Vs: Yleistä keskustelua jostain Kyllähän sitä eritasoista täsmennystä usein harjoitetaan. Ja foorumiperinne on myös että välillä joku aina sellaisesta ottaa nokkiinsa vaikka olisi tuotu jotain selkeää usein niin sekavaan ja väärinymmärryksiä täynnä olevaan keskusteluun. Näsäviisauskin on viisautta, kuten jälkiviisauskin. Harvassa ovat varsinaiset yleisviisaat tai sitten se on vain välinpitämättömän suhtautumisen piilottamaa. Siellä jossain sanojen takana saattaa asua jokin viisaus vaikkei sitä sanoista aina näe. Tässä kaksi monesti nähtyä lausetta, joista sentään harvoin kuulee pikkumaisia oikaisuja, vaikka lauseitten suora sanoma onkin suorastaan järjetön: "Telejatke tuo kohteen lähemmäksi." "Salama pysäyttää liikkeen." Tietenkin on hyvä ettei ihan tuollaisiin sentään jatkuvasti puututa. Tai mikäs siinä toisaalta, jos se jonkun tyyliin ja huumoriin sopii.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Joo, pitäisi vain hymistellä ja pitää suu supussa. Ainoastaan kiitoksia antaa huonoistakin kuvista. Tiettyjen kuvaajien ketjuista pysyä pois. jne. Vai olisiko ennemmin niin, että lukisi kuvat ja galleriat ohjeet: jos et kestä kritiikkiä, älä postaa. TJukka
Vs: Yleistä keskustelua jostain Ihan pilalla ainakin tuo kuvat osuus, jota en enään viitsiä edes katsoa, muutaman vakio pölilön leikki paikka. Vatsahappo nousee kurkuun jos moista keskinäistä kehua katsoo. Satuin kirjoitamaan tämän avautumisen tähän idiootimaiseen ketjuu;-)
Vs: Yleistä keskustelua jostain Sanottakoon että Mvuori on niitä harvoja joiden takia tätä foorumia voi vielä lukea.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Mikset ota negatiivista kritiikkiä vastaan reagoimatta siihen voimakkaasti? T Jukka EDIT: Minä en aio lopettaa kuvat ja galleriat osion kommentointiani kuviesi osalta, en keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi niin tehdä.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Ilkeät kommentit tai ”parannusehdotukset” eivät mitenkään tuo Gallerialle ja sen kuville lisää uskottavuutta. Tarkoitushakuiset ilkeät kommentit saavat ainoastaan aikaiseksi sen, että moni ei viitsi postata kuvia ollenkaan. Tai jättää koko forumin. Ilkeitä kommentteja harrastavat voisivat miettiä enemmän omia kuviaan kuin muiden. Mvuoren kommenteista pidän, monta kertaa olen ymmärtänyt kuvan varsinaista sisältöä vasta luettuani hänen kommenttinsa. Nomadin kuvista pidän, joten suosittelen taukoa eikä kokonaan forumin jättämistä.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Fakta on se että poruka jättää foorumin ja on jo jättänyt sinun ja muun sisäpiirin keskinäisen kehun ylimitoitetun kuva spmammauksen takia, viette koko tilan keskinäisellä höpötyksellänne, ei se kiinnosta muita. Ns. hyvä fiilis on vain teillä ja muut ei saa tilaa.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Komppaan Kenia pienellä erimielisyydellä, mc Vuori on sukkela kaveri, vahinko että ne tulee kovalla tutkimustyöllä ja loppuun saakka viilatulla kielenkäytöllä ja hienoilla sivistysanoilla.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Jättäkää se mvuori nyt rauhaan. Ei ole mukavaa lukea koko siivullista juttua omista edesottamuksistaan ja erheistään.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Mihinköhän tuo väitteesi jälleen kerran perustuu? Ei ainakaan faktoihin. Kommentoin korkeintaan kymmenen kuvaa viikossa. Ja ainoastaan ne mistä pidän. En ole kommentoinut enkä postannut ainuttakaan kuvaa viiteen päivään. Viimeiset kuvani olen lisänyt hipstaketjuun, ja niitähän tuskin lasket edes kuviksi. En syö tilaa keneltäkään, siitä asiasta olen sataprosenttisesti varma.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Ei tässä kaverit riitelyllä päästä mihinkään, pientä suvaitsevaisuuden pursketta mukaan peliin, niin tunteet tasoittuu. Aika monet meistä vaan lukee rivien välistä enemmän kuin itse tekstiä, mielikuva ja asenne on jo valmiina ennen kuin edes aloittaa lukemisen, tässä suhteessa usealla meistä, itseni mukaan lukien, olisi itsekritiikin paikka. Olenkin jo muutamaan kertaan yrittänyt löytää tilaisuutta tavata porukoita, mutta vielä en ole siihen sopivaa ajankohtaa/tilaisuutta saanut, olisi helkkarin paljon kivempaa kirjoittaa henkilölle kuin nimimerkille, ja väärinkäsityksetkin saattaisi jäädä vähemmälle.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Itse en ole montaa kuvaa postannut, pääasiassa juuri sen takia, että kommentointi ylipäänsä on kovin mitäänsanomatonta ja vaisua, lähinnä "pidän" tai sinne päin. Kaipaisin reilumpaa keskustelua kuvista, silloin siitä olisi oikeasti harrrastajien kesken hyötyä. "Ilkeä" kommentointi on toki vahingollista, kriittinen sen sijaan vain hyödyllistä. Hämmästelen hieman joidenkin tapaa vastaanottaa kaikki kritiikki agressiivisella tai puolustelevalla reaktiolla, ikäänkuin lähtökohtaisesti oltaisiin niin valmiita kuvaajia, ettei parantamisen varaa tai toisen näkemyksen mahdollisuutta ole. Sellaisia kuvaajia ei tämän foorumin ulkopuolella maailmassa montaa ole. Kaikki kehitys tapahtuu sen kautta, että myöntää olevansa epätäydellinen. Edit:eihän näkemystään tarvitse muiden ajatusten takia muuttaa, mutta toisilta saa usein hyödyllisiä näkökulmia, kun on valmis vastaanottamaan.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Olen saanut hyviä ja huomioonotettavia kommentteja. Niitten vuoksi kuvia voisi postaillakin. Sitten on kuviin ilmaantunut sellaisiakin kommentteja, joitten takia on hyvä syy jättää kuvat julkistamatta; lähinnä jotta välit mallien kanssa voisivat säilyä tuttavallisina. Kovatkaan kommentit kuvaajan taitoihin liittyen eivät kyllä minua hätkäyttäisi. Koulutuksessa oppi sietämään.... "Vie toi koiranoksennus pois ja tule takaisin sitten kun saat jotain kunnollista aikaan" jne.
Vs: Yleistä keskustelua jostain Niitä tulee kovin harvoin, on toki niitäkin tullut ja hyödylliset näkökulmat otan aina mielelläni huomioon, turhan paskanjauhannan jätän suosiolla väliin.