Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

x

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Est, 23 Marraskuu 2024.

1. keegan

keegan Well-Known Member

8 539
    1 455
    113
    Taiteen määrittelyn ehkä aika lailla toisessa ääripäässä on muistaakseni Kafkan määritelmä: "Taide on kirves, joka särkee veren jään."

2. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    *

Viimeksi muokattu: 26 Marraskuu 2024
  3. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    x

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113
    Eikä vain ihmisen.... Olihan tässä aikoinaan kuusamolaisella karhullakin näyttely Tampere-talossa. :)

Screenshot 2024-11-24 at 13.45.23.png

JPu tykkää tästä.
  5. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    x

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113

Eiköhän tuo ole jossain määrin motivaation lähde ihmistenkin kyseessä ollen.... ;)
    - Ainakin ns. popmusiikin saralla...

7. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    x

8. jussident_fluor

jussident_fluor Well-Known Member

858
    447
    63
    Ok, ehkäpä noi kolme kuvaa voisi (ilman taide-määritteitä, siis ihan vaan realistisesti) kuvitella syrjäytetyn(/syrjäytyneen/masentuneen/pelkän yhden huonon valinnan tehneen) ihmisen maailmaan? Päiväksi avattujen porttien takapihoille, metro-aseman penkeille torkahdellen(/pakkaspäivinä lämmitellen), livahtaen totisesti suorittavilta katseilta hetkeksi pienten ikkunaruutujen taakse. "Ujoudesta" ei enää olekkaan voimavaraksi, vaan herkkyyden rippeetkin on viety(/potkittu) pois. Pelkkä turvallisuudesta huolehtiminen vaatii turtumisen/arpeutumisen.

Itse en oikeen osaa katsoa valokuvia taiteen näkökulmasta, vaatisi ajan varaamista taidehistorian opiskeluun (+ suurempaa intohimoa)

Etusivun kolmen kuvan sarja istunee katsojasta (ja varsinkin mahdollisesta katsojan yleisestä mielenkiinnosta) riippuen erilaisiin konteksteihin.

9. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    x

SakkeM tykkää tästä.
  10. Est

Est Well-Known Member

17 632
    1 938
    113
    Ketjuun oli, äsken vastaanotetun ilmoituksen mukaan, tunkeutunut häiriintynyt häirikkö.
    Poistetaan pian osa viesteistä. Saastunut keskustelu. Täysin pilalla.
    On harmillista että valokuvausharrastusta halveerataan ja häiriköidään.
    Joillakin on ilmeisen myrkylliset motiivit ja ne sallitaan.
    Erittäin surullinen tapaus.
    Asiallisille keskustelijoille pahoittelut.

edit.
    Äsken vastaanotetun kuvapostauksen kopio.( Häirikkö on ketjun aloittajalle estossa eikä viestejään aiemmin ollut havaittu):

Viimeksi muokattu: 25 Marraskuu 2024
  11. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 489
    720
    113
    Ei tuolta karvaläjältä ainakaan draamantajua puutu. :D

Tyyppi tapansa mukaan uhriutuu, ja syyttelee kaikenlaisista epäasiallisuuksista muita, mutta on tietysti sitä mieltä, että jätkällä itsellään ei ole epäasiallisuuksissa mitään osuutta !!

Säälittävä tyyppi !!

12. JPu

JPu Well-Known Member

5 455
    201
    63
    Jari_S Kuvitteletko antavasi itsestäsi paremman kuvan nimittelemällä ihmisiä ja loukkaamalla yleisesti ihmisiä? Miksi pyörit näissä kuvioissa, jos sinulla ei ole mitään muuta kuin suunsoittoa ja kiusantekoa annettavana? Muut ovat laukussa jakamassa yhteisen harrastuksen parissa jotain hyvää toisille, sinä vain nokkimassa ja kiusaamassa, tuleeko sinulle sitä hyvä olo?

13. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 489
    720
    113
    • Toivotaan että mopo pysyy jatkossa käsissä
    No voi hyvänen aika!!!

Joidenkin tekopyhyydellä ei ole mittaa eikä määrää. :D

Oletko tosiaan sitä mieltä, että täällä kaikki meikäläistä lukuun ottamatta keskustelevat asiallisesti ja ystävällisesti toisilleen valokuvauksesta, eikä kukaan koskaan vittuile kellekään, ei edes meikäläiselle??

