Vs: Who’s Next Lab lopettaa Ei muuta kuin keräätte sopivan määrän kehitettävää ja hyppäätte idän pikajunaan. Sieltä löytyy vielä filmin kehittäjiä, eikä hintakaan huimaa päätä.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Selkeästi olisi jollekin harrastajalle paikka alkaa kehittämään muillekin E6:sta ainakin laakakoossa...
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Olli on uhannut lopettaa useamman vuoden verran, arvattavaa mutta tosi harmi kun toteuttaa nyt jutun. Olisipa joku, joka innostuisi jatkamaan putiikkia - ettei tietokaan katoaisi. Ja kuten muut kyselleet, onko laakadialle/negalle nyt muita paikkoja kuin fotoyks?
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Aloin kysellä löytyisikö ihmistä, joka edes miettisi tai ehdottaisi putiikin jatkamista? Pitäisi kemikaalien ehdoilla putiikkia auki vaikka pienemmin tuntimäärin. Ideoita? Ehkä tämä on idealistista mutta asiallisella otteella hoidettuna omani ainakin omat filkkani veisin tuonne.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa En tiedä millä vehkeillä WNL kehittää, mutta prosessien ylläpidon kannalta on tärkeää, että matskua tulee sisään tasaisesti ja paljon.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Sen verran vielä E-6 kehityksistä hyvät largeformat herrat, onko kellään kokemuksia laakadiojen kehittämisestä Fotoykkösessä - itselläni ollut pitkä tauko diafilmin kuvaamisessa ja kehitinkin ne itse pari vuosikymmentä jobolla, joten kaupallista kehityttämistä en ole käyttänyt, mutta myin joboni pois tyhmyyksissäni, koska laaka mv:t olen kehittänyt altaissa ja jobotin jäi turhaksi. Nyt alkaa näyttämään siltä että joutuis taas itse aloittamaan E-6 prosessien pyörittämisen.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Olli on sulkemassa WNL:n E-6 konetta tänään/huomenna, ja nyt on viimeiset hetket saada diaa enää teetettyä. Alkuviikosta ehtii saada vielä viikonlopun aikana kuvattavat filkat C-41 kehitykseen. Loppukuun aikana hän tyhjentää tiloja ja siivoaa.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Mä olen 9x12 dioja kehityttänyt FotoYksissä, eikä ole laadussa olut moitittavaa.
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Tänään tuli aiheesta juttua Yle radio 1:ltä. "Vanhanaikaisia valokuvausmenetelmiä on pystynyt tähän asti käyttämään Suomessa, vaikka filmin ystävien määrä on vähentynyt. Yksi kuolinisku alalle on kuitenkin helsinkiläisen Who's Next Lab -kehittämön toiminnan loppuminen viime viikolla. Kultakuume vieraili kehittämössä valokuvaaja Pekka Luukkolan kanssa." Kuunneltavissa täällä: http://areena.yle.fi/radio/2614476
Vs: Who’s Next Lab lopettaa Viimeiset filkat WNL:ssa https://www.flickr.com/photos/eskokumpunen/16721075158/