Tulipahan taas messuttua. Hieman erilainen näyttely, mutta parempi kuin aiempi kamerapuolen pikkumessu Messukeskuksessa (se, jossa kaverina olivat videopelit ym. tuotteet). Pekka Potka esitteli tehokkaasti ja monipuolisesti Olympus OM-D:n ominaisuuksia ja uskonpa, että monen katselijan ostokiinnostus heräsi ja aiemmin asiaa pähkäilleet saivat uutta verta kameranostohinkuunsa. Itse olin hyvin kameran vakuuttunut hienosta laukaisusta, pienestä koosta, etsimestä, joka oli parempi kuin kuvittelin ja tukevasta, hyvin käteen sopivasta (pikku kahvalla) muotoilusta. Teknisesti laite lienee hienoin sarjansa koneista ja hyvin houkutteleva. Luennot, joita ehdin kuunnella, eli Docendo -Kuvakirjat, Miika Lammelan nopea, mutta hyvin napakka "Värit kohdalleen – valokuvaajan värinhallinta", sekä Jussi Aaallon hyvin henkilökohtainen ja ajan puutteen vuoksi tyngäksi jäänyt esitys, olivat kaikki hyviä. Mukaan on tietysti laskettava jo mainittu Pekan Oly-esiintyminen. Olen varmaan tullut vanhaksi, mutta en kokenut ostohimoa räplätessäni Nikonin D800 ja D4 -malleja. Samoin Fujin X-Pro1 oli hieman kaksijakoinen tuttavuus. Hyvää oli sopivankokoinen runko, kohtuullinen keveys, hiljainen ääni, optinen etsin (saman ikkunan sähköinen ei). Cansonin paperit olivat hyvin esillä ja esittely ystävällistä. Jalustat olivat sivuosassa vaikka niitä tosin oli paikalla jonkun verran. Sen sijaan ammattituotannonkin käyttämiä LED-valoja oli tarjolla useammallakin osastolla. Mutta missä olivat Canon ja Sony ?
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta Eilen käyneenä ihastuin Wacomin uuteen piirtopöytään, jota ystävällisesti ja asiantuntevasti esiteltiin. Taitaa kuitenkin itsellä jäädä nelosversiosta päivittämättä.
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta terve terve, siellä palloilin aikani minäkin, olen terveisiä laittanut eri juonteisiin, tässä vielä yksi...
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta Matkat Seinäjoki-Helsinki 19€x2=38€ Lippu 15€-5€ ifoloralennus=10€ Hunajakenno+grid 39€....myyjä sanoi että se maksaa 79€ joten 79-39= Säästöä 40€ 38-40+10= 8€ Maksoi se lysti.
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta Minäpä laskeskelin säästöksi, että: Matka bussilla:75,- Matka paikalle: 2,76 Lippu 15,- Säästöä siis 92,76. Tuolla voisi vaikka tilata verkkokaupasta uuden muistikortin. Toki tuolla olisi voinut tervehtiä tuttuja, mutta voihan niin tehdä myös muuallakin. Muutoinkin toi viikonloppu on vähän kurja hetki valokuvaavalle työläiselle, eikä oikein muutenkaan jaksa, kun matkoihin menee jo yli 8 tuntia. Pari vuotta sitten kävin ja hukkaan heitettyä oli se aika ja vaiva.
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta Kerran kävin. Hukkaan heitettyä aikaa, vaikka saihan sieltä kameralehti-kangaskassin jos haluaa semmoisella kantaa ruokakaupan ostokset kotiin ja toimia liikkuvana mainostelineenä. Vois tuon ajan fiksumminkin käyttää.
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta +1 ja tämä kirja: http://www.docendo.fi/tuote/951-0-38563-8 Himo tuli D800:n mutta yön yli nukuttuani antaa nyt kattoo.. Toinen himo oli SakkeM osastolla se malli tyttö..
Vs: Terveisiä Kuva & Kamera -messuilta Juupa, Rajalasta kun ostaa niin säästää enemmän, vaikka rahaa toki menee enemmän ;-)