Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Win 10

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana arko, 26 Heinäkuu 2015.

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48
    Vs: Win 10

Onko sulla Win10 tablettimoodissa? Näyttäis LR luulevan konetta tabletiksi.

2. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

En tiedä. Mulla on ihan pöytä kones. Mistä sen saa vaihdettua? Ja korjaantuuko se sitten?

4. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Mistäs minä tiedän korjaantuuko, en oo mikään pc-oraakkeli. Tablettimoodi vaihdetaan oikean alakulman täpästä aukeavasta valikosta.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/getstarted-like-a-tablet

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kiitti vinkistä sahe. Laitoin yhden kohdan niin nyt ei kysele enään. Ainostaan kun kone käynnistyy tulee skannerikysely. Se johtuu vanhasta plustek skannerista joka on kiinni kaapelilla koneessa mutta ei päällä. Sen käsitän ja se saa tulla.

6. Vs: Win 10

No sitten asentuu kymppi ihan sutjakkaasti. Seiskasta kannattaa levykuva palauttaa suosista oletusarvoisesti, siivoo pois kaiken sotkevan roskan. Ja hyvin pelaa.

7. Vs: Win 10

Itsekin läimäsin tuon Kympin pari päivää sitten Seiskan päälle. Palemoonia ei suostu huolimaan oletusselaimeksi.
    Pitäisi varmaan käydä rekisterissä.

8. Vs: Win 10

Sanokaas. Tilasin aikoinaan netistä sen win8:n, ja jopa dvd:n, mutta siihen kai annettiin tilauksessa silloisen käyttiksen sarjanro tms? En muista, kaveri vaan kysyi voisko hän ostaa sen multa, kun en koskaan Kasia asentanut.

Miten mahtaa olla?

9. Pan

Pan Well-Known Member

2 606
    1 318
    113

Voi, jos se product key löytyy. Ja sitten sen voi päivittää 10ksi, jos haluaa

10. Vs: Win 10

Löytyy, tilausmailissa oli se. Itse mediahan on ilman mitään moisia. ok.

-Onpa muuten aika soppa. Ensin testiohjelmalla, saako koneeseen 10:n, ja jos tämä ei toimi xp-koneessa, niin ainakin softa, joka katsoo toimiiko 8, se ajetaan, asennetaan 8, asennetaan 8.1, koitetaan toimiiko koneessa 10, imuroidaan se 10, ja asennetaan...

11. Vs: Win 10

En tiedä johtuuko käyttöjärjestelmästä mutta laitan tänne kuitenkin. Mikähän helvetti on kun Lightroom CC lakkasi käynnistymästä. Saatoin päivittää sen, en ole varma, mutta mitään muuta en ole tehnyt. Prosessi käynnistyy kyllä mutta kuolee melkein heti, mitään splash screeniä ei ehdi tulla. Olen nyt asentanut sen uudestaan kolme kertaa, käynnistänyt konetta uudestaan joka välissä, kirjautunut Creative Cloudista ulos ja sisään mutta mikään näistä ei ole auttanut. Onko kenelläkään samanlaista tapausta tullut.

12. RB

RB Well-Known Member

9 400
    1 262
    113

Mulla sillointällöin CC photari pysähtyy tai/ja pikavalintanapit lakkaa toimimasta. Koneen uudelleemkäynnistys on auttanut asiaa.
    Uusi kone on senverran vikkelä jotta taidan jättää LR:n käytön vaIn joihinkin erikoisjuttuihin.

13. Pan

Pan Well-Known Member

2 606
    1 318
    113

Käytätkö Taskbarin ikoneita tai tiedostotyyppiin sidottua ohjelman käynnistystä?

