Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Kaikenlaisen keekoilun jälkeen kirkkaana siintää mielessä seesteinen, kiireetön hetki joka aukeaa ennenäkemättömän hienona pilvi muodostelmana ”koskemattomassa” Helsinkiläisessä merenrannassa. Kuinka tämän kauneuden saisi talteen, jos matkaan pitäisi lähteä vain yhdellä linssillä……………vaikeaa sanon minä. Jos mitä vain voisi matkaan valita, niin varmaankin se olisi Ebony 4x5 SU ja linssinä Schneider super angulon 72mm/5,6XL, filkaksi voisi ottaa jonkun hienorakeisen MV:n ja kiikuttaa sen Vataselle ”stondikseen” ja hoitaa scannauksen itse. Näin se taitais mennä. Ps. Silti tunnen olevani onnellinen ja etuoikeuttu em. puutteista huolimatta ”Stondis” = Ständi menetelmä, joka on hyväksi koettu.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Yashica Electro 35 cc Color-Yashinon 35mm f/1.8 Kodak BW400CN Bulkkilabbiksen C-41 .. tosin ton Electron himmennin on paskana, joten nyt joutus tyytymään Nikon FM + AI(-S?) Nikkor 35mm f/2 -komboon.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Leica M6 Zeiss Biogon 2,8/25 ZM (aukolla 4) Adox CMS 20 Adotech CMS jatkoksi: jalustana Foba tai Linhof Doppelprofil Zeiss S-Biogon 5,6/40 Beselerissä tämä ketju on filmikehitettä lukuunottamatta testattu, mutta kyllä Rotskukin toimii isommat koot perustuvat myös Biogonien varaan, myös 4"x5" ketjussa kuvaaja edelleen heikoin lenkki
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Niin nuorena kollina, kun fotaus oli yks ja hailei, ja nyt vanhana Rotsku Roopena, kun muuhun kun Rollei ständiin ei oikeen ole mahiksia
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Aika namu.... en yleensä nyt niin erityisesti ole kiiltävän perään, mutta tuo Linhof on kyllä aika täky.