Elokuvafilmi on metrihinnaltaan edullista. Vai mitä mieltä olette? Ohessa Kodakin Japanin elokuvafilmihinnasto: http://wwwjp.kodak.com/JP/plugins/acrobat/ja/motion/products/pricelist061201_en.pdf
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Mistä saisin ostaa tätä filmiä euroopasta, jos Suomi unohdetaan? Tai USA:sta?
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Onhan sillä maahantuoja. Ehkä siellä tietäisivät? http://wwwfi.kodak.com/FI/fi/corp/index.jhtml Jos se on Japanissakin tehdastoimitustavaraa, niin ehkä sitten täälläkin.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Olisi ehkä hyvä, jos saisit jostain koerullan. Nimittäin ainakin omakohtaisten kokemuksien kautta eivät elokuvafilmit ole olleet mitenkään erinomaisia (päinvastoin) verrattuna "tavallisiin" diafilmeihin. Nyt kun maahan tuotetaan paljon filmiä Saksasta, kannattanee verrata vielä pariin myynnissä oleva dian hintaa tuohon metritavaraan - muodostuuhan kokonaiskustannus vasta todelliseksi tyhjien kasettien ja kehityksen jälkeen. Jos hinta ilman lähetyskuluja, EU-tullia ja alv:ta on noin 510 euroa ja tuosta pätkästä saa 200 kpl 36-kuvaisia rullia, tulee kappalehinnaksi kaiketi 3,5 - 4 euroa / rulla (en tiedä EU-tullin suuruutta ko. tuotteessa. Vaikka edulliselta vaikuutaakin, itse haluaisin tietää etukäteen minkälainen filmi on kyseessä Kehityksen kaiketi hoitaisi MTV. Kts. suositus kehityskoneen syötönopeudesta: Lähde: http://www.kodak.com/US/en/motion/products/reversal/accreditation.jhtml Ektachrome 100D Processing Guidelines Introduction Ektachrome 100D motion picture film is intended for processing in E6 chemistry. For maximum quality control and efficiency, only cine-type E6 machines with process speeds in excess of 10 feet per minute are recommended. Smaller (and slower) continuous roller transport machines offer concerns for not only processing timeliness and efficiency, but also for process quality, consistency, and uniformity. Traditional dip-and-dunk E6 machines will absolutely not work for long-roll E6 motion picture films.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 http://www.kodak.com/US/en/motion/products/reversal/5285faq.jhtml "Q: Which 35mm still films match the technology and performance of Ektachrome 100D, 5285? A: Good matches are the Kodak Professional Film E100VS or the consumer film, Kodak Elite Chrome 100 Extra Color." [hr][/hr] Kysymys: Mikä 35mm normaali kameran filmi sopii teknologialtaan ja ominaisuuksiltaan Ektachrome 100D, 5285:een? Vastaus: Hyvät sopivuudet ovat Kodak Professional Film E100VS:llä tai kuluttaja filmi, Kodak Elite Chrome 100 Extra Color:lla. [hr][/hr] Alla Adoraman hintoja Kodak E100VS:lle ja EPP:lle: Adorama Adorama Adorama <SIZE size="80"]Edit: Lisätty juttua.</SIZE>
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Eipä tuo Andoraman hinta 20 rullan paketille mitenkään vakuuttanut. Kun maksaa lähetyskulut, tullin ja alv:n, nousee ymmärtääkseni hinta samaan tai yli sen mitä Kodak Elite Chrome 100 Extra Color -filmiä saa meillä yksittäisinä rullina fotokaupasta. Mutta tosiaan, tuosta kehityspuolesta olisin enemmän huolestunut/kiinnostunut kuin yksittäisen rullan hintavertailusta.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Telefoton nettikaupassa tuo Kodak Elitechrome 100-36 Extra Color maksaa 10 kpl pakettina 39.50€ + toimituskulut.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Tästä on joskus ollut puhetta tuttavien kanssa. Miten onnistuisi KODAK EKTACHROME 100D Color Reversal Film 5285/7285 kehittäminen itse negaksi? Olen kuullut, että kyseinen filmi olisi oikeasti negafilmi; kehitetään vain positiiviksi. Ostaisi pätkän kyseistä filmiä ja kokeilisi kehityskitillä. Ainoastaan kyseisen filmin nk. rem-jet-pinnoite, samanlainen kuin elokuvanegatiiveissakin mietityttää. Pinnoite on siis filmipohjan vastakkaisella puolella kuin emulsio. Se täytyy poistaa ennen kehitystä.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Mulla on jääkaapissa Eastman 5219 500 asa tungsten ja 5205 250 asa daylight leffa negaa 400 jalan bulkki purkeissa.Tulossa Fuji Etera 160 ja 500 negaa. Eastmanit vaativat erikoikehityksen, Fujit menee normaalissa C-41 negaliemissä.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 eastmanit ovat kummatkin tuolla mustalla grafiitti rem-jet pinnoituksella mutta Fujit ovat ihan normaali negafiolkkoja jotka voi viedä tunnin labbikseen.Ei se remjetkään ylivoimainen este ole. Kotisoodaa 40 asteisena ensihuuhteluna ja voimakas MV keskeyte kehityksen jälkeen ennen valkaisua ja Fiksiä jolloin tuon mustan mömmön voi pyyhkiä sienellä pois ja käsiruiskulla huuhtoa puhtaaksi.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Höpöjuttuja, kyllä se on niinkuin kaikki muutkin diafilmit, nimenomaan suunniteltu kääntökehitettäväksi. Mutta, kyllähän jokainen diafilmi on loppujen lopuksi "negafilmi" - ehkä tätä on tarkoitettu. Kyllä ne kaikki saa kehitettyä negatiiviksi negatiiviprosessissa mutta tulokset poikkeavat huomattavasti siitä mitä negafilmeistä tulee. Suurimpana erona, dia/kääntöfilmeissä ei ole oranssia maskia.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Nuo Fuji Etera 160 ja 500 negat kiinnostasivat kovasti. Löytäisi vaan jostain tyhjiä filmikasetteja.
Vs: KODAK EKTACHROME 100D - 5285 Oletko kysynyt Prolabista. Tyhhjät ladattavat metallikasetit ovat euron per kappale, samaten on euron muoviaski johon mahtuu kaksi ladattua 35mm kasettia. 120 rullille on oma kätevä muovipurtilonsa, sekin eken per täräys...