Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

x

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Tapiola2006, 21 Joulukuu 2016.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    xx

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Re: Berliini vs. Aleppo

No niin näkyy. (Joulu tulla jollottavan,) Vaalitkin ovat taas lähempänä. Onko (sun) aika vaihtaa taas puoluetta muka? (muka)

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005015636.html

2. Mirrored

23 779
    748
    113
    Re: Berliini vs. Aleppo

Hyvin kylmää ja ikävää. Siis tarpeetonta novellia. (Taitaa olla unessasi vaalit tulossa?) ((Todella kyrpii tällainen.))

Voisiko olla jotain, jos lähetetään jotain.? Edes kotona.

Minä toivon, laulaa Katri Helena. Se on jotain! Miksei se riitä?

3. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63
    Hyvä Tapiola2006, herne meni nekkuun, kun tuli palautetta provosta.
    Missä lihakset?

4. motris

motris Well-Known Member

4 892
    765
    113
    Ei kai nää niin kiveen hakattuja ole? Eihän?

Toki itsekin kulmakarvoja nostelin, kun en aina itsekään ole oikein ymmärtänyt. Mutta nyt oli kutenkin sentään avauduttu. Eikä sellaisesta pitäisi heitellä herjaa. Se on vähän kuin kiusaamista. IMHO.

Tässä kun juutubeja jaellaan, niin käytänpä itsekin tilaisuuden löysänä ihmisenä hyväkseni.

Mikä joulussa pysyy, on lumiukko ja ihmeellinen elämä.

Lumiukko
    ja
    (Rainbow:n versiona)

Ihmeellinen elämä onkin sitten oma luku sinällänsä.

Ja jos ajassa voisi kulkea myös taakse päin, niin aina voisi tehdä toisin.
    Että näin.

Hyvää joulua. :)

5. Xxx. (Lähtikö tästä pikavastaus vai ei? Voin kirjoittaa sen uudestaan jos joku haluaa.)

6. ("Aleppo", "persvako", "Katri Helena" - tuossahan olisi jo kaikki tarvittava hyvään viestiketjuun!)

7. Mirrored

23 779
    748
    113
    Jokainen kohta olisi analysoitavissa auki varsin kauhistuttavalla tavalla. Alkukin jo näyttää tuomitsevan kauhistelun. Lopussa ollaan natseja jo varsin avoimesti - venäläisessä retoriikassa siis lännen ryhmittymää.

Mutta aika vaikea tähän nyt on lähteä kun pois pyyhkiminen ilmeisesti kuvastaa tunnustamista ettei kirjoitus ollut onnistunut. Motris mainitsi avautumisen mikä minun nähdäkseni tapahtui Pieleen-ketjussa. Tämä tässä taas pyrki luullakseni olemaan viisas ja näkemyksellinen kirjoitus. Ja siitä minä pillastuin - provosoiduin.

8. Jaa... Define "hyvä viestiketju" ;)

9. Ei herne siitä mihinkään mennyt. SItä paitsi teksti ei ole provo. Niin vain on - ja aivan erityisesti netissä. Sitten kun päästää biselle ja nenäkkäin keskutelemaan laajenee käsityksien verkko huomattavasti - puolin ja toisin. Olen vain perusteellisen kyllästynyt Mirreoredin jatkuvaa poskisooloiluun. Ihan asiasta kuin asiasta.

Sitä nyt on jatkunut jo helvetin pitkään. Jos on eri mieltä niin on. Mutta ei se tarkoita että täytyy joka vietsiin käydä aukomassa päätään.

Ja sekin vielä menee jos onvastaavasti lähettää tilalle / rinnalle / vastaan toinen argumentti asiaan liittyen.

Ei se, että olen jostain syystä hänelle inhokki tai että pärstäni vituttaa tai että puoluekantani on se mikä on riitä typeriin keskiyön herjoihin.

No, olen laittanut eston ja parin muun viesteille, joten en näe mitä he kirjoittavat. Ihan sama.

10. Mirrored

23 779
    748
    113
    https://kameralaukku.com/viewtopic.php?f=67&p=835252#p835252

(Tää on vaan niin rivo ja julkea juttu, jossa tuomitaan muut ja tunnustetaan outoa väriä. Tai oli. Nyt siinä on vain xx, mistä nostan hattua. Tarttis varmaan ajatella ja enemmän hioa ensin. Turha on moittia reaktiota, jos siihen ei itse ole kyennyt.)

Mää kanssa kerran kokeilin viestinestoa vuosia sitten. En nyt muista kuka oli estettynä, mutta se kokeilu kesti viisi minuuttia. Sitä niin äkkiä huomasi ettei ihminen ole satujen jänis, joka voisi pitää päänsä pensaassa. Siinähän näki vaan tyhjän viestin sitten. Tosi mielekästä ongelmanratkaisua. :grinning: Vielä sekin, että blokatut tekstit tulivat näkyviin kun joku lainasi niitä.

Tarttis aina kirjoittaa oikeisiin paikkoihin eikä ympäriinsä. No, tuli kuitenkin tuonne ihan eka tämänpäiväinen tästä aiheesta sijoitettua: https://kameralaukku.com/filmikuvaus-f38/loittorenkaan-vaikutus-valotusaikaan-t120778#p835247 Turha klikata, sillä tässä koko kommentti: (Onneksi emme kommentoi nyt maailmantapahtumia ja politiikkaa, jossa oikeasti kannattais olla mieluummin selkokielinen kuin merkillinen.)

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 130
    3 466
    113
    No, jos aloitus ei ollut provo, niin harvinaisen sekava ja sotkuinen "vähän kaikkea ja jotain siltä väliltä"-tyyppinen kummiskin. Mitään oikein punaista lankaa tai johtoajatusta siitä ei ole hahmotettavissa ainakaan minun tavaamiskyvylläni. Epäilen, että kirjoittajalla ON ollut jokin teema mielessään, mutta sen esille tuominen ei nyt oikein onnistunut. Sekava kaiken mahdollisen päivittely samassa kappaleessa EI ole hyvä avaus keskustelulle, jos sellaista oli hakusessa.

Kovin vaikea olisi vastata järkevästi kyseisenkaltaiseen aloitukseen, niinpä vastaukset olivatkin sitten mitä olivat.

Ehkä hiukan jäsennellympi avaus poikisi paremman jatkonkin. Olikohan nyt kyse a) tiedotusilmapiiristä b) Aleppon tapahtumista c) Berliinin tapahtumista d) venäläisten pommituksista e) suomalaisten tietämisestä f) ISISin puuhista g) bissepoikien persvaosta h) natsipropagandasta i) tavisten asenteista tai j) jostain näitten väliltä....

12. Ei näy - kuten on tarkoituskin.
    Kun vuosikausia kirjoitellaan miten kirjoitellaan, ei rakentavasta ja toisiaan täydentävästä keskustelusta ole juurikaan ollut kysmys. Eikä muuten viestiketjuissakaan paljon lisäarvoa synny. Kun herroja vituttaa tai haluatte todistaa kirjoittamani (usin) vääräksi, voitte kirjoittaa suoraan s-postilla: esa.kivivuori@gmail.com

Eiköhän nämä asiat ole 11 vuoden aikana nähty.

13. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Jälkimmäinen osa kävi selväksi jo ketjun aloituksessa. Taustalla on perinne, jossa "vuosikausia kirjoitellaan miten kirjoitellaan". Siihen voi itse vaikuttaa yrittämällä kirjoittaa paremmin.

14. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48
    Joulurauhaa, lukitaan viestiketju.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.