Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Tuossa referoidussa kartassa noiden rakennusten nimet on: <LIST> <LI> Presidentinlinna: Kejserl. palatset</LI> <LI> Korkein oikeus: Pantlåneinrättningen</LI> <LI> Ortodoksikirkko: Nya ryska kyrkan</LI> <LI> Aallon pytingin paikalla: Joko Mynthuset tai Föreningsbanken (en saa roomalaisesta numerosta selvää)</LI> </LIST> 100 vuotta itsenäisyyttä, 100 vuotta Venäjän vallan alla ja sitä ennen 600 vuotta ruotsien vallassa. ennen 1200-lukua alue oli hämeiden eräkäytössä ja viikinkien vierailukohteena (suomalaista asutusta oli vähän jos ollenkaan). Onhan omaa historiaa kunnioitettava - vai olisko sittenkin parempi ollut säilyttää koko alue lehmihakana. Tai ihan vaan erämaana. Historian puolesta Aallon pytinki kuuluu kuvaan vähiten. Tyylillisesti ortodoksikirkko ja muu rakennuskanta (empire-talot) menettelee toistensa kanssa, mutta Aallon talo on räikeä anomalia. En tiedä talon syntyhistoriaa, enkä viitsi kaivellakaan, mutta epäilen ettei hän olisi suunnitellut sitä tuohon paikkaan. Mutta ei noi nykyiset maailmanpyörät ja ulkoilmauimalatkaan (ovat juuri kuvan ulkopuolella) sovi erityisen hyvin maisemaan, vaikka antavatkin turisteille viihdykettä. PS. Musta ei ole saatu toveria eikä herraa, eikä saada.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Jännää, miten tuo Aallon pytinki vieläkin nostattaa tunteita. Siinähän on selvä jatkumo vasemmalla oleviin rakennuksiin, joista kukaan ei vaahtoa. Kapa
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Juu. Jos jokin noista pitäisi poistaa, niin katedraali.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Korjaan erehdykseni. Lähin suojelusuo pitkospuineen on k.o. lentokentän portilta 1,5 km päässä. (Miten nyt pääsikin usein käymäni paikka unohtumaan.) Vanhankaupunginlahden aluelele on se 3,5 km.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Jatkumo olisi vielä selkeämpi neuvostoarkkitehtuuriin jossain Moskovan esikaupungissa, esim. Korolevin laitamilla.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Surullista, että turhan monet viestiketjut menevät joko henkilökohtaisuuksiin tai heittävät asiat perseelleen, kun varsinaista argumentointia puolesta tai vastaan ei ole. Arvostan Suomen historiaa ja sitä mihin kaikkeen olemme pystyneet vaikeina aikoina. Olen kiitollinen niille, jotka jaksoivat ja etenkin niille jotka eivät palanneet. Siitä voitte vittuilla ihan niin paljon kuin haluatte. Ei se siitä mihinkään muutu. Kehottaisin kuitenkin perhetymään sekä Suomen ilmailun että Ilmavoimien historiaan.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Hyvä niin mutta ei tuo ole mikään argumentti siihen ettei voisi olla enemmän. Lennonjohtotornilla ainutlaatuinen. Hanhet mars, kajahtaa johto!
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Miten tämä meni perseelleen, joku ei ole samaa mieltä kansasi vai? Ilmavoimien historia on ihan hallussa, kreivi von Rosenista lähtien. Itsellä ei mitään tunnesiteitä koko kenttään olkoon mun puolestani tai siihen rakennetaanko suomen suurin parkkipaikka. Asenne, joo ihan sama, kuin pitääkö pohjoiseen rakentaa lisää teko altaita, kun kysytään pro kaupunkilaista.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Oliks toi nyt sitä kaipaamaasi argumentointia? Asiassa pysyen? Just joo...
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Hehee, saimme vahvistuksen asiaan perjantain HS:stä. HS:n lainaaman Ylioppilaslehden arvovaltaisen kirjoittajankin mielestä ryssänkirkko on välittömästi purettava! Toivottavasti työt saataisiin pikaisesti käyntiin kaupunkikuvan eheyttämiseksi.
Vs: Kansalaisaloite Malmin lentoaseman säilyttämisen puolesta Itse otan tämän vastauksesi jopa hieman henkilökohtaisesti. Mikä sinun vakava ja varteenotettava argumentaatio tälle säilyttämiselle on? Kerro. Miksi heität edes linkkejä tai kommentteja, jos et itse edes vaivaudu argumentoimaan tai keskustelemaan muuten kuin syyttelemällä muita. Oletko itse edes jalkautunut katsomaan, missä kunnossa Malmilla konesuojat ovat? Tai oletko edes käynyt katsomassa, missä kunnossa lennonjohtotorni on? Fakta1: Seutulassa käytettiin alkuun paljon työvoimaa "tukityöllistämisellä". Sikäli "patriotismi" on lähinnä kuvottavaa punaniskaisuutta argumentointina. Fakta2: Malmilla kiitotie on ehkä yksi maailmassa tällä hetkellä vaarallisimmista yhdellekään ultrakevyttä isommalle. Se oli sitä jo silloin, kun se oli mielestäsi sitä, mihin "vaikeina aikoina pystyttiin". Jopa jää Helsingin edustalla oli turvallisempi. Silloin kun sitä oli. Tai on. Kohta paikasta ei ole jäljellä mitään. Kaikenmaailman unelmoijat tuhoaa senkin, joka vielä olisi säästettävissä. Naurettavaa heitellä "vekseliä" ja jarrutella, kun itse voisi vielä tehdä jotain. Onko se jotenkin kunnioitettavaa joskus tulevaisuudessa sanoa: "Mitäs minä sanoin"?