Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Yashinon DX 28mm/2.8

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana petmaat, 5 Lokakuu 2013.

  1. petmaat

    petmaat

    7
    0
    0
    Moikka,
    Tällainen M42 kiinnityksellä oleva objektiivi oli paikallisella kirpputorilla myynnissä, onko tällaisesta kokemuksia Canonin FF:n kanssa? Mahtuuko peili liikkumaan äärettömään tarkennettuna/ tarkentuuko äärettömään.
    Todella huonosti netti kertoo tästä lasista mitään, eli jos jotain hintatasoa kokemusten lisäksi osaisitte myös antaa?
    -Petri-
     
  2. Vs: Yashinon DX 28mm/2.8

    Compatibility list of M42 lenses on Canon EOS 5D DSLR

    Vihreellä merkityt lasit käy ihan ookoo 5D.hen, mutta oranssilla merkityt iskee peiliin kuvaa otettaessa.
    Lue tarkkaan jos vihreellä olevassa lisätekstejä adapterin suhteen. Ne pitää lukea takasti millä adapterilla mikin objektiivi käy, koska niitä on eri paksuisia Yashinon taitas käydä..

    Itse olen omistanut ja kuvannut canon 5d mark 1:sellä (12,3megapix) seuraavat objektiivit:

    M42 CZJ Flektogon MC 2.8 / 20 mm (melko hyvä objektiivi)
    M42 Carl Zeiss Jena Flektogon electric 2.4 / 35 mm MC (ihan helmi objektiivi)                                           
    P6/M42 Carl Zeiss Sonnar 2.8 / 180mm  (legenda)                                       
    M42Yashinon DS-M 1.7 / 50 mm  (hiukan himmennettynä terävää jälkeä)
    M42 Pentacon 2.8 / 29 mm MC Auto ( keskeltä terävä, mutta ei oikein koskaan reunoilta, jos keksii noille pehmeille reunoille järkevää käyttöä...niin selaiseen kuvaukseen)

    Russian M42 Helios 44M-6 2 / 58 mm (KMZ)  (en muista enää miten tuo oikea valittiin...kun noissa on noita jotka ei käy, halpaa valovoimaa. ..ei ollut siiten kuitenkaan kovin kummoinen minun mittapuulla..todella levoton bokeh)

    Sony NEX-5 kamerassa käytin M39 kannalla oli minulla joku Russian kopio 50mm collapsible Elmaritista ( ei ollut kovin kummoinen) ..tuota en kokeilut milloinkaan 5D.ssä ettei iske peiliin.