Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Yleistä keskustelua Nokia E75 ja E90 puhelimista

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Riksarst, 24 Maaliskuu 2009.

    Onko kokemusta riittääkö näytön koko kun kirjoittaa isolla näppäimistöllä tai surffaa netissä.

    Eli Korvaako E75 E90 kommun, ainakin se on pienempi

    Tiedän ainkin yhden jolla on... Tökkää vaikka yv:llä
     
  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Nokia E75

    Näytön koon riittävyys on NIIN henkilökohtainen asia, että sitä on turha kavereilta kysellä? Mä en viitsi surffata E90:lläkään muuta kuin text-only mobiilipalveluissa.

    E90:stä en halua. E51:n voisin vaihtaa E75:een.

    Hetken vain olen päässyt E75 hiplaamaan, mutta oikeat käyttökokemukset puuttuvat.
     
  2. E90 osia ???

    Laitetaan nyt tähän samaan ketjuun ettei tehdä uutta...

    Löytyykö keneltäkään tietoa mistä voisi ostaa E90 Nokian Mocca kuoret?
    (siis takakansi + akkutilan kansi + kommupuolen näppämistön kehys ja näytönkehys + etukuori)

    Jos jollakin on myydä kaikki kuoret tai vaikka purkukelpoinen Dummy niin olsin halukas ostamaan.

    Värillä ei ole väliä kunhan kaikki osat on saman väriset ja eivätkä punaiset.
     
  3. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 722
    124
    63
    Vs: Nokia E75

    Huolloista saa ostettua.
     
  4. Vs: Nokia E90

    "ainou" mutta missä huolto?
    Ei ainakaan Porissa ja jos puhelimen huoltoon lähettää kestää sen takaisin saaminen monta viikkoa.

    Mielestäni tämä sopii tänne paremmin kuin ostetaan palstalle
     
  5. Vs: Nokia E75

    E90 ongelma saatu hoidettua, ehkä, mutta kestää turkasen kauan
    (viikko on liikaa ja nyt on mennyt 5-viikkoa eikä kapulaa ole vieläkään saatu kuntoon)

    Valtuutettu huolto Porissa Telepori.

    Piirilevystä revennyt värinä"osa" ei voi korjata ts. värinä ei toimi.
    Kaiutin ja mikki rikki...
    Sisäpuolen kuoret revenneet...

    Korjauskustannukset 96,- (sis. alv 22%)

    Huutonetistä takuun-alainen E90 200,-
    Ostettu... Ei kannata paljoa korjailla vanhaa...

    No pian niitä on kaksi.
     
  6. Vs: Yleistä keskustelua Nokia E75 ja E90 puhelimista

    Onko kenelläkään kokemusta puhelimen viruksentorjunta ja/tai palomuuri ohjelmistoista?

    Tarpeellinen / tarpeeton ?
    Puhelin toimii mobiililaajakaistan pääte laitteena...

    F-Secure on saatavana, mutta kallis ~60€/2vuoden lisenssi. (ja "raskas"?)

    Löytyykö ilmaista ?
     
  7. Vs: Yleistä keskustelua Nokia E75 ja E90 puhelimista

    Itelläni on duunin puolesta E90, taisin aikanaan valinnan tehdä leveän näytön ja qwerty-näppiksen takia. Mielestäni se toimii kuten Nokialainen puhelin toimii. Kerta viikossa virta pois niin taas jaksaa =)

    Kokeilin aikaisemmin Nokian N73-luurissa mukana ollutta F-Securen pakettia, mun mielestäni se söi puhelimen tehoa ihan simona (ei henk. koht. kellekään). Puhelimen käynnistys kesti pidempään F-Securen kanssa. Sitten tuo ei osannut hakea päivityksiä ja päätin poistaa sen. Asennuksen poisto ei toiminut kunnolla ja loppujenlopuksi taisin resetoida koko puhelimen. Samalla puhelimen toimintakin nopeutui.

    Toisaalta saattoi se tahmeus olla kyseisen puhelimen ominaisuus, se tuntui olevan maanantai-kappale pahimmasta päästä.

    Käytän paljon mobiiliyhteyksiä puhelimella, mutta en kokenut itse tuosta puhelimen F-Securesta oikein hyötyä, suhteessa siihen mikä on sen vaikutus puhelimen toimintaan ja mikä on tuotteen hinta. Jos oli läppärissä kiinni modeemina, niin sitten kannettavan softapalomuuri on kuitenkin käytössä.
     
  8. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Yleistä keskustelua Nokia E75 ja E90 puhelimista

    Melkeen sanoisin, että noi virustorjuntaohjelmistot puhelimiin on vähän samaa luokkaa tarpeellisuudessaan kuin viruksentorjuntaohjelmat Applen tietokoneisiin. Eli ei mitään hyötyä, ainoastaan rahanmenoa.
     
  9. Vs: Yleistä keskustelua Nokia E75 ja E90 puhelimista

    Jaa. Mulle tärskähti aikanaa N70:een joku paskiainen kaverin puhelimesta multimeediona (kai). Mulla oli sillo F-Secure käynnis, se kiljahti ja telotti paskan saman tien. Kaverilla ei ollu mitää suojaa puhelimes eikä se tienny mitää koko jutusta. Tääkään ei varmaan oo ku yks osuma miljoonasta, mut osu kuitenki.