Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Win 10

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana arko, 26 Heinäkuu 2015.

  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 539
    4
    36
    Vs: Win 10

    Olen käyttänyt samaa kimppalaitetta (ja softaa V3.6.2) kuin Pan.

    https://www.xrite.com/i1match/support/d724

    Softapäivitys on Win7:lle, mutta on toiminut myös Win8.1:llä ja Pan on nyt saanut toimimaan myös Win10:llä. Vanha vehjeshän tuo alkaa olemaan, softapäivityskin julkaistu 2009, mutta mitäs sitä vaihtamaan kun tuntuisi toimivan...

    http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,111285.msg782304.html#msg782304
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    8 447
    709
    113
    Vs: Win 10

    Pitää koklata kun kotia pääsee.
    Näköjään yhdellä kalibrointilaitteella ei pärjää.
     
  3. Vs: Win 10

    Kesti aika kauan ennen kuin löysin tuon työkalun Windows 10:stä. Lopulta löytyi sattumalta. Ja siellähän näkyy tosiaan virhe mikä tuossa tapahtuu, ja se on vanha tuttu MSVCR120.dll -kirjasto jonka kanssa on ollut aikaisemminkin ongelmia, tai ainakin jonkun vastaavan. Se on joku Visual C++ kirjasto, aiemmin on auttanut niiden poistaminen ja uudelleen asentaminen mutta ei auta nyt. Kaikki kirjastot on asennettu, x86 ja x64 -versiot. Adobe ilmeisesti asentaa myös omansa johon tuo virhe viittaa. Kokeilin myös poistaa sen jolloin ilmeisesti koittaa haroa tuota Microsoftin versiota, tuloksessa siinäkin tapauksessa. Ilmeisesti en ole yksin asian kanssa, mutta mitään ratkaisua en googlettamalla löytänyt, ehdotellaan vaan noiden kirjastojen uudelleen asentamista joka on nyt tehty jo useamman kerran.

    Viallisen sovelluksen nimi: lightroom.exe, versio: 6.3.0.10, aikaleima: 0x564260ef
    Viallisen moduulin nimi: MSVCR120.dll, versio: 12.0.21005.1, aikaleima: 0x524f83ff
    Poikkeuskoodi: 0xc0000409
    Virhepoikkeama: 0x0000000000074a30
    Viallisen prosessin tunnus: 0x1664
    Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0x01d1310c9d8914d5
    Viallisen sovelluksen polku: C:\Program Files\Adobe\Adobe Lightroom\lightroom.exe
    Viallisen moduulin polku: C:\Program Files\Adobe\Adobe Lightroom\MSVCR120.dll
    Raportin tunnus: 4923b5f7-518d-47b2-bbf8-39ca85f9f37a

    Kun poistin tuon dll -tiedoston niin tulee sama virhe mutta ero on tämä:

    Viallisen moduulin polku: C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSVCR120.dll

    Jos tuon poistaa molemmista sijainneista niin sitten tulee jo ihan selväkielinen viesti että tuo kirjasto puuttuu eikä ohjelma voi käynnistyä, muutenhan ei tule edes splash screeniä. Tämä ei nyt liity Windows kymppiin mutta en katsonut tarpeelliseksi avata uuttakaan säiettä. Olisiko mitään ideoita? Alkaa mennä jo hermo tähän hommaan.
     
  4. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 461
    1 155
    113
    Vs: Win 10

    Tsekkaa vielä rekisteristä viittaukset tuohon kirjastoon, sinne on voinut jäädä ristiriitaisuuksia.
     
  5. Vs: Win 10

    Rekisteristä löytyy vaikka kuinka viittauksia tuohon kirjastoon. Mikähän siellä voisi olla väärin.
     
  6. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    3 957
    274
    83
    Vs: Win 10

    Oletko koittanut käyttää Adobe CC Cleaner -työkalua?

    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html

    En ole käyttänyt työkalua, enkä perehtynyt siihen tarkemmin. Photoshoppisi saattaa lähteä myös sen sillin tai ainakin menettää tärkeitä tiedostoja.
     
  7. Vs: Win 10

    En ole, kiitos tiedosta. Koko paska menee uudelleenasennukseen varmaan nyt joka tapauksessa. Muuten ei ole väliä mutta pitää opiskella miten Lightroomin tietokannan saa talteen ja uuteen asennukseen takaisin.

