Vs: Yksinkertaisesti Tämän lajityypin kuvassa viesti on enemmän mallin vastuulla. Kuva on n.s. 'suoraa valokuvausta', Avedon-tyyliä, jossa kuvaaja ei rakenna sisältöä valoilla ja rekvisiitalla, vaan antaa mallin tuoda persoonallisuutensa esille. Miten sitten sen tekeekin -asennolla, ilmeillä, pukeutumisella, rekvisiitalla.... Minusta tämä kuva sisältää mallin olemukseen liittyvää viestintää aika paljon - verrattuna vaikkapa naapuriketjun kuvaan, jossa harrikka ja keskisormi alleviivaavat korostetusti tekopeliviestiä, joka ei ole totta, oikeasti k.o. persooniin liittyvää asiaa, tämä on lähempänä sitä oikeaa mallin persoonan esille tuomista. Jotain Ismo Höltön ja mainitun Avedonin linjausta - mallille annetaan tilaa olla oma itsensä, ilmaista omaa persoonallisuuttaan.
Vs: Yksinkertaisesti Noita viittaamiasi kuvia ei voi verrata tähän ja näen niissä vielä vähemmän aitoa viestiä. -- Kuvaajan täytyy tallentaa viestin oikealla hetkellä. Tässä ei minun silmään ole kovin paljon viestiä tai sitten hetki on vasta tulossa. Kuvana kyllä ihan kiva, yksinkertaisesti. Nyt tarkemmassa katselussa jäi mieleen kalvakka värimaailma, joka sekin kyllä lienee valinta ja ehkä tukee kuvaa. Rajaus on aika tiukka.
Vs: Yksinkertaisesti Rajaus on tiukka, niin on ilmekin. Tykkään kuvan "ankarasta" tunnelmasta, kasvojen varjostumat ovat tässä hienot.
Vs: Yksinkertaisesti Oisko kontrastia otettu pois ja sen takia kuvasta tullut sellainen harmaan oloinen. En osaa analysoida mikä tässä valossa ei kiehdo. Mallin ilmeilee on hieman nuukan oloisesti.....se pidättelee sitä ilmettä joka olisi kyllä kiva nähdä, meneekö se "hymy"ilyyn vai "soo soo"n puolelle. Molemmat ilmeet saattaisi tehdä kuvasta jopa sexyn.
Vs: Yksinkertaisesti Tykkään myös tästä.Kuva tosiaan tuo mallia persoonana esille.Valokin kelpaa,vaikkei optimaalinen olekkaan.
Vs: Yksinkertaisesti Silmät ovat sielun peili ja ne toimivat ja kantavat kuvaa varsin hyvin.. Jotain salaperäistä ja arvaamatonta..(nuo huulet aika hienot, sointuvat samaan tahtiin simmujen kanssa arvoitusta, mallissa on potenttiaalia, kuvaaja voi tästä mallista saada irti paljonkin, oikealla opastuksella) Rajauskin toimii ok! Dykkää..
Vs: Yksinkertaisesti Niin kauan kuin kukaan ei tunne mallia, ja on valokuvaajalta varta vasten kuullut kyseen olevan teknisistä harjoitelmista, ei ole mitään perustetta ajatella, että kuvalla olisi mitään tekemistä mallin persoonan kanssa.
Vs: Yksinkertaisesti Ei ole mitään perustetta ajatella, että teknisen harjoitelman tavoite ei voisi olla tuoda mallin persoonallisuus esille.
Vs: Yksinkertaisesti Mun mielestä tässä on kuvattava kivasti läsnä, jotenkin enemmän kun Jukkiksen kuvissa yleisesti. Hienoa on vielä toi kun kohde täyttää kuva-alan. Sitten taas jotenkin tökkäisee tuo kontrastin puute ja kelta-vihertävyys.
Vs: Yksinkertaisesti Mä en osaa tänne nettiin laittaa oikein oikeita värejä. Tai ainakin mun selaimessa on aina mitä sattuu. T Jukka