Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

*KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana AnselA, 29 Tammikuu 2009.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Kehä ykkösen ulkopuolella asuvana kysyn mitä siellä Hämeentien loppupäässä on?

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vantaa.

3. Susiraja...  ;D

4. Vantaankoski ja hyviä kalapaikkoja!

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Tarkistin kartasta. Siellä näyttäisi olevan siirtolapuutarha. Hyvä paikka touhuilla.

6. Jukka tarkoittaa varmaan sitä keramiikkatehdasta, mutta siellähän on jo työt loppuneet joskus 80-luvulla. Haaveilijat on vaan jääneet taloon. Ei valmistu enää kupin kuppia.

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    ... ja Tannerhuollotkaan ei enää toimi...

8. Hämeentie 137C...

9. Niin siinä muotoilijankadullahan on joku opinahjo, mistä pukkaa nuorta innokasta valokuvaajaa ulos tasaisella syötöllä.
    Tossa hämeenkadunpuolella seikkailee vaan niitä baskeripäisiä taivaanrannanmaalareita, jotka valmistuvat nykyään siellä aallon harjalla.

10. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Tämäkin ketju on pysynyt hienosti aiheessa. Hieno suoritus *aplodit*

11. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38
    = Ei yhtään aiheeseen liittyvää, D;) Ehkä liian pitkä johdattelu aloittajalta?

Aiheeseen: Sattumakuvaaja Higg

12. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
  13. Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Hyvin tehty, Teemu ! Olen(olin...) kyllä täällä, mutta en viitsi koko kameralaukkua täyttää.

14. Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Hyvä on, että on jaettu.
    Mä kyllä meinasin tuohon alkuperäiseen ketjuun alunperin postata kuvan manskulta ja siinä muistella, miten me siinä oopperan edessä, Jorman ja Baldaufin Sarin kanssa puheltiin valmistuvien radioinsinöörien puutteellisesta ekonomiapuolen koulutuksesta.

En sitten viitisinyt, kun jotenkin heräsi sellainen epäilys, ettei se olisi kuulunut aiheeseen.

15. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Mä olin/olen ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan mitä Jukan "hommailu" "Hämeentien loppupäässä" tarkoittaa, asioiden oikeilla nimillä.

Googlettakaapa "Hämeentie 137C". Tulette hämmästymään mitä Hämeentien loppupäästä löytyy ;/

16. Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Kyllä JRabbit olis voinut sen "selkokielellä" kertoa, jos olisi halunnut.

17. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Jos kyse on opettamisesta TAIK:ssa niin miksi:

"hommailu" "Hämeentien loppupäässä"

Perustuu Merjaan, Ottoon, Vuokkoon ja Riittaan ("kummatkin suostui heti, että silleen")?

18. Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

Ei se oo enää taiteen ja teollisuuden palveluksessa oleva korkeakoulu vaan Aalto-universitet tai taitaa toi vanhan nimi säilyä kuitenkin jossain.
    Mä olen aina ihmetellyt, että mitä ihmettä sen oppilaat valittaa, kun nimikin on aina ennen sanonut, että heitä koulutetaan teollisuuden tarpeisiin ja nyt kun se sanotaan suoraan opetussuunnitelmassa, niin alkaa parku.

No hyvä on, että Jukka on päässyt Merjan factoryyn, toivottavasti alkaa homma toimimaan, ettei mene universiteetin panostus hukkaan. Pääsee kokeilemaan kuvien mediakonsepteja ja viestintäkäyttäytymistä.

19. Vs: *KESKUSTELU*: Minkälainen valokuvaaja olen?

JRabbit: En ole vielä päässyt, mutta jos pääsen, aijon kyllä  vähän katsoa mitä siellä tehdään ettei meno ole kun jollakin foorumilla...

20. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63

Tuli tossa mieleen sen muotoilijankadun opinahjon ajoilta, kun Fagertrömin Bosse järjesti meille yhtenä iltana mallit,stailaajat ja sen semmoset, jotta päästäis niinku ottamaan "oikeita" muoti ja mallikuvia. Suurin osa porukasta oli tietysti täpinöissä, olihan monella aikasempi suuntaus kuvaustouhuissa juuri muodin ja mallien kuvaamisessa. Session loppupuolella kiitin Bossea avartavasta kokemuksesta ja sanoin, että yhden asian ainakin opin tänään, nimittäin en koskaan milloinkaan meinaa tätä keinotekoista ja valheellisen pinnallista hömppää kuvata, enkä ole kuvannut.