Niihin jää vanhat linkit, jos päivitys tulee uudella nimellä. Ilmeisesti tällöin Windows käynnistää sen vanhan, mutta ohjelmakirjastot ovat uudelle versiolle ja sitten vanha versio jää nalkkiin. Näin mulla kävi PS CC 2015 kanssa. Linkin osoittivat vanhaan versioon, jota päivitysversion asennus ei poista. Eikä osaa etsiä mahdollisia muita määrityksiä.

Tämä ongelma ei siis liity W10:iin vaan Adobeen. Tai ehkä siihen näppiksen ja tuolin väliin.

14. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Onkos kellään muulla täällä ilmentynyt sellaista bugia että toisen käyttäjän käytettyä omalla profiilillaan samaa konetta oman desktoppisi ikoni ovat uudelleenjärjestäytyneet palatessasi omaan profiiliisi?

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Aattelin tänään kaliproida näytön. Kerhollamme on Spyder 3 ja sen pistin kiinni. Tuli aivan sininen näyttö. SItten vedin uudestaan tuli punainen näyttö. Ohjelma oli entisestään koneessa. Oliko sillä merkitystä. Asensin uudestaan softan. Sama homma. Nyt poistin koko Spyderin ohjelman ja löysin jonkun järkevän profiilin että suht järkevältä näyttää. Pitääkö hommata Spyder 5 . Oisko toi laite rikki. Hiukan ihmetyttää.

16. RB

RB Well-Known Member

9 400
    1 262
    113

Itse oon pitänyt Spyderia helppona ohjelmana kun oon kalibroinut Eizon ColorEdgen sen omalla ohjelmalla mutta nyt kun on yrittänyt kalibroida muita näyttöjä  Spyder4:n omalla ohjelmalla niin eipäs olekkaan kovin häävistä. 1 HP:n läppäri tuli ihan vihreäksi eikä apuja tunnu siihen löytyvän.
    Koitin asentaa siihen Gretac Eye-Onen2 ohjelman mutta 10:ssä ei toimi eikä enää löydy netistäkään toimivaa ohjelmaa.

17. Pan

Pan Well-Known Member

2 606
    1 318
    113

Mä oon kalibroinut I1 Display 2 ja Match3-softalla (kait XP:lle tehty) näyttöni Win10:llä ongelmitta. Kahden näytön kanssa tosin täytyy hieman kikkailla ikkunoiden softan asettelussa ja profiilien käyttööotossa. Sen sijaan samalla laitteella oli ongelmia Win 8.1:n kanssa, kun vanhalle näytöohjaimelle ei löytynytkään toimivia ajureita.

18. RB

RB Well-Known Member

9 400
    1 262
    113

Varmaan onnistuis kun olis se päivetetty softa. Mulla kun on vain alkuperäinen CD:llä enkä löytänyt netistä uudempaa päivitysversiota. Ilmeisesti alkaa olemaan ikäloppu vehjes.

19. Vs: Win 10

Joku ongelma on sitten varmaan näppiksen ja tuolin välissä. Olen koittanut käynnistää pikakuvakkeista, creative cloudista ja suoraan lightroom.exe:n tuloksetta. Olen poistanut ohjelman kahteen kertaan, asentanut uudestaan ja käynnistänyt konetta joka välissä eikä auta. Ei kyllä taida liittyä Windows kymppiin mutta laitoin nyt tähän ketjuun. Seuraava vaihe olisi varmaan poistaa kaikki Adobeen liittyvä koneelta ja asentaa uudestaan mutta en todellakaan mielelläni lähtisi siihen kun asennettuna on lisäksi myös mm. Photoshop. Jos joku haluaisi katsoa konetta etäyhteydellä niin voin maksaa siitä.

20. Pan

Pan Well-Known Member

2 606
    1 318
    113

Jos osaat, niin käy katsomassa Windows lokien sovellusten virhe-ilmoituksia: ohjauspaneeli/valvontatyökalut/tapahtumien valvonta/windows lokit/virheet+kriittiset. Näille hauille voi tehdä filtterin, jottei tarvi kaikkia lokin ilmoituksia kelata.