Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

IFI:n PRO tulosteet

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana ajaton, 6 Joulukuu 2005.

  1. ajaton

    ajaton Member

    141
    0
    16
    50 x 75 PRO 11,95e

    Huomattavasti halvempi kuin muualla, onko kokemuksia laadusta?
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Laatu hyvää. Välillä on ollut puoleen hintaan tarjouksia. Tälläkin hetkellä on pieni 20% (Saatto olla isompikin alennus) tarjous ja sen koodin siihen saat kameralehdestä.
     
  3. Kunhan väriprofiili on kunnossa niin kyllä se tuottaa hyvää laatua. Itselläni on tuon kokoinen juliste joka odottaa seinällelaittoa.
     
  4. Jonkun 50kpl olen noita tilannut. Hyviä ovat, mutta aijempi paperi aaltoili vahvasti. Samoin yhteysohjelma temppuilee suurilla tiedostoilla.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuinka suuria kuvia olet sinne lykännyt? Tiffejä tuonne ei kannata tyrkyttää, koska ne Ifillä muunnetaan kuitenkin jpg:ksi.
     
  6. Juu, tiedetään. 50-80-megaisia.
     
  7. Mitä hyötyä on tämän kokoisista, paitsi että voi alkaa tuntea itsensä jo lähes heerokseksi?
     
  8. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Jos salolaiset ei osaa muiden juttujen lisäksi kääntää kuvia jpg:ksi? ;)
     
  9. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Viimeksi kun teetin ifillä en saanut neutraaleja mv kuvia, oli aina vähän vihertavään tai punertavaan kallellaan,
    tykkään kylmäsävysista, sävytyksistä en perusta.
    Voisi kokeilla skannatusta laakasta laittaa yks vedos mut mun koneessa ei riitä muisti kovin jouhevasti käsittelemään tiedostoa (300mb mv tiffi) :)
     
  10. Minä vastasin että tiedetään (=ettei kannata tiffejä lähettää), siis 50-80megaisia jpeggejä.
    Vaikeaa?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kohtuullisen kokoisia ;). Keskikoon negasta skannattuja?
     
  12. Ei kun kinosta, keskikoosta tulloo 250-300megaisia.
    Kinosta Nikonin skannerilla vain 125-megaisia. ;-)
     
  13. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Sellasia sanoisin.

    Mä oon saanu mv-kuvista mv-kuvia kun en oo kääntäny mihinkään profiiliin vaan laittanu vaan eteenpäin greyscale-kuvina. Vai miten se ny menikään?? Siis tai jotain...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ifin PRO-tulosteet on erittäinkin hyviä. Muutamia 50 x 75 kuvia oon teettänyt ja nekin ovat hyviä, jos vain tulevat ehjinä perille (kerran oli putkilon molemmat päät rutussa ja tulpat puuttuivat). Joulun alla saattaa 50 x 75 kuvan toimitus kestää useamman viikon.

    Juuri lähetin 10 kpl 20x30 ja 6 kpl 10x15 kuvia Ifille.

    p.s. Suomen Luonnonvalokuvaajat Ry:n jäsenet saa 50 x 75 kuvat hintaan 7,95 €. Muistakin PRO-kuvista saa 20% alennuksen.
     
  15. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Grayscalena olen laittanut. Mutta ei noi sävyvivahteet ole suuremmin haitannut, jos haluaa parempia
    niin tekee sitten pimiössä itse jotka ovatkin sitten paljon kauniimpia usein, kuitupaperi jne :)~
    Mutta kun on vaan niin laiska ettei juuri kuvan työstäminen houkuttule koneella tai ilman.
     
  16. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Yli-isojakin jpg on turha laittaa kun ne muutetaan tietyn kokoisiksi olipa ne isompia tai pienempiä resoluutiona.
     
  17. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 394
    177
    63
    Kehottaisin kokeilemaan, minkä kokoisia tiedostoja tulee, kun pakkaus on vähäinen ja laatu korkea, vaikka asennossa 12, kun kuva on kooltaan 50 x 75 cm ja resolutio on 250-300dpi...
    Aikalailla tuo Oskun koko on se mitä tarttis olla ;)

    esim 300 dpi: 5900 x 8800 = 150MB pakkaamatta (aika iso kuva)
    Hyöty on tarkkuus kuvaa lähempääkin tarkasteltaessa, ehkä myös kontrastisuus lopputuloksessa ja liukujen toimiminen niin kuin niiden pitääkin. Pakkaaminen ei koskaan paranna lopputulosta. Koko ajanhan oli kyse isoista kuvista !!!! ;)
     
  18. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Ifiltä olen pääasiassa nuo isot tulosteet tilannut. Olen ollut tyytyväinen värillisiin.
    Mustavalkoiset kuvat on syytä muistaa kääntää mv:ksi eikä jättää vahingossa värilliseksi (joka vain on mustavalkoinen ruudulla mutta kuvana ei ihan..). Sitten grayscalesta kuva on ollut hyvä Ifiltäkin.


    Vesku
     
  19. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Jaa-a niinkö isoksi ne sit kasvaa. Ei ole tottunut funtsimaan vaan ajatellut aina ettei ne nyt paria bittiä isompia ole. ;)