Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Heppa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana keijok, 7 Marraskuu 2005.

1. keijok

keijok Member

255
    15
    18
  2. Hepolla suuuuuuri pää. Mielestäni olisi mukavampi, jos tarkennus olisi alempana. Nyt se on tuossa nenäluun kohdilla. Tällainen kuva on tuolta osin vähän hankala...

3. Mikä pontti tässä on? Hassutella laajakulmalla? Ei ole tarpeeksi hassu siihen ja mitä toi tyyppi sitten tekee.

4. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Ilmeisesti vain elvistellä 5d laajis efektiä. :)

Kuvana aika räpsy, ei millään pahalla jos yli 3000e kameralla ja siihen liitetyllä 700e optiikalla saavuttaa tälläistä tasoa niin aika heikosti menee. *Provosointi* ;)

5. keijok

keijok Member

255
    15
    18
    Kateelliset naukuu ;)
    Ja hinnat meni kyllä päin honkia...

6. Minä en kyllä ymmärrä kuinka te pystytte kuvasta näkemään et millä se on otettu?

Voitteko jeesaa kun en muista millä kameralla otin tänkuvan, ni kertokaa millä otin
    http://www.nieppi.com/temp/korvis.jpg

7. Jos on 650px korkeusrajoitus niin on tämä 948px siihen verrattuna aika messevä ;-)

8.  
  9. Juu photarikin sanoo:
    EOS 5D
    1/30s f/4
    ISO 400
    17mm jne..

10. Ja minä hölmö olen katsonu pelkkiä kuvia.
    Hitto olen voinu jopa vahingossa kehua jotain nikonilla otettua kuvaa

11. Eihän niitä kuvia kukaan enää katsele :)

12. ja kannattaisikokaan? ;-]

13. Anonymous

Anonymous Guest

Nieppi-setä on nyt auttamattomasti tippunut kehityksen kärryistä. Kuvathan ovat vain ykkösiä ja nollia.

14. No Photarihan näyttääkin Niepille viimeiseksi käyttöpäiväksi 1.4.1987, että en kyllä ymmärrä mitä se vielä täällä tekee.

Niepin exifissä on vähän muutenkin hämärää, kuten tämä ISO/ASA-arvo, joka ihmetyttää:

PIENI 12

15. kyllä mun mielestä tämä silti ihan jees kuva on, hauskasti tulee ruudusta ulos. aika perinteinen tietty ja kontekstissan tarkasteltuna ehkä ei sitten niin hyvä, mutta pikkasen tuntuu nyt taas menevän tekniseen arvosteluun tämä keskustelu.

16. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Kuva on puhdas, raikas, lämmin, kuulas, tiivis ja ilmava; maanläheinen ja taivaaseen kurkottava; yhdistää hevosten ja kesän parhaat puolet sopivan naivistisesti - siis hevosenturpakuva parhaimmillaan.

17. keijok

keijok Member

255
    15
    18
    Jep, taitaa olla niitä ensimmäisiä otoksia kun tuolla tämän foorumin välinerunkkaajien selvittämällä kalustolla otin. Naiviisti ajattelin, että hauskan kuvan voipi laitaa näytille kanssakuvaajien harmaata ja sateista päivää piristämään. Olin ilmeisen väärässä, en siis tee sitä siis enää ainakaan täällä.

Mitäpä pointtia sitä millään kuvalla oikeastaan on...?

18. Anonymous

Anonymous Guest

Ei kyllä pysty ymmärtämään tällaisen kommentin tarkoitusperää? Vaikka siihen kuinka laittais hymiöitä perään sun muuta, menee silti riman ali ja reilusti. Kajaanin pojalta näitä on tosin totuttu näkemään aiemminkin.

19. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Hauskahan tämä, tarkennus ja syvyysterävyys kaiketi makuasioita, mutta tausta olisi saanut olla vähän rauhallisempi.
    5D:ssä on niin paljon megapikseleitä ja niiiin iso kenno, että kuvat ovat väkisinkin noin suuria..duh.

20. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Vähemmästäkin pentele! :D Mut oikeesti iskehän kunnon kuvaa ja näytä taitosi kun on komiat vehkeet. :)

Äläpäs muuta torise! Tosin itse varon kehumasta kanonin kuvia! :)

Onko joskus katsottukaan? o_O

Ystävällisesti ajateltu ja kertoo että sinussa on sielua. Kauniit ihmiset ajattelevat muita.

Rohkeutta pitää ollakkin ja iskeä erilaista kuvaa. Myös kannattaa huomioida, pahinta kuvan laittamisen suhteen on ettei saa mitään kommenttia. Kyllä itse mieluumin otan negatiivista kommenttia ja ehkä jopa neuvoja miten pitäisi ottaa kuva. Tietysti pienet kehut on sitten tärkeitä tai positiivisen huomion saaminen jos on onnistuneen kuvan saanut. Tietysti jokainen meistää näkee kuvan eri tavalla ja niihin liittyy persoonan ajatusmaailmaakin. Helposti voi netitse saaha kritiikkiä vaikka toisena päivänä voi saaha positiivista, joskus se on sattumasta kiinni.

Kävin kotisivuillasi, varsin pätevän oloiset ja niitä oli ihan mukava selailla päivällä. Hienoa, että olet jaksanut väsätä ne sivut ja vielä mielenkiintoisia artikkeleita kirjoittaa.

Vaikka selkeästi inhoatkin minua persoonana ja varmaan moni muukin niin ei se minua saa sinua vihaamaan vaan päin vastoin hymyilen takaisin typerästi kuin aasi. Olemme persoonia ja omanlaisia jokainen.

Ps.Edelleen kuva on räpsy vaikka onkin otettu hienolla kameralla ja kalliilla optiikalla.