Mutta sitten vaan paha minä tulee tänne kiusaamaan näitä sävyisiä ja mukavia ihmisiä ihan ilman mitään syytä!

Älä sinä minun oloista välitä. Huolehdi vain omastasi. Ota vaikka 2 cl verran whiskyä, jos se vaikka rauhoittaa. Minä puolestani kulautan lasillisen rasvatonta maitoa. ;)

14. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Mistähän se johtuu, että aina kun on jotain vääntöä, niin siellä toistuu aina pari samaa nimeä. Vaikka vuosien saatossa olettekin varmasti heitelleet paskaa toistenne niskaan, niin olisiko liikaa vaadittu että lopettaisitte? Tai hoitakaa noi yksityisviestein, niin ei muiden tarvitse teidän kaunoja lueskella.

Tämä näin hienovaraisesti varoitettuna. Jos meno jatkuu, niin työkalupakissa on ihan oikeitakin työkaluja joilla keskustelu saadaan siistittyä.

Mattih tykkää tästä.
  15. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113
    Edeltävästä keskustelusta jäin miettimään, minkälainen ihminen on "vitun fiksu".

No, ko. haulla google antoi laulun sanat. Se kai sopisi ihan tunnussäveleksi joillekuille:

Mä oon vitun fiksu
    Kappale, Nyrkkitappelu

Hei!
    Saavun koristeltua pääkatua
    Saavun salamat sulaen
    Ja kaivan housuistani tän erityisen miekan
    Jolla tylsemmät aukaisen
    Mä voin ajatella niin ison kiven, etten voi sitä ajatella
    Ku fiksun pöydän takana mietin fiksuja asioita
    Koska mä oon vitun fiksu
    Oon kiivenny tänne aikaa sitten
    Pitkin karvaisia olkapäitä
    Otsaani valolla valaisemaan
    Päin pimeämpiä päitä
    Ja kun portit avataan, hevoset karkaa
    Ja taivaassa tippuu tuhkaa
    Vain mä ja torakat jäädään laakson täyttämään
    Koska mä oon vitun fiksu
    Koska mä oon vitun fiksu
    Koska mä oon vitun fiksu
    Mä mietin ideoita, mä mietin kuvioita
    Mä mietin fiksuja asioita
    Fiksu
    Koska mä oon vitun fiksu
    Koska mä oon vitun fiksu
    Koska mä oon vitun fiksu
    Fiksu
    Fiksu

Lähde: Musixmatch
    Lauluntekijät: Heikki Juhani Kuivala / Tatu Heikki Tapani Jeskanen / Juha Pekka Olavi Pollanen / Luca Tapio Di Giovanni / Markus Mikael Salmela

16. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 489
    720
    113
    ^ Tää on just tätä.

Vaikka ylläpidolta tuli selkeä viesti, että nyt olisi syytä lopettaa, niin yleensä aina siihen tulee joku aukomaan päätään ja yrittää jatkaa juttua.

Tuohon jos kummemmin vastaisin, niin se olisi varmaan taas meikäläinen se syntipukki, jolle pitää antaa ”bannia” tai jotain muuta!!!

Vähän tasapuolisuutta, olisi hyväksi!

17. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    On tässä vuosien saatossa myös Est:lle jaeltu ihan sopivasti kaiken maailman sanktoita, eli sama kommentti koskee muitakin. Est voi myös miettiä peilin edessä sitä, onko jokaiseen kommenttiin pakko tarttua.

18. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 489
    720
    113
    Niinkö? Muistuipa mieleen tapaus jostain viime kesältä, kun eräs tämän foorumin jäsen nimitti meikäläistä ”pilkunnussijaksi” yms. ja kun siitä hieman provosoiduin ja annoin älylliseltä tasoltaan yhtenevän vastauksen, niin siitähän rapsahti meikäläiselle kuukauden mittainen porttikielto tälle foorumille, mutta tyypille, joka tuon nimittelyn aloitti, ei tullut mitään seuraamuksia!!

Ja sitten jotkut vielä väittävät, että meikäläisen kannanottoja katsotaan täällä ylläpidon toimesta ”läpi sormien”!

Ei ehkä ihan tasapuolista kohtelua!