Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Yleisön pyynnöstä:

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana JukkaProMan, 5 Lokakuu 2008.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 647
    209
    63
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Tätä mä just epäilinkin. Onko semmoinen katselu/lataaminen kielettyä......nyt tää menee ihan överiksi.
     
  2. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Minäkin haluaisin nähdä kirjoittajalta viestin, joka ei olisi tämmmöinen provo-potaska.

    Ei silti, olisi ne kuvatkin voinut katsoa.
     
  3. Est

    Est Well-Known Member

    16 914
    1 745
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Meikäkin olis' mielellään tarkastellut niitä alun naisihmiskuvia nyt hieman pirtsakkaampana. - E
     
  4. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Suorastaan hämmästyttävä yhteensattuma.
     
  5. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    LOL
     
  6. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Loistavaa:D
     
  7. saltikov

    saltikov Member

    529
    0
    16
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Poijat käyttää teemun vieraanvarautta hyväksi - onkohan piikki auki [anteeksi anteeksi kadun jo valmiiksi]
     
  8. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Täytyy varmaan virittää keskustelufoorumi mun omalle saitille jotta saadaan kävijämäärt räjähtämään ylöspäin, ja sitten näyttää laskuria Googlelle ja myydä mainostilaa. Tää eipäs juupas näyttää olevan teemullekin mieleen, vai mitä??
     
  9. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Ei tää oikeestaan vaikuta suuntaan tai toiseen, koska noi mainoksista tulevat tulot ei perustu näyttöihin. Eli oikeestaan aika pitkälti sama onko noita vai ei.

    edit: niin ja mulle on ihan sama vaikka täältä muutaman käyttäjän laittaiskin pidemmälle jäähylle. Pysyis edes jotkut ketjut asiallisena, mikä ei nykyään näytä olevan mahdollista ("kiitos" vaan tietyille käyttäjille).
     
  10. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Mikäli Teemun vihjaus koskee itseäni, tunnukseni voi poistaa pysyvästi samantien.
     
  11. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Keni, älä ota herneitä nenään, tämähän on vain leikkiä, niinkuin tuo leikki neekeripojista: kaikki pyörivät tuolien ympäri ja aina välillä joku jää ilman tuolia ja joutuu pelistä pois. No tässä meillä ei ole tuoleja vaan "Topiceja" eli aihepiirejä. ja joskus sattuu että joku joutuu pelistä pois, se voit olla sinä, tai sitten se olen minä.Se on kaikki "herrasta kiinni", mutta kuka on herra.( ja kuka on narri...)Mun tunnuslauseeni on: "Keep smiling, as this here is ONLY A HOBBY, nothing serious"
    Mikä on "serious"?? siitä voidaan jutella toisaalla.
     
  12. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Jukka, herneitä on tasatahtiin työnnetty nenääni. Galleria-alueen kohdalta mitta on nyt täysi, täällä ei keskusteleminen vaan onnistu - se on todettu moneen kertaan. Joten pysyttelen poissa.

    Mutta sain luotettavalta taholta tiedon että en ole jäämässä ilman tuolia, joten tavataan ”kotona” filmialuella tai mielummin vaikka kahvilla joku päivä.

    Keni
     
  13. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
  14. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Frank: People are not dying, animals are. If people play it all wrong, and "die like a dog", they just have to start all over again, and if lucky, maybe as a "human being" not as a rat or cat...
     
  15. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Hm.  Tekijänoikeuslaki, 12 §:

    "Valmistaminen yksityiseen käyttöön
    12 § (24.3.1995/446)

    Julkistetusta teoksesta saa jokainen valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöään varten. Siten valmistettua kappaletta ei ole lupa käyttää muuhun tarkoitukseen."


    Netissä oleva kuva on "saatettu yleisön saataville", siis julkistettu.

    Edit: Yleisimmän tulkinnan mukaan "muutaman kappale"  on kolme.
     
  16. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Hotlinkkaus (yleiselle foorumille tms.) on yksityistä käyttöä vai?
     
  17. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Itse asiassa asia ei ole ihan yksinkertainen, eikä lopullisesti selvillä. Kuvahan ei siirry toiseen palveluun, eli sitä ei ensinkään kopioida. Kuvaan avataan näkymä "hotlinkillä", kuvaa ei tavallaan esitetä, sillä esittävällä sivulla on vain viittaus, ei itse kuvan dataa, kuva on fyysisesti muualla.. Mutta silti taitaa olla niin, että vasta kun ensimmäinen juttu etenee oikeusasteista korkeimmalle, saadaan factaa kuinka asia on.

    Toistaiseksi tästä syystä esim laukussa ei saa hotlinkillä esittää jonkun muun omistamaa kuvamateriaalia ns. "kuvana" (hotlinkki), vaan erikseen avattavana linkkinä. On todennäköistä, että ns. hotlinkkikuvat tulkitaan julkiseksi esittämiseksi tulevaisuudessa, mutta ei varmaa. Joka tapauksessa koska toisen kuvan esittäminen ilman lupaa kuvana on ainakin moraalisesti arveltavaa, niin niitä ei esitellä täällä siten.
     
  18. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Jos joku ei ennättänyt katsoa kuvia tästä viestiketjusta niin siellähän ne Jukan sivuilla ovat.
     
  19. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Oli niin tai näin, niin ei se hotlinkkaus yksityistä käyttöä ole. Vaikka siis olisikin jostain syystä tulkittavissa lailliseksikin toiminnaksi, niin tuo yllä mainittu lainkohta ei ole se, joka siihen oikeuttaa.
     
  20. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Näin tosiaan on. Katsoin hieman huolimattomasti, mihin lainaamani Matin lausuma liittyi.

    Kuvan lataaminen omalle koneelle on sitten se toinen juttu.