Nämä kuvat ovat olleet täällä aikaisemminkin. Luulen tosin, että nyt on uusia lukijoita mukana sen verran, että voin laittaa ne uudelleen. Kuvattu siis yksi filmirulla täyteen samaa kuvaa samalla valotuksella kameran säätöihin koskematta ja leikattu sitten kolme pätkää kehittämistä varten. Kehitevalmistajien ohjeiden mukaan. Valaistus oikealta ikkunoista tuleva valo, eipä tainnut olla paljon himmennetty. Jos nyt löytäisin alkuperäisen negakuoren voisi löytyä tarkempaa tietoa aiheesta,, kun ei enää muista.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Mielenkiintoinen testi. Taitaa kuitenkin aika suuri osa näissä kuvissa näkyvistä rakeisuuseroista johtua skannerista, joka (yli)korostaa rakeisuuden vaikutelmaa. Mielenkiintoista näissä on myös se, että yleensä filmin herkkyyttä alentavana kehitteenä tunnettu Rodinal näyttäisi olevan kaikkein herkin näistä kolmesta. Ainoa filmi, jonka kanssa olen ollut havaitsevinani jotakin tämäntapaista on Ilford HP5+. Oma veikkaukseni on, että jos nämä kolme negaa vedostettaisiin jotakuinkin samoilla spekseillä rakeisuuseroja ei olisi näin paljon nähtävissä.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Kirjoitatko vielä blandaukset, onko ID11 stockkina vai 1+1 ..., Rodinal 1:50 jne vai jotain muuta sekä kuten jossain jossain filmdev.orgissa, niin "agitointi-tyyli" tietty kanssa
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Varmaankaan ei pimiössä löydy vastaavia eroja, joskin näissä on negana kyllä merkittävä ero rakeisuudessa ja nämä ovat osasuurennoksia. Filmi on HP5plussaa. Tein saman kokeen myöhemmin ulkokuvina ja mittautin niistä densiteetit Dialabissa. Eroja löytyy.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Mä kehitän sekä ID-11 aina 1+1 mutta muita en nyt muista ulkoa, joten täytyy etsiä ne negakuoret.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Tuttua vuosien varrelta. Mukava olisi myös nähdä tuloksia hitaammalla filmillä. Aikaisemmin ei kukaan täysipäinen kehittänyt triksiä tai vastaavaa rotskulla. Rotsku oli jollekin 50-asaselle sopiva. Kapa P.s. Ei ku olihan se Gibson.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Eikös täällä kameralaukkulaiset ole kehitelleet trixiä tms. vastaavia Rodinalilla ja vieläpä erilaisilla sekoituksilla? Muistelisin näin.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Tuosta Gibsonista... Onhan hänellä monia hienoja kuvia. Olen ymmärtänyt että valottaa yli ja kehittää yli väkevällä seoksella ja sitten vedostus kuutosen paperille. Joku ken tietää voi valaista.
Vs: Yksi filmi kolme kehitettä Ja vielä tuosta Gipsonista. V-mäinen jätkä. Olin vuosia sitten Arlesissa ja menin kuuntelemaan hänen uuden kirjansa esittelyä. Väkeä paljon ja tulkkauskuulokkeet alkoivat olla vähissä. Oletin tietysti että englantia puhuu ja kuulokkeet ovat ranskalaisille. Kun mies aloitti esitelmöinnin, niin suusta valui ranskalta kuulostavaa mongerrusta, josta en ymmärtänyt mitään. Kiireesti aulaan hakemaan kuulokkeita, jotka tietenkin olivat loppu. Poistuin vähin äänin. Teki mies temput meikäläiselle. Ilmeisesti tahallaan. Kapa