Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa"

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Kimo, 6 Maaliskuu 2014.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Tuntuu että täällä ei edes aika myy tavaraa, varmaan maailman halvinta kamaa euroopassa ja silti pitää tinkiä ja itkeä hinnasta  ? Myynti-ilmoja riittää ja sivu vaihtuu ripeästi, ostajan markkinat mutta vielä pitäisi  pikkaisen saada halvemmalla. Itse hinnoittelen yleensä hyvinkin houkuttelevasti,  mutta sittenkin tuntuu kalliilta :) Ok, en ole niitä hartaimpia odottelijoita, tavaran pitää liikkua.

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa"

Aika paljon olen Kameralaukun myyntipalstan kautta ostellut pikkutavaraa, mutta kamerat olen lähinnä hankkinut Ruotsista. Tarjonta eri luokkaa ja hinnat selvästi alhaisempia kuin Suomessa.

3. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Saako esim Nikon sb-800 salaman lisäparisto-osalla ja tarvikkeineen Ruotsista postikuluineen 188e ? Kyse nyt on omasta ilmosta ja muut ei ole ehkä yhtä hölmöjä mutta on täällä välillä aika halpaa jos oikeesti katsotaan asiaa kuten pitää. t kimo

4. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Ostin jouluksi tyttärelle Nikon SB-910 uudenveroisessa kunnossa kaikkine tarvikkeineen hintaan SEK 2000 + postikulut.

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

En nyt ala selvittämään kyseisen salaman hintaa enkä kurssia . Keskikoon kameroita ja LF kamaa menee kyllä tosi halvalla. Ehkä olen sitten yksin taas mielipiteeni kanssa:) t Kimo

6. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Mun kokemuksen mukaan vanhaa filmikinaria saa laukun kautta kyllä melko halvalla, verrattuna mihin tahansa. Mikä sitten on oikea hinta, enpä tiedä. Ebay on sitten esimerkiksi keskarilasien ja -välineiden suhteen jo selvästi halvempi tapa ostaa, noin yleisesti ottaen. Mutta kauppahan syntyy, kun ostaja ja myyjä ovat samaa mieltä hinnasta.

Toisaalta esimerkiksi Huuto.net:iin verrattuna täällä myyjilläkin on jo joku järkevä ajatus mahdollisesta myyntihinnasta, siellä tahtoo joskus olla kovin huimia pyyntöjä...

7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Katselin kyllä tarkasti Suomen markkinat ja oli jopa osto-ilmoituskin. Edullisin löytyi kuitenkin jälleen kerran Ruotsista.

Nopeasti laskettuna olen ostanut yhteensä 10 kameraa Ruotsista. Yhden (Polaroid Big Shot) sain jopa ilmaiseksi postikuluja vastaan kun myyjä ilahtui kuuleessaan että kamera tulee käyttöön eikä vitriiniin.

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Ruotsi on aina pykälän edellä...

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Aina. Ikävä kyllä.

10. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Jos tuntuu halvalta täällä, tavannet ostaa kalliilla.

11. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

En viitsi laittaa esimerkkejä kameroista jotka ovat menneet varmasti halvalla koska se ei ole soveliasta ehkä.

12. Mirrored

23 779
    749
    113

Olen muuten joskus ajatellut osto- ja myynti-ilmoituksistasi päätellen, että sinulla taitaa olla tapana myydä aina pois sellaiset joilla ei ole enää akuutisti käyttöä ja toisaalta myös sen että ostat joitakin uudestaan ja uudestaan takaisin.  Eli toisin sanoen kaapissa ei ole ikinä kovin montaa kameravarustetta vaikka monenlaista käy käytössäsi ja omistuksessasi jatkuvasti.  Se tulee kalliiksi riippumatta osto- ja myyntimaista.

13. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Paras kun pidät nämä hienot analyysi omassa tiedossa, jos haluat avautua ota yhteyttä. Mulla on taas käsitys että päivät pitkät googlettelet hienoa tietoa ja sitten kirjoittelet "viisaana" miehenä joka asiasta.

14. Mirrored

23 779
    749
    113

Sorry vaan rehellinen huomio. Olen sitä ajatellut monta kertaa.

Tuosta googlettelusta voin paljastaa että olen sellaisessa  salamannopea haka joten siihen ei mene pitkät päivät.  Toki tämä foorumi kaikkineen on aika koukuttavaa ja aikaa menee liikaa turhiin kuten tässäkin.

15. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Mikä vitun rehellinen huomio, meikälänen myy usein rahapulassa jotain ja ostaa jopa takaisin jos näkee tarpeellisesli. Älä ikinä puutu Urpo mun myymisiin, sanon sen tässä julkisesti !

16. Mirrored

23 779
    749
    113

Kuka tässä oikein alkoi avautua ja kun osallistutaan niin ei kelpaa.  Toinen urpo kirjoitti:'

17. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Niin eli laitan usein hinnan alas kun en jaksa muutamasta kympistä kinastella, miten se sinun seurantaan ja siitä avautumiseen liittyy?

18. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Pitäiskö teidän pojat mennä jonnekin hiekkalaatikolle vääntämään? Tai ees yksityisviesteinä, kiitos.

19. Mirrored

23 779
    749
    113

Suomen pienet markkinat eivät suosi nopeaa myyntiä.  Kun vaatimuksena on nopeus - toisin sanoen realisointi rahaksi äkkiä - pieni markkina-alue tietää luonnollisesti keskimäärin pienempää kauppahintaa. 

20. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Uutta tietoa :) ok , lopetan tähän tässä ketjussa, heippa