Kuten varmaan tiedossa on, Macodirectistä on tähän mennessä ollut mahdollista ostaa Rollei-tuotemerkin alla kulkevaa diafilmiä polyesteripohjalla. Monet filmiä kuvanneet ovat kuitenkin valitelleet outoa keltaisuutta filmissä. Nyt sama filmi on kuitenkin saatavilla ilman keltaisuutta ja aika huokeaan hintaan. Lähinnä elokuvafilmiin keskittynyt Wittner-Cinetech on lisännyt valokuvaajien toivomuksesta tämän Agfan valmistaman filmin valikoimiinsa. Tältä sivulta nähtävissä joitakin esimerkkiruutuja: www.wittner-kinotechnik.de Hinta ei tosiaan ole paha: ostamalla 20 rullaa yhden rullan (135-36) hinnaksi tulee vain 2,95 euroa, joka on lienee halvin hinta yhdelle rullalle diaa. Nelisatasen Provian loppumisen jälkeen tämä on herkin diafilmi markkinoilla. www.wittner-kinotechnik.de: Katalog
Vs: Wittneriltä AGFAn diaa 35mm koossa Wittner myy itse. Tilaaminen tapahtuu tilauslomakkeella, johon kirjoitetaan tilattavien tuotteiden tiedot ja määrät. Maksaminen onnistuu sen jälkeen ihan tavallisesti esim. PayPalilla: www.wittner-kinotechnik.de
Vs: Wittneriltä AGFAn diaa 35mm koossa Pisti silmään tuo kinodiafilmi tilatessani kaitafilmiä ja ostin sitä muutaman rullan. Wittnerille voi maksaa myös tavallisella tilisiirrolla. Tavaran ne toimittivat UPS-lähettifirmaa käyttäen kotiovelle asti. Kännykkään tuli tekstiviesti, jossa pyydettiin soittamaan Suomen päässä toimivaan firmaan ja sopimaan toimitusajankohta. Puhelun minuuttihinta oli korkea mutta puheluun vastattiin heti ja asia tuli hoitoon äärimmäisen nopeasti. Käytännössä firma tuo paketin kotiin silloin kun sattuvat pyörimään kulmilla muutenkin. Epämukavaa kyttäystä, mutta onneksi olin lomalla. Mieluummin olis voinut tavara tulla postissa. Ihan luotettavaa menoa Wittnerillä joka tapauksessa! JEE! Saksaa joutuu lukemaan hieman mutta se taipuu yllättävän hyvin jos osaa englantia! Maksamisesta vielä sen verran, että on todella hienoa, että tavallinen tilisiisrto toimii monissa paikoissa. Fotoimpexistä tilasin myös tilisiirrolla. Tilasin lisäksi rullaluistimiin jarrupalat tilisiirrolla eräästä lafkasta maanantai-iltana ja torstaina olivat postilaatikossa.
Vs: Wittneriltä AGFAn diaa 35mm koossa Mitkäs oli kokemukset tuosta Wittnerin filmistä ? Oliko outo keltainen sävy poissa tuosta fimistä ?
Vs: Wittneriltä AGFAn diaa 35mm koossa Harvoin kuvaan valkoisen valon aikaan. Ilta- ja aamukuviin tulee aina lämpimät sävyt. En mä kuitenkaan mitään keltaisuutta ole huomannut. Kuvasin mä sentään yhden rullan pilvisellä säällä keskipäivällä. Ei niihin kuviin mitään keltaisuutta tullut. Hyvää tavaraa mun mielestä! Rakeista kylläkin, mutta sehän antaa vain sielua...