Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Yleisön pyynnöstä:

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana JukkaProMan, 5 Lokakuu 2008.

    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    No laita digikuva esille.
     
  1. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Kaikki kunnia filmin käytöstä ei siinä mitään! En sitä tarkoittanut. No varmasti riittää paukkuja, en epäile yhtään mutta tuskin tätä kukaan minään kilpailuna pitää. Aika harva tänne parhaita otoksiaan näytille laittaa. Eiköhän niille löydy muutakin käyttöä...

    Mä olin joku 13v sitten töissä paikassa missä piti vääntää pimiössä kiiressä kuvia ja inhosin suuresti koko hommaa! Ainakin osaksi siksi että olin siinä niin huono
     
  2. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Tämä kuvasarja laittoi koko foorumin rähmälleen. Tässä näkee ammattitaidon merkityksen. Jotkut osaavat. Ja jotkut jaksavat jauhaa vain potaskaa ja riidellä keskenään. JukkaPro:n tekstejä sitä vastoin on ilo lukea. Ne ovat hauskasti kirjoitettuja ja asiantuntevia. Nyt sama mies näyttää vielä, miten valokuvat otetaan.

    Haluan mielelläni nähdä, kuka laittaa kuvallisesti paremmaksi.
     
  3. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    no joo,tottakai nämä kuvat ovat hyviä ja taiteellisia,mutta luulen että täällä ei käydä mitään kilpailua kuka on se pro ja kuka ei,kuvia katsellaan ja ruoditaan,oli ne sitten kenen hyvänsä ,ja nostan hattua jos Jukka pro:n kuvat ovat  järjestään tätä tasoa.
     
  4. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Goodbye, Porky Pie Hat (a classic jazz tune by Charlie Mingus) Jukka-kaima varmaan osaa hyräillä sen...
    Nähdään taas, ennenkuin aurinko laskee lopullisesti.
     
  5. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Hienoja otoksia kyllä, mutta on joukossa semmoisia mistä en tykkää. Makuasioitahan ne vaan on.
     
  6. kb

    kb

    2 235
    0
    0
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Toi eka toisesta setistä on kyllä hirmuisesti pakattu...
     
  7. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Tää digi setti ei sitten enään vakuuttanut, eka suhteelisen perus naistenlehti kuva kun katsoo mössön ohi, olisiko tieman tökerösti suurennettu jostain pikku kuvasta?
    Toka suhteelisen mielenkiintoinen, mutta ottaen kuvaajan kokemuksen huomioon....
    Viimeisessä suhteelisen hauska idea, mutta ei ihan natsaa minulle.
     
  8. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Vähän "off Topic" mutta mitäs siitä.(??)
     
  9. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Eihän formaatti saa....
     
  10. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Ibizakuvan elementit - portti, torni ja malli - haastavat katsomaan kuvaa. Mahtava.
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    17 227
    1 839
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Jos kuva näyttää hyvältä on yks' ja sama jos puhki on palanut. Hyvltä näytti.
     
  12. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Eka grainy days näyttää upeelta, siinä on tunnelmaa. Muut noista eivät mielestäni yllä läheskään samalle tasolle. Alkupään kuviin pitää palata huomenna, kun pääsen omalla monitorilla katsomaan... Jälki näytti hiukan kummalta äitin littunäytöllä mutta niin näyttää moni muukin kuva :).
     
  13. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Huoh, joo, kyllä ammatitaito paistaa läpi, ekasta sarjasta jäi päällimmäiseksi mieleen juuri eka kuva, siinä on jotain herkkyyttä ja samalla voimaa, Grainy daus sarjan eka kuva on puhuttelevin, ja kuten Frank jo sanoi, muut eivät yllä samalle tasolle, miksi, sitä en osaa selittää.
     
  14. saltikov

    saltikov Member

    529
    0
    16
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    EDIT: kuva hävisi
     
  15. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Hyvää tekee saada vähän inputteja. Näyttää kuitenkin siltä että täällä on aika "straight" kuvakäsitys. Esim frendini Minttu Vesala (tunnettu nuoren polven stylisti) pitää tota ekan satsin koipikuvaa aivan kansainvälisenä kamana, että sanos sitten... Mun Grainy days sarjassa on todella härskejäkin shotteja.Voi olla että panen niitäkin esiin. Jos haluatte lisää, on niitä tietenkin saitillani  www.jukkavatanen.com  siellä on Blogissa vähän filosofiaakin , ei tartte tuupata tänne.
     
  16. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    hä, tyhyymä ei tajuu.
     
  17. saltikov

    saltikov Member

    529
    0
    16
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Jokaisen täytyy luottaa omiin silmiin...
     
  18. Vs: Yleisön pyynnöstä:

    Pikku kuvista ei kannata isontaa, tuo isontamasi nainen hattu päässä kuva on ihan asiallisen näköinen tuolla sivullasi.
    Selasin äsken sivusi ja ne on kyll ihan vakuutavat.
     
  19. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Vs: Yleisön pyynnöstä:

    OK, Galleria-osio sai heti lisää potkua Jukkapro:n postauksesta. Hieno avaus, Jukka!

    Koska se ikuinen digi vs. filmitaistelu jo tässäkin ketjussa hieman nousee esille, ja erityisesti koska jukkapro tässä itse toteaa että "digi ei hänelle istu", kysyn EI PROVOSOINTIMIELELLÄ, että onko formaatilla sittenkin väliä?

    Voiko olla niin että jopa todelliselle ammattikuvaajalle tietty formaatti vaan istuu paremmin? Nyt en puhu mieltymyksistä, vaan siitä että jollekin kuvaajalle yksinkertaisesti saattaa syntyy parempaa jälkeä tietyllä tekniikalla? Olisiko siis meidän kaikkien jo aika tehdä rauha ja hyväksyä että digi ja filmi ovat loppujen lopuksi kaksi aika erilaista tapaa tuottaa kuvia? Ja hyväksyä molempia tekniikoita puolin ja toisin?