikille palautteesta. Tuosta elinikäisestä takuusta, joka siis tarkoittaa sitä että jos vedos haalistuu sinä aikana kun minä olen näitä tekemässä, saa tilalle uuden. Otan mielelläni ehdotuksia vastaan millä toisella tavalla tämän voisi kertoa. Kauppaa olen koittanut tehdä mahdollisimman yksinkertaiseksi, tuo rekisteröityminen on sellainen asia jota en välttämättä halunnut, nykyisessä softassa se kuitenkin on.