Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Yashica FX-1

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Wolfie, 21 Toukokuu 2005.

    Sain isukilta vanhan järkkärinsä lainaan. Muistaakseni 70-luvun kameroita, ja ainakin isän itsensä mukaan sen ajan paras ja hienoin kamera (tiedä sitten...). Sain paketissa mukana 50mm ja 35mm opiskat sekä salaman.

    [​IMG]
     
  1. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Varsin mukava sävymaailma aamutuimaan. Enemmän häiritsee vain tuo etuosan puhkipalaminen. Remmit vois myös asettaa paremmin tai irrottaa kuvauksen ajaksi kokonaan. Nyt toinen pää leikkatuu kuvasta ulos ja toinen yrittää piilotella kameran takana.
     
  2. Remmi on tosiaan lähdössä omille teilleen. Veikkaisin että tämän kuvan tarkoitus on esitellä kameraa luettelossa; yksi monien joukossa, sitä katsotaan max. 30 sekuntia. Silloin ei pieni puhkipalaminen paljoa paina. Suodinkierteen kuhmu antaa katu-uskottavuutta.
     
  3. Aivan, tuotekuva tässä lähinnä kyseessä.
     
  4. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Nätti minun silmääni, remmin olisi voinut piilottaa kameran taakse.

    Puhkipalamisia ei silmääni osu, mutta olenkin immuuni niille ;)

    Mitäs, onko linssin etuosan metalli saanut pienen kuhmun?
     
  5. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Remmin olisi voinut ottaa tietysti kokonaan pois. Kuitenkin, Obiskassa oleva "kuhmu" tekee sen, että kuva ei ole liian steriili. Ei se minun näytöllä ainakaan ole puhkipalanutt.
     
  6. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Eli siis tuo lohko tuossa Yashica merkin yläpuolella on puhki. RGB arvot 255 koko alalta. En minä sitä minään vakavana virheenä pidä, mutta jos sitä ei edes löydä vaikka se on iso läiskä keskellä kameraa niin pakko oli johdatella :D
     
  7. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Mitä hemmetin järkeä on katsoa kuvaa jollain väriäarvot näyttävällä ohjelmalla ja julistaa sitten, että se on puhki?

    Eikö kuvaa voi katsoa silmillä, niinkuin alunperin kai ajateltiin. Kuva on hyvä, jos se miellyttää silmää, ja jos jokin nyt sattuu olemaan valkoinen niin sitten se on valkoinen.

    Höh. Minua ei ainakaan häiritse yhtään ollenkaan tuo "otsan" valkoisuus.

    Onhan horisontti varmaan suorassa?
     
  8. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Silmillä minä sitä katsoinkin. Tarkistin vain asian kun sitä alettiin epäilemään. Läiskä ei miellyttänyt silmääni. Onko asia nyt niin, ettäjos kuvassa on jotain mikä pistää silmään, siitä pitää vaieta, ettei arvon kanssaihmiset suutu ja mustaksi muutu? Jos näin on, kuulisin mielelläni myös muutkin asiat mistä pitää olla hiljaa. Puhkipalaminen ja horisontti tulikin jo, entä muuta?