Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Contax ST tai joku muu Contaxin runko Distagon 35mm f1,4 tai Planar 50mm f1,4 todennäköisesti tuo planar Filkka hmm.. jos 400 Asasta niin silloin Neopan, jos 100 niin sitten joko APX tai Across Kehitteenä Rodinal
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Jos omistani valitsisin (en jaksa fundeerata eri mahdollisuuksia..): Mamiya C220, siihen 65-millinen, IlfordDelta400 ja Neofin Rot. (Useimmiten kanniskelen Ikontaa, laiskuuttani.)
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Hassua... Ajattelin IHAN samoja (kaikkien Hasseli normaalilla ja muiden höpöhöpöjen ohella). Objektiiviksi ottaisin kuitenkin 35 millisen, kun se oli vuosia mulla käytetyin ja RAKASTUIN siihen polttoväliin. FE Kekkosessa pitäisi olla myös viritin mukana kun se helpottaa mun kuvaamista paljon (olen vasensilmäinen). Toisaalta täysin mekaaninen kamera ilman mitään valotusmittareita voisi olla paras... Jos säähän kuin säähän ja koko loppuelämäksi - valitsisin kameran jolla voi sukeltaa myös veden syleilyyn - jokin Nikonokseista. Filmistäkään en IHAN varma, pidän penteleen paljon diasta... saisiko tällaiseen ydintuhon jälkeiseen skenaarioon ottaa mukaan E-6 prosessointiin tarvittavat vermeet ja litkut? Mieluiten koko labran ? Niitä käytin joskus jopa työkseni. Pitää miettiä vielä tarkemmin, kysymys on kyllä sinänsä hyvin tervehenkinen ajatuskyhäelmä. - Alkeisaloittelija Edit: Ylipäätänsä haluaisin jotain hyvin yksinkertaista, peruskamaa.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Mä vaihtaisin aikaisemman rolleiflexinin olympus om1 ja 50/1.4 zuikoon. Syy: Jos käytössä on vain yksi filmi, riittää 36 kuvan kino paremmin kuin 12 ruudun keskari. Jos ottaisi harkitusti kuvan/vuosi, voisi kuvata 36 vuotta. Tietenkin jos tuohon om1 saisi vielä sen 250 ruudun perän, niin voisi ottaa useamman kuvan vuodessa. Filminä edelleen hp5+ ja kehitteenä hc110. T Jukka
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite 36 ruudun kino ei ole hätäisen miehen systeemi,mikäli haluaa saada kaikkiin ruutuihin jotain vähänkin hyvää matskua kohtuullisessa ajassa,että pääsis kehittelee/vedostamaan
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite kuvaan kodachromea hyvin huolella..latasin ekan kerran elokuussa ja nyt kun latasin kolmannen kerran sain vihdoinkin täyteen huomenna maailmalle..
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite toivottavasti eivät tussaa sun materiaalia..t kimo
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite FE Micro-Nikkor 55/3.5 Delta 100 LC29 (Omasta hyllystä ja jääkaapista valittuna.)
