Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Yashica D ** MYYTY **

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana laur1b, 20 Toukokuu 2007.

  1. laur1b

    laur1b Member

    302
    0
    16
    Hyväkuntoinen Yashica D nyt kaupan.

    Hp. postikuluineen 100 eur.

    Mukaan laitan kaikki 120-koon filmirullat, mitä minulta löytyy. Ei niitä paljon ole, mutta taitaa muutama olla.

    Patersonin filminkehityspurkin voin muutaman euron lisämaksusta mukaan laittaa.

    Iimeilillä tavoitat: lauri_bergman@yahoo.com
    telephooni: 040-748 78 54 soita tai tekstaa

    ** EDIT **

    Kuvia nähtävissä tuolla:  http://lauribergman.net


    **** EDIT ****

    Jessopin pieni valotusmittari tulee pakettiin mukaan, mikäli sen tuolta laatikoistani löydän...
     
  2. Vs: Yashica D

    Pari kysymystä heräsi:
    1. saako linssin puhtaaksi?
    2. saako tuohon lankalaukaisimen kiinni?
    3. tiedätkö valotusaikojen oikeellisuudesta sanoa jotain?

    Onko näyttää esimerkkikuvaa?
     
  3. Lotari

    Lotari Member

    310
    0
    16
    Vs: Yashica D

    Toivottavasti myyjä ei pistä pahakseen pientä välikommentointia.

    Itse en osaa tuosta yksilöstä sanoa mitään, mutta omaan Deehen olen ollut ihan suhteellisen tyytyväinen. Lankalaukaisimen tähän saa kiinni, mutta sen pitää olla mallia "Leica nipple" (mikähän se olisi suomeksi, Leica-nänni ei varmastikaan ole sopiva virallinen käännös..), eli samanlainen mitä joissakin vanhemmissa Leicoissa on ollut. On olemassa myös adaptereita joilla saa normaalin lankalaukaisimen tällaiseen kiinni, mutta niiden hintaa en osaa arvella, oman laukaisimeni olen ostanut eurolla tai parilla kameratapahtumasta.

    Omalla kamerallani otettuja kuvia löytyy seuraavasta osoitteesta:
    Search: yashicad | Flickr

    Jos odotukset eivät ole Rolleiflexin luokkaa, voisin olettaa ostajan olevan tyytyväinen kameraan (jos tämä on siis täysin toimiva yksilö).
     
  4. Vs: Yashica D

    Kiitos Lotari :) kuvanlaatu näyttää tosiaan riittävältä. Oma mat 124g hajosi repussa ja nyt täytyy saada vastaava tilalle.
     
  5. laur1b

    laur1b Member

    302
    0
    16
    Vs: Yashica D

    Kiitokset Lotarille välikommenteista!


    Ja vastauksia:

    1. Kyllä. Itse asiassa linssi ei ole likainen. Pientä irtopölyä siinä kuvaushetkellä oli. Loput ovat heijastumia mm. lähelle ängetystä digikamerasta...

    2. Lotari tiesi tuon

    3. mv-negalle ovat riittäneet hienosti. Muun tyyppistä filmiä en ole tässä kamerassa konsanaan käyttänyt


    Esimerkkikuvia... eipä minulla niitä skannattuna taida olla.