    Katsoin päivityshistoriasta ja ilmeisesti ongelma ilmeni kun päivitin creative cloudin, en siis Lightroomia. En kyllä käsitä miksi tuo kirjasto ei toimi vaikka se asentuu joka asennuksella ilmeisesti kuitenkin uudestaan, ymmärtäisin kyllä jos se korruptoituisi tms. Ikään kuin olisi valmiiksi rikki.
     
  8. Vs: Win 10

    Heh, asensin aijemmin W10Privacy:n, mutta kas kummaa, Kympin automaattinen päivitys oli kuitenkin tapahtunut eilen kysymättä.
    Täytyy kummastella jokin toinen estosofta.
     
  9. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 461
    1 155
    113
    Vs: Win 10

    Jos sama moduli on sekä sovelluksen hakemistossa että windowsin system32:ssa, niin käsittääkseni ensin käytetään sitä sovellushakemistosa olevaa. Jos sieltä ei löydy, niin sitten sitä system32;n versiota. Vertaile ovatko ne samanlaiset. Jos ne eroavat, voisi kokeilla koipioida sama versio kumpaankin. Ja laittaa ensin originaalit johonkin talteen.
     
  10. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 052
    450
    83
    Vs: Win 10

    Kato sieltä asetuksista mihin se punkee sen katalookin *.lrcat sekä *.db sitten kopsaat ne johonkin levylle, jota et ole aikeissa alustaa. Samoin settings ja backups-kansiot kantsuu tallentaa muualle. Sitten vaan sileeks ja asennus parametroiden ne vanhat tietokannat.
     
  11. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    3 957
    274
    83
    Vs: Win 10

    Tuo ohje vaatii jo vähintään tietokoneen käyttäjän AB-kortin ;)
     
  12. Vs: Win 10

    Ovat erilaiset. Tuohon logiikkaan viittaa tuo että kun tuon poistaa Adoben hakemistosta niin sitten yrittää käyttää system32:n versiota. Vaihdoin ne päikseen eikä sillä ollut vaikutusta. Kopioin molempiin ensin toisen ja sitten toisen ja joka kerta tulee tuo sama virhe lokiin. Eli kumpikaan ei kelpaa. Vähän arveluttaa ohjelmien poisto ja uudelleenasennus, sama tiedosto siinä asentuu uudestaan.
     
  13. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 461
    1 155
    113
    Vs: Win 10

    Kokeiles vielä siten, että niitä dll:iä on vain yksi, jommassakummassa hakemistossa. Tarkistitko lokit myös eli virheilmoitus ei muutu sijainnin mukaan?

    Ja yksi mahdollisuus on ottaa yhteys adoben chat-tukeen. Mutta se kannattaa tehdä aikaisin aamulla, kun suurin osa länsieuroopasta ja jenkeistä vielä nukkuu. Todennäköisesti chatillä vastaaja on jossain hinkuvintiassa. Apu ei tule heti vaan ehkä viiveellä. Tarkistitko myös ne adoben foorumien ketjut? Olen muutaman kerra niitä kelaamalla löytänyt eräitä ongelmanratkaisuja, aikoinaan.
     
  14. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 052
    450
    83
    Vs: Win 10

    No, toihan menee ihan mopokortilla :D
     
  15. Vs: Win 10

    No niin, tuo ongelmani ratkesi - uskomatonta mutta totta - tuon chatin avulla. Alkoi mennä hermo asiaan ja kokeilin ilman minkäänlaisia odotuksia tuota chattia, no sieltähän vastasi joku melkein heti ja otti etäyhteyden koneeseeni, asensi uudestaan nuo kirjastot ja näinhän homma lähti toimimaan. En todellakaan uskonut että tuo olisi onnistunut, varsinkin kun tein sen itse jo kahteen vaiko kolmeen kertaan. No, jotain ilmeisesti mokasin kuitenkin. En odottanut että tuolta edes kukaan vastaa, mutta kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen palveluun josta tosin maksan, mutta se kun ei läheskään aina ole mikään takuu siitä että tukea löytyy. Kiitos kaikille neuvoista, melkeinhän jo onnistuin itsekin.
     
  16. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    3 957
    274
    83
    Vs: Win 10

    Valtaosalle käyttäjistä tuollaiset diagnostiikkaohjelmat ovat turhaa sälää ja joutavatkin pois. Petterit saa ne näppärästi asennettua uudestaan.

    Tämä ei ollut puolustus, vaan myötö.
     
  17. Vs: Win 10

    Mikrosoft muuttanee toimintaansa, koska pelästyy Petteri punakuonoa.