Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Yleistä keskustelua suvaitsevaisuudesta, maahanmuutosta, rasismista jne (oli:Norjan joukkomurha)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 27 Heinäkuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Est

Est Well-Known Member

17 661
    1 940
    113
    Vs: Yleistä keskustelua suvaitsevaisuudesta, maahanmuutosta, rasismista jne (oli:Norjan joukkomurha)

Ei mun ollut tarkoitus vakavasti "vittuilla".

Mun teki mieli heittää huonoa huumoria.

Kaiken ankean keskellä halusin siirtyä hetkeksi ja hieman absurdin puolelle. Lohduttauduin.
    Se oli hieman itsekästä ja rumaakin.

Pahoittelen.

Ensimmäinen kerta ikinä, kun kukaan kutsuu minua ahdasmieliseksi. Ainakaan kukaan minut tunteva ei ole koskaan niin tehnyt vasten kasvoja, suoraan.

Yritän kyllä ymmärtää asioita mahdollisimman monelta pohjalta ja pyrin kehittämään itseäni alati.
    Älyllinen kapasiteettini on kuitenkin valitettavan rajoittunut - eikä tahto sitä juuri kai voi muuttaa?

Kaikkea en toki hyväksy - kuten laskelmoivaa politikointia veristen ruumiiden äärellä ja rasistista ja väkivaltaista nihilismiä.

En pidä siitäkään että minulle vittuillaan. Toki se on älyttömän helppoa - olenhan niin outo tyyppi ...

Kiitos taas. On varmasti mukavaa olla parempi ihminen ja puuttua vaatimattomaan persoonaani, edes minua oikeasti lainkaan ihmisenä tuntematta.
    Tämän foorumin tapa : Mollaaminen ja naurettavaksi tekeminen.
    Tuli melko paha mieli. Se kai oli tavoitteenasikin.
    - E

edit : pari typoa.

2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Yleistä keskustelua suvaitsevaisuudesta, maahanmuutosta, rasismista jne (oli:Norjan joukkomurha)

Hyvin ikävää että ylläpito ei reagoi näihin? Siis jos foorumi haluaa pysyä säännöissään.
    Vaikka psykopaatti narsistiksi kutsuminen, on jopa rikosoikeudellisesti tuomittava teko.
    Näistä on huonokin huumori kaukana.
    Näytää silä että vaikka vastustasin rattijuoppoutta, niin.....

3. motris

motris Well-Known Member

4 892
    767
    113

Juurikin niin. Se mikä meillä ei ole sallittua voi olla muussa kulttuurissa sallittua. Ja pitää muistaa, että myös tappaminen on inhimillistä. Kaikki mitä ihminen tekee on inhimillistä. Eli missä se hallanteon asteen raja menee? Hyvä ja paha on aina törmäyskurssilla. Aina kun toiselle tehdään "hyvää", se on toiselta pois. Ei rakkauskaan mikään pohjaton kaivo ole.

4. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Minäkin olen kaveri piirissäni saunailloissa kertonut ja nauranut rasistisille vitselille aikoinaan.

Minusta on kuitenkin täysin eri asia, kirjoittaa julkisesti rasistisia juttja nettiin.

Historia on opettanut että lähes kaikki isompiin viharikoksiin osallistuneet, on kuulun johonkin aatetta tukevaan ääriryhmään.

Joten voimme arvioida, voitaisiinko vastaavien tapaumien uusiutuminen vähentää, puuttumalla viharyhmiin?

5. Vs: Yleistä keskustelua suvaitsevaisuudesta, maahanmuutosta, rasismista jne (oli:Norjan joukkomurha)

En tiedä kuinka moni seuraa asioita Facebookista, tai tilaa Al jazeeran postauksia tai artikkeleita. No, siellä on mielenkiintoinen postaus/artikkeli otsikolla "We are all Whirled" tarkoittaen että tanssimme kaikki piirileikkiä samojen asioiden/ uutisten ympärillä. Se liittyy löyhästi aikaisempaan postaukseeni Oslon pommiattentaatista ja sen uutisoinnista. Al jazeera kritisoi voimakkaasti mediaa, ennenkaikkea Murdocin lehtiä siitä että nopeasti leimattiin attentaatti islamistien tekemäksi, muka islamistien itse ilmoittamana. Kun selvisi että tekijä on Norjalainen, muuttui uutisointi nopeasti "terrosristiksi". Senjälkeen oli jo vaikeata selvittää uutisissa, kun selvisi että mitkä olivat murhaajan / pommimiehen motiivit. Nyt hyökätään voimakkaasti itse Murdochia vastaan, kun on selvinnyt että hän johtaa henkilökohtaisesti päivittäistä uutisointia. Kysytään: Mitkä on uutisimperiumin omistajan motiivit, pelkkä rahanteko ? Mihin on kadonnut uutisoinnin objektiivisuus, totuuden esittäminen. Voidaan kärjistetysti sanoa että uutisointi LISÄÄ tällaisia tapahtumia, juuri tähän nämä tekijät pyrkivät.
    Tulee mieleen 70/80 luvun Saksassa Bader Meinhof ryhmä, joka nimenomaan ratsasti uutisoinnilla asiansa eteenpäin viemisessä. Se talttui kun erikoisjoukot yksinkertaisesti nitisti porukan ja laittoi henkiinjääneet elinikäiseen vankeuteen josta ei ollut toivoa päästä vapauteen. siellä sitten useimmat onnistuivat tekemään itsemurhan...

6. motris

motris Well-Known Member

4 892
    767
    113

Heh. Tuolla ekalla sivulla (josta tää on splitattu) kyseenalaistin Bondevikin lausuntoja tapahtumista. Eipä niitä löydy enää mistään...

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Etsikää joku muu foorumi.

Lukkoon

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.