Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rajala ja JAS tekniikka

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana aatu50, 6 Toukokuu 2016.

  1. aatu50

    aatu50

    5
    0
    1
    Yleensä tulee kirjoiteltua jos jokin ei toimi tai on vähemmän tyytyväinen kaupankäynti tapahtumaan. Nyt kuitenkin isokäsi ja kiitos molemmille rajalalle ja jas tekniikalle asianmukaisesta ja nopeasta takuu korjauksesta. Kauppaa tehdään varmasti jatkossakin.

    -Ari
     
  2. Vilmiveikko

    Vilmiveikko Member

    764
    0
    16
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Komppaan! Pari kauppaa Rajala kameran kanssa ja moitteeton ja nopea palvelu. Hinnat myös varsin kilpailukykyisiä. Asiakas myös jatkossa.
     
  3. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Pitäisi olla itsestäänselvää, että takuukorjaus on asianmukainen ja nopea. Ilmeisesti se on kovin harvinaista kyseisille toimijoille, kun asiasta pitää erikseen ilmoittaa.
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Mikä oli takuukorjauksen kohde ja vika?
     
  5. Vilmiveikko

    Vilmiveikko Member

    764
    0
    16
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Jotenkin niin suomalaista! Kun yksi kiittää julkisesti saamaansa hyvää palvelua, niin tulee toinen ja sanoo, että väärin ja aiheetta kiitelty. :)
     
  6. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Onhan siinä se, että kiitoksen arvoinen hyvä palvelu olisi useimmiten sitä, että ylitetään asiakkaan odotukset, tehdään jotain enemmän, asiakkaan vuoksi... Siitä kyllä kannattaa kertoa muillekin.

    Se, että laite korjataan takuuna lienee ihan luonnollista ja aktiivisuus tuossa tilanteessa kohtuullista. Tosin kyllähän odotukset on ylitetty, mikäli takuukorjaus todella tulee asiakkaalle yllätyksenä.
     
  7. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Ei voi muuta kuin olla samaa mieltä, 100%:sesti. Toisen ilon lyttääminen/vähättely istuu suomen kansallislajien top 3:sessa tiukasti. Sinällänsä osuvaa että kommentti tuli Hervannan pimeimmästä peräkammarista.
     
  8. Dpa

    Dpa Member

    122
    0
    16
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Yksi lisää "väärin kiitelty'" morkkaaja.

    Rajalasta tänä keväänä ostetun käytetyn rungon takuukorjaus, 2 1/2 kuukautta.
    1kk meni "Rajala" pajassa, ja loput JAS:illa.
    -Pitkästä JAS jonosta varoittelivat ihan alkajaisiksi.
    Kamera ja siihen kuuluvat lisävarusteet palautuivat viikon välein, kahdessa erässä. Laturi ja vara-akku jälkimmäisessä toimituksessa.

    JAS:in kanssa käytettyjen ostot onnistuneet kiitettävästi, samoin kuin Rajalasta uusien ostot.
    Rajalan käytettyjen kanssa ollut aina saikkaamista. Pitäisi pikkuhiljaa jo uskoa huonoon tuuriinsa.
     
  9. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Vein Canonin 6D:n tsekattavaksi ja putsattavaksi JAS:iin, kun siitä ei ole koskaan putsattu edes kennoa. Pari päivää siinä meni. Epäilen, että noissa pitkissä huoltoajoissa on ollut kyse heikosta varaosien saatavuudesta tai vaihdosta tehdastakuuna...
     
  10. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 082
    506
    113
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

     
  11. aatu50

    aatu50

    5
    0
    1
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Kyseessä oli käytetyn objektiivin korjaus joka oli rajatapaus omastakin mielestä että meneekö takuuseen vai ei. Hienosti suhtauduttiin heti alusta pitäen ja homma tuli kuntoon.

    Minulta ainaki peukut ko yritykselle.

    Suomalainenhan on sellainen kade että maksaa ite viiskyt euroa siitä ettei naapuri saisi satasta.
     
  12. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Suomalainen, onneksi nykyään vähemmän, on sellainen että kehuu ravintolassa vaikka ruoka olisi paskaa ja kokee olevansa etuoikeutettu kun kerrankin saa asianmukaista palvelua, toisaalta ei kestä tätä hyvinkohtelua ja epäilee tulleensa huijatuksi ja menee kostoksi polttamaan naapurin ladon.
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 571
    6 546
    113
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Vuosia vuosia sitten oltiin vaimoni kanssa syömässä jo edesmenneessä Planet Hollywoodissa, nälkä oli karmiva joten syötiin vaikka ei kummoista ollutkaan. Tarjoilija tuli sitten kysymään maistuiko, kerroimme, että ei ollut hääppöistä, turhan kylmääkin, vastaus oli: "kiva kuulla, tervetuloa uudelleen" heräsi epäilys, ettei hän tainnut kuunnella mitä sanoimme vaan toisti koulutuksessa opetettuja fraaseja :)
     
  14. Vilmiveikko

    Vilmiveikko Member

    764
    0
    16
    Vs: Rajala ja JAS tekniikka

    Ja palvelu voi olla myös hyvää, vaikka vastaus olisi kielteinen. Kysehän on pitkälti sopimuksen tulkinnasta, missä asiakas ei ole aina oikeassa. Aika usein ihmisen vaatimukset ylittävät hänen ymmärryksensä oikeuksistaan, ainakin täällä valitus-Suomessa. Vian täytyy olla jossain muualla. :)
     
  15. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 329
    403
    83
  16. Re: Rajala ja JAS tekniikka

    Nykyäänhän Rajala lähettää kaikki huoltotyönsä Viroon.
    Siellä siis viralliseen maahantuojan huoltoon, mutta asiakkaalle tämä kostautuu pitkinä toimitusaikoina.
    Miksikö?
    No siksi, että Rajala ei halua toimittaa kilpailijalleen JAS tekniikalle yhtäkään (huolto)työtä.
    Eli lapsellisten määräysten takia kuluttaja kärsii loppuviimeksi.

    Viron Overallilla ei ole aivan niin laajaa huoltomekaniikkaa, kuin JASsilla, joten pahimmillaan kamera lähetetään takaisin Suomeen ja sieltä takaisin Viroon.
    Jos huoltotoimenpide ei siellä onnistu.

    Muuten en tästä tietäisikään , ellei mukava (asiakasta arvostava) asiakaspalvelija Rajalasta olisi kertonut tätä.
    Tiesi, että minulla on kiire ja tarvin töitä varten kamerani.
    Ehdotti, että lähetän kameran itse suoraan JASsille...
    Ja kas, kamera tuli 4:ssä päivässä takaisin.