Tuotekuvana: Mustat kengät mustalla taustalla vaatii paljon valokuvaajalta. En juuri ole kalibroidun näytön takana, mutta minusta kengät ei ole tarpeeksi irti taustasta. Taustan ei välttämättä tarvisi olla edes valkoinen, mutta musta ei minusta passaa - tummanruskea ehkä olisi jo parempi, jos taustan pitää olla tumma. Lisäksi kenkien asento tuo mieleen fysioterapiaa tarvitsevan henkilön, ainakin kävelyn suhteen. Eli asento olisi ainakin voinut olla 'mielekkäämpi'. Salamaharjoituksena: Heijastukset kengistä ovat aivan loistavia. Paikoittain mahdollisesti puhki, mutta tässä se ei kyllä haittaa millään tavalla. Valo on hajaantunut tarpeeksi isolle alueelle että kenkien lähes kaikki osat ovat saaneet valoa. Hienoa toimintaa, siis minun silmissäni.
Tarkoitukseni oli harjoitella miten saan mustan näkymään mustalla taustalla. Tein tuosta kuvasta kolme eri versiota, joista tämä oli mielestäni onnistunein. En halunut suoranaista tuotekuvaa vaan hieman sellaista Charlie Chaplin meininkiä, jossa kuluneisuus ja matkan jäljet näkyisivät. Siksi asetelma on tuollainen. Salaman käyttö vaatii selvästi opettelua. Käytin aukkoa 16, joten Metz 45 puhkui kaikki tehonsa ilmoille. Liitin sen kameran kylkeen, kun en jaksanut maksaa tolkutonta hintaa minimittaisesta salamakenkään tulevasta johdosta, jolla kameran oman salaman saisi käyttöön. Toisaalta kenkien puhkinaisuus kärjistä miellyttää minua. Täytyy kokeilla saanko valotuksen korjattua niin ettei se ole puhki. Kuvaamaan lisää siis...
mulla noi popot irtoo ihan kivasti tosta taustasta, mutta voi johtua tästä mun monitoristakin, edelleen. chaplin-meininki on löydettävissä, tuli mieleen mulle kans kun ekaa kertaa näin tämän kuvan. knalli ja kävelykeppi tuohon kaveriksi vielä, niin ei tulis epäilystäkään. harjoitus tekee metsurin