Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Ai jestas, luulin, että se oli joku vertaus . Mut kait ne häiriöt pitäis olla ongelma mäkissäkin siinä tapauksessa? Jussi, määpäs kokeilen...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Tiertääkö kukaan millä noita saisi vähennettyä? Ja miten niitä kotiverkkoja saa pois?
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Mäkin haluaisin tietää.. Ja ei se avoimeks verkoks muuttaminen auttanu ollenkaan asiaa...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? WLAN on kyllä mielenkiintoinen kaikessa toimimattomuudessaan. Onhan se kätevä silloin kun toimii, mutta mullakin on noita vähän muidenkin kuvaamia ongelmia. Ja kaiken lisäksi jonkun naapurin WLAN näkyy mun kämpässä voimakkaampana kuin oma WLAN :O Parvekkeelle oma verkko ei yllä, vaikkei siitä ole kuin 5 metriä purnukkaan, naapurin (seinänaapuriko?) verkko sensijaan toimii sieltä... WLAN-kanavaa vaihtelemalla olen päässyt vähän stabiilimpaan yhteyteen, mutta silti välillä läppäreillä ja kännyllä on yhteyden kanssa ongelmia - esim. WPA-salausta käytettäessä ei ensimmäinen, eikä usein toinenkaan yhteydenottoyritys onnistu, kolmannella saattaa jo mennä. Purkkina Zyxel HW660D1
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Ja tuohan paranee sillä kun laittaa zyxelin boksin elektroniikkakierrätykseen ja ostaa minkä tahansa muun boksin tilalle (ei d-linkkiä kuitenkaan). Yhteyden laatu ja nopeus paranee huomattavasti (myös ADSL)...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? No mikä ois parempi vaihtoehto kuin D-Link? Vien takuulla ton kakan takas kauppaan, paljo enempää en toisaalta viitti moisesta mokkulasta maksaa... 40 e siis. Saattas sitä ostaa pitkän johonki sieltä tukiaseman takaa kulkemaan koneelle pitkin lattioita ja kompastukseksi...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Merkeistä linksys ja a-link on ainakin ollut toimivia (niistä on omakohtaisia kokemuksia).
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Höpö höpö. Minulla ei ole ZyXellistä kuin positiivisia kokemuksia, Higg
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Itselläni juurikin tuo prestige 660hw oli suurin murheeryyni. Eli ei mitään höpöhöpöä vaan ihan totisinta totta. Eniten tuossa ketutti sen ADSL2+ "yhteensopivuus", eli eipä jaksanutkaan imuttaa koko kaistan leveydeltä kun kotiin tuli 24/2mb nettiyhteys. Ja myös wlan puolella oli kuuluvuusongelmia jatkuvasti.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Eiköhän joka merkistä ole omat murhensa. Itselläni on Telewellin poksi ja niitäkin haukutaan jatkuvasti, eikä tuossa ole ollut mitään ongelmaa.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Onhan se niinkin. Itselläni on ollut 2 zyxelin laatikkoa jotka ovat olleet melkein täysiä susia. Ehkä merkkiviha johtuu siitä?
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Kannattaa hommata ihan sisäinen kortti eikä tikku. Noista usb-tikuista tule kuin vihaiseksi.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Mulla on a-linkin wlan-modeemi ja toiminut moitteetta alakertaankin alusta lähtien. Suosittelen. T Jukka
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Sanoisin kyllä että nuo usb-tikut on ehdottomasti se heikoin lenkki olemattoman antenninsa vuoksi. Itselläni on halpa boksi johon ei saanut noilla usb-tikuilla yhteyttä enään vessan oven läpi. Ostin tilalle d-linkin halppis pci-kortin ja homma rupesi pelittämään vaivatta. Omien kokemusten perusteella Buffalo ja Linksys tekee ihan ok vermeitä.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Hullua, sano. Oletko Heli kokeillut vaihtaa niitä tikkuja keskenään, eli lähinnä toimiiko se tikku MAC:ssä joka ei toimi PC:ssä. Saisit eliminoitua/löydettyä mahdollisen vian. Jos se toimimaton tikku toimii siinä MAC:ssä, niin vika on siinä PC:ssä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että firman Lenovo pätkii WLAN yhteyttä kotona tietyin väliajoin, mutta vaimon HeitäPois toimii ilman mitään ongelmia. Mulla on Elisalta saatu ADSL/WLAN modeemi entisessä työhuoneessa ja olohuoneessa on sitten Applen valmistama WLAN tukiasema (Airport express) ne on yhdistetty toisiinsa, siten että tuo Airportti jatkaa sitä kuuluvuutta. Yläkerrassa saa hyvän yhteyden esim. kännykällä (sai jo ennen sitä nykyistä Elisan toimittamaa WLAN tukiasemaa).
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Ollaan vaihdettu tikut, tottakai, ku lähes kaikki mitä osataan, on kokeiltu. Mäkin tikku toimi ensin hetken, sitten alko sama paska. Panin tikun suoraan koneeseen, toimi paremmin hetken, kunnes alko sama paska. Nyt mun profiiliin voi mennä eikä yhteys katkee mut ei muihin profiileihin vaikka D-linkin asensi tytär omalle puolelleen. Molemmissa koneissa D-linkin yhteys vaihtelee ja heittelehtii miten sattuu. Ensin on 68 kbps (vai mitä ne nyt lieneekään, jotain ton tapaista kuitenki), sitten on enää 12 ja seuraavaks linjat katkee. Kohta taas paukahtaa linjaa vaikka kuinka ihan tippuakseen kohta. Boxin ohjauskeskus näyttää, ketä on linjoilla, eikä sen mukaan naapurit olis ainakaan. Tiiä häntä, jos koneen voi piilottaa näkyviltä. Mut en usko, että siitä on kyse. Entäs telkkari, voiko telkkarin vieripaikka olla syyllinen? Aloin eilen miettimään, että ihan kuin aina ku töllö on auki, linjat heikkenis mut tytär sit kerto, että kyllä se yhteys on pätkiny koko päivän.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Itse kyllästyin aikoinaan kun ei uudessa pc:ssa saanut wlania toimimaan ja pistin poksin koneen viereen -lyhyellä verkkopiuhalla kiinni persiiseen, ja poksiin tuli sitten puhelinpiuha seinästä. Niin toimi netti sitten sekä pöytä- että läppärissä, kunnes sonera katkaisi yhteyden. Tuolloin tuli nyhrättyä lisää ja sainkin wlanin taas toimimaan pöytäkoneessakin.