Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Who's next lab

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Heli, 6 Syyskuu 2009.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vai mikä se oli? Voisiko joku listata mulle ainoastaan, mitä hän kehittää? Jossain keskustelussa tuosta jo oli, mutta enhän mä näytä löytävän mitään ja jostain syystä mulla ei hakukaan toimi.
     
  2. kari-s

    kari-s Member

    480
    0
    16
    Sama vika. Yritin etsiä tietoa, mutta mitään en löytänyt.
     
  3. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    E-6 ja C-41. MV:tä ei ainakaan vielä. Myös crossauksia saa ja ali- tai ylikehityksiä vissiin ainakin kolmannesaukon tarkkuudella. Luullakseni kaikki filmikoot käy.

    Netistä ei tosiaan taida nykyisellään löytyä kuin yhteystiedot.
     
  4. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Uukei, ja hälle voi lähettää filkat kehitettäväksi ja postittaa takas?
     
  5. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Joo, olikohan se nyt niin, että palautuskuori pitää laittaa mukaan. En tiä tarkkaan ku en oo ite postitellu. Kannattanee soittaa ensin, virka-aikaan, eli ma-pe 8-16.
     
  6. issis

    issis Member

    198
    0
    16
    Ei tarvitse olla palautuskuorta. Kyllä ne sieltä kotiin tulee vaikka ei kuorta olisikaan mukana. Se vain näkyy sitten postikuluissa. Jonkunhan se kuori ja merkit on joka tapauksessa ostettava. Kun laittaa vielä kerralla mukaan omia säilytyssivuja tai -taskuja niin on nekin sitten saman tien mieleiset.

    Mikko
     
  7. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Ok, kiitos kovasti tiedoista! En tiiä nääs, onko sitä jatkossa nin laiska, että rupeis käyttää noita C41:n mv-filkkoja :), kun tuo oma kehittely on niin hankalaa aloittaa :D. Ja sitä paitsi, eikös ne liene jotenkin hopeattomia? Niin skannerin pölynsiivouskin toimis...
     
  8. Heli...oletko kokeillut Kuva-Paijulaa?
    Olisi hieman lähenpänä, siis Turussa Hämeenkadulla.
    Omia filmejäni on ollut tuolla vasta muutama, joten en osaa arvioida laatua pidemmällä kokemuksella, mutta tähän asti TMax100 kehitykset ovat ollet ihan asiallisia. Tuntuvat huomioivan valotuksen korjailut, kun pyytää tiskillä rullaa jättäessa.
    Tekevät perus mv:ä kinarina että 120:ä.

    Kun ekan kerran menin tuohon liikkeeseen, se oli kuin tuulahdus 80-luvulle, vanhaan hyvään  filkka-aikaan: Tiskin takana on jääkaappi filkoille, vieressä hyllyssä on Rodinalia ja D-76:sta... Sensiaa, Velvia, FP4:sta tuntui olevan koko ajan tarjolla....ihan old school tyyliin :)

    Mietin nimittäin ihan samaa kysymystä...minkä verran viitsii itse alkaa kehitellä kun asiallinen mv-kehitys on ihan pikkumatkan päässä? Liike avaa aamulla 8:00 eli fillaroidessa duuniin kun jättää rullan, niin sen saa illalla noutaa duunista lähtiessä :)
     
  9. Itse asioin myös kuvapaijulassa. Erittäin mukava liike. E6 kehitykset olleet ainakin hyvälaatuisia ja isona bonuksena diakehitys tunnissa. Eli saan rullat odottaessa eikä tarvitse edestakaisin ajella täältä naantalin perukoilta. Suosittelen. (Tosin mv:t kehitän itse.)
     
  10. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Jestas, onko täällä joku muukin Naantalista??

    Enpä ole tainnut käydä Kuva-Paijulassa, mutta siinä.... hmm... se pieni liike kauppatorin ihan lähellä... Kuinkas minä nyt nimen voisin muistaa...
     
  11. Torin vieressä on pari Rajalaa ja Kamera-Aitta.

    Paijula Hämeenkadulla on "Tuomiokirkon ja Tyksin välissä"
     
  12. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Kamera-Aittahan se oli, juu! Olen mä ton Kuva-Paijulan ohi mennyt joskus, mutta oon ajatellu, että se on niin sivussa :D. Ehkä kokeilenkin.
     
  13. Naantalist ilmeisesti sinäkin. Kiva juttu. Kuvapaijulasta vielä sen verran, että erityistoiveisiin suhtautuvat mukavasti. Yleensä jos on jotain spesiaalia, niin lähettävät myymälän puolelta juttelemaan suoraan labran ukkelin kanssa. Ja se labran kaveri on tosi mukava.
     
  14. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36

    Juu, vielä nyt olen. Ehkä tuonne ens kesäkuuhun saakka, sitten viimeistään suuntaan takaisin pääkaupunkiseudulle :)

    Mulla ei yleensä ole erityistoiveita, kuvaan aika just silleen :)
     
  15. Pepeq

    Pepeq

    205
    0
    0
    Vs: Who's next lab

    Paijula on erittäin asiallinen liike. Käytän sitä yhä varsinkin e6 kehityksiin, vaikka asunkin pk-seudulla. Parkkipaikkoja löytyy liikkeen takaa jos tarvitsee, campus alue on arkisin monesti aika tukossa.
     
  16. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Who's next lab

    Turun seutulaisille voin mäkin suositella Paijulaa.
    Monen monta diaa on jo kulkenut sieltä. Ei valittamista ja saa todella nopeasti kehitetyt filmit käteen.

    Toki saa Who's Next:stäkin nopeasti jos on mahdollisuus viedä sinne ja odotella.

    Vaan täällä asuvien kannattaa suosia paikallista :)
     
  17. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Who's next lab

    Kaveri tossa just kehu, että perjantaina lähetti Tampereelta diat Who's Nextiin ja tänään oli luukussa... Ei paha, vaikka ei tunnin kehitykselle pärjää ;)
     
  18. Vs: Who's next lab

    Lähetin ensimmäistä kertaa diat ja värinegat Who's nextille.
    6€ rulla ja laskun kanssa tulevat kotiin.

    En huomannut puhelimessa kysyä oliko kinolle ja rullafilille eri hinta, mutta sittenhän tuo selviää, kun lasku tulee.
     
  19. benedick

    benedick Member

    44
    0
    6
    Vs: Who's next lab

    Käytin tällä viikolla paikan palveluita ensimmäisen kerran. Laiton viisi rullaa Velviaa maanantai-iltana postiin ja valmiit diat olivat eilen päivällä tipahtaneet luukusta. Kaveri kysyi vielä puhelimessa että onko kuvilla kiire, johon vastasin ettei nyt erityisemmin. Varmaan nopeamminkin siis tarvittaessa toimisi.
    Nyt skannattujen perusteella on tosi hyvää jälkeä ja käytän varmasti paikan palveluita vastedeskin. Viiden rullafilmin E6-kehittäminen maksoi tasan 30 e. Itse laitoin palautuskuoren ja säilytyslehdet mukaan. Edullisen hinnan ja loistavan jäljen rohkaisemana taitaa jäädä C41-kehittäminenkin itseltä tulevaisuudessa nykyistä vieläkin vähemmälle.
     
  20. evis

    evis Member

    498
    0
    16
    Vs: Who's next lab

    Toihan on hyvä idea! Säilytyslehtiä on kertynyt ihan riittävästi ja kierrätys on pop. Pitääpä selvittää mahtuuko liuskat Itellan "helposti" -kuoreen. Varmaan nopeuttaisi hommia labbiksen päässäkin.