Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lightroom 3 public beta

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana kb, 22 Lokakuu 2009.

1. kb

kb

2 235
    0
    0
    Buy Adobe Photoshop Lightroom CC | Photo editing and organizing software

Vähän pettymys on se, että mitään local adjustment brush:n kaltaista suurta harppausta ei tässä versiossa ole tulossa, lähinnä vain parannuksia jotka tekevät tuosta aiempaa käyttökelpoisemman ratkaisun kokonaisworkflow:n hoitamiseen ja sitten tavallaan lisätty muutaman "Photoshop-pluginin integrointi" (eli nyt ei tarvii kääntyä fotarin puoleen jos haluaa kunnollisen kohinanpoiston tai lisätä "filmiraetta").

2. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Vs: Lightroom 3 public beta

Jos joku kaipaa tulevaan LR3 kunnon "curves" työkalua niin mainitkaa asiasta vaikka tossa ketjussa... Sign in - Adobe ID Ne kait vissiin oikeasti lukee tota foorumia ja ehkä poimii sieltä asioita käsittelyyn jos niitä tarpeeksi pyydetään. Tonne kirjaudutaan sisään omalla adobe tunnuksella (sulla pitäis olla se jos olet jotain demoja tms. adobelta ladannut).

Ite ainakin näen normaalin curvesin olevan hitosti parempi / kätevämpi / nopeampi / tarkempi jne. kuin "tone curve".

3. kb

kb

2 235
    0
    0

Tulin jossain adoben foorumeilla murehtineeksi sitä LR2:n postcrop vinjetin paskuutta (että pitäs toimia samalla tavalla ku pre-crop vinjetti eikä vaan maalata mustalla/valkoisella), näköjään tuohon LR3:een on se tullut nyt sitten.

4. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

On muuten toi mun aloittama curves ketju yks luetuimmista / aktiivisimmista ketjuista... Käykää nyt ihmeessä puoltamassa tota point curven laittamista lightroomiin jos sitä haluatte/käytätte!

5. Vs: Lightroom 3 public beta

Mä en kyllä kovinkaan paljon kaipaa lisää kelloja ja pillejä tohon LR:iin, kunhan saisivat sen smart object-tuen pelittämään kunnolla ja photarista ulos cs5:n, mikä oikeasti toimisi mäkissä, niin se melkeinpä jo riittäisi.

Tietty hienointa olisi, että saisi LR:sta määritettyä käytettävät actionit ja automaattisesti heitettyä kuvan photariin, ajettua actionit ja palautettua kuvan takaisi LR:n. Nyt pitää mennä käsin, kuva kerrallaan. Vaan harvoinpa täytyy isoa kasaa kuvia käsitellä.

6. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Tykkäätkö "tone curve" toolista? Se curvesin näkönen työkalu jota ei voi muokata niin tarkkaan kuin normaali curvesia. Tämä mun ehottama muutos ois, että ne liukusäätimet korvattais vapaasti asetettavilla kontrollipisteillä -- kuten about joka ikisessä muussa curvesissa on olemassa. Tai sit kuten ACR jossa voi valita käyttääkö liukusäätimiä vai pisteitä. Ei tuo lisää pillejä tai kelloja. Parantais vain työkalua monipuolisemmin säädettäväksi.

7. Vs: Lightroom 3 public beta

Mä en tiedä, että tykkäänkö, kun en ole koskaan käyttänyt.

Mun työkulku Ligtroomissa on, että säädän kuvat siinä noin kohdalleen niillä basic säätimillä ja tämän jälkeen heitän kuvan photariin, missä on kunnon työkalut käsittelyyn. Sieltä fiksailujen jälkeen takaisin LR:iin mistä kuvan voi exportata haluamassaan muodossa ulos tarvittaessa.

Kaikki ne muut säätimet siinä softassa on mulle täysin tarpeettomia. Nyt kun vaan se photari toimisi kunnolla yhteistyössä sen LR:n kanssa, että originaali kuva säilyisi, eikä tarvisi tehdä niitä edit-kuvia. CS4:ssä tuo jotenkin jo toimii, mutta kun se CS4 ei toimi edes siedettävästi mun mäkissä.

Levytilaahan tuollainen syö, mutta kaikella on hintansa.

8. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Tossa työnkulussasihan sinällään menee Lightroomin idea vähän hukkaan :) Eikös oleellinen osa tota ohjelmaa ole juuri se, että ei tarvitse tehdä kopioita kuvasta ja kaiken voi säätää muuttamatta kuvista pikseleitä (en tiedä mitä ne viralliset termit on)? :)  Mut joo, itselläkin on tiffejä ja psd:tä raakakuvien rinnalla aika paljon...iso syy on siinä, että esim. juuri kontrastia ei voi säätää tarkeeksi hyvin tone curvella. Nyt teen sen Nik softissa.

9. Vs: Lightroom 3 public beta

No joo, mutta mulle LR on lähinnä vaan arkisto missä kuvat säilyy jonkinlaisessa järjestyksessä ja missä niitä voi selailla. Kuitenkin kuvat mitkä vaatii käsittelyä pitää tehdä photarissa ja muiden kuvien säädöt hoituu hyvin jo noilla perussäätimillä.

Muotokuvissa on aina jotain fiksattavaa, eikä LR:iin tulla koskaan saamaan niin kattavia työkaluja millä se onnistuisi.