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite -m leica -35/2 -fuji superia 400 -tetenal C-41
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Jos kinoa niin mullakin olisi FE2, luultavimmin 2/35 -linssillä. Hassua, nyt vasta hoksasin että vasemmallahan mä katon aina etsimeen. En tiennytkään että se on jotenkin poikkeavaa :O Moottoria en FE2:een ole kaivannut, riittävää tahtia käsikin sen viriliikkeen tekee.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Yashica Lynx 14 (jos vain yksi objektiivi, miksi Leica tai SLR?) 1,4/50 mm vaikka Ektar mitä labra sattuu käyttämään
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Vastaan Leican osalta: parempi tarkennus (ookko kurkannu etsimeen, en kyllä itsekään Lynxin, mutta oletan eroa olevan...) Muitakin pieniä, mutta joskus tärkeitä eroja luulisin olevan, vaikka onhan hinnassakin tietysti eroa.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Tähän harjoitukseen valitsisin kokemusteni perusteella: Canon QL-17 GIII, linssinä tietysti 40mm f1.7; riittävästi valovoimaa, kompakti, yksinkertainen ja nopea käyttää. Tämän kanssa on ollut helppo keskittyä "näkemiseen". HP5+ XTOL Filmin ja kehitteen yhdistelmä kestää hyvin prässäystä, olen ollut tyytyväinen joten valitsin nämä.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Hyvin sanottu, tuo on mielestäni yksi mittaetsinkameroiden eduista: Kun ei etsimessä kuva näytä niin herkulliselta lyhyine syväterävyyksineen, tulee ehkä helpommin mietittyä sitä kuvaa jotenkin eri tavalla. Tämä on ainakin oma huomioni omassa kuvaamisessa.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Kyllä tossa strömholmin tokasussa vinha perä on: otetaan muutama mestarivalokuvaaja: Ralph Gibson, leica M4-50mm double range summicron, Tri-X ja Rodinal (laimennussuhteet ja ajat aiheesta riipuen, yleensä 1:50) mutta myös printtauspaperi oli vaikoitu: brovira No 4 baryyti 50X60. helmut newton, Tri-X ja kehite D-76 1:1, kamerat Rollei 6x6 ja pentax kinari, mutta sama flkka, Tri-X sitten kotimainen: jukka vatanen (alias piilolasi) leica MP-4, Nokton 35mm 1,2 tai 50mm 1,5, filkka rollei superpan nopeudet 200-400-800 aiheesta ja printtauksesta/skannauksesta riipuen, kehitys rodinal 1:100 stand 1 tunti. Toimii kuin junan vessa, nopeudetkin tulee erilaisesta negan tiheysvaatimuksesta/printtausfiiliksesta, eli täysin vakioitu, braketeeraus halutaessa aukko sinne, toinen tänne. koko tuotantoni tästä eteenpäin tulee olemaan mv puolella tästä johdannaista...
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Mielenkiintoista ja opettavaista. Aika yllättäviä vastauksia tuli. Itse olin ihan varma että vastaukset painottuisivat vain Leicaan ja HCB-linjalle. Yllättävän moni on kuitenkin valinnut luottokamerakseen keskarin ja TLR:n. Kinovehkeistä FE "Kekkonen" on monen valinta. Objektiiveissa yllätti myös 35mm määrä, olipa joukossa yksi 24mm. Filmit ja kehitteet jakaantuvat yllättävänkin tasaisesti, vain lievää painotusta klassisella Trix/Rodinal-linjalla. Ajattelin itse soveltaa Strömholmin neuvoa kevään aikana kuukauden tai kaksi. Kameraksi luulen valitsevani uskollisen FM2:n ja obiskaksi 50mm, jota en ole koskaan oikein osannut. Kehitteeksi ainoa mitä olen käyttänyt eli Rodinal ja filmiksi luultavasti Tmax 100.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Ja mittaetsimessä, ainakin mitä mä olen käyttänyt, leica ja hexar af, on myös se kiva puoli, että näkee, mitä on jäämässä senhetkisen rajauksen ulkopuolelle. T Jukka
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Huonona puolena et näe maisemnaa sellaisena kuin se kuvassa on. Vaikka pakko myöntää ettei 85% SLR-kuvaajistakaan näe. Joko kamerassa ei ole dof-nappia, sitä ei ole koskaan käyttänyt, tai etsin on sen kokoinen ettei kannatakaan.
Vs: Yksi kamera, yksi objektiivi, yksi filmi, yksi kehite Oma valinta tämän hetkisistä romppeista olisi: Voigtländer Bessa r2 Nokton 50mm/1.5 Ilford HP5+ Kehitteenä Ilford Lc29 Tuolla setillä tulee kyllä noin 80% kuvista otettua. Ainut mitä tekis mieli vaihtaa ois toi bessa Leican M6:seen