Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Wanhat camerat 17.9, Mäntsälä

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana Anonymous, 7 Syyskuu 2005.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Lisäsin Samista taukojumppakuvan.
     
  2. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Täällä ei ole kuin huh-kielijumppaa.
     
  3. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    No just, ja niitä ei sitten julkaista ;-D
     
  4. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Saa ny nähä....
     
  5. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Pete, en ookkaan sanonu, tuo sun avatar kyl kertoo susta kaiken ;-D.

    Jooh, kolme lasia hyvää valkkaria ja mä oon valmis sänkyyn... hyvät yöt ja nähdään taas ;-).
     
  6. sf

    sf

    785
    0
    0
    Heh, just... ;o)
     
  7. peet

    peet Member

    764
    0
    16
  8. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Eikös tuolla ollut samaan aikaan joku Wanhat Kamerat näyttelykin? ;D

    Piti piipahtaa kattelemassa, mutta tuli harmillisesti esteitä eteen. Hauskaa on kaikesta päätellen ollut :)
     
  9. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Oli joo, tuo Ljeiga kahdella lasilla tuli vielä matkamuistona kotiakin.
    http://www.kettunen.org/mantsala/003.html
     
  10. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Onko tuo punakone vai ihan ekta Leica? Paljos maksoi?
     
  11. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Löysin minäkin! Ostin Linhofin esitteen ja valotusmittarin, Gossen Lunasix kolmosen.
     
  12. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    No prkl, tuollahan on ollut kaupan vaikka mitä mielenkiintoista. Ja miekäläinen käkkii joenvarressa perhovapa kädessä koko päivän ja ihmettelee kuinka yksinkertainen luontokappale -kuten taimen- pitää törkeästi pilkkanaan. Ei ole reilua, ei. :(
     
  13. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Punakone on, oli vaan niin hienossa kunnossa, ei naarmuakaan missään ja tuon normaalin lisäksi 85mm Juuppiteeri muotokuvauslasi tähtäimineen tuli mukaan, niin pitihän ne muutamat eurot taskusta kaivella. Tänään käväisin ensimmäiset kuvat ottamassa, kunhan saa rullan täyteen niin näkee minkälaista suttua tekee.
     
  14. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Harkinnut tollasen hankkimista jurripokkariksi ja "taideprojekteihin" itsekin. Kerros, kun saat kuvat ulos, miltä näytti.
     
  15. Arvasin, että se Linhofin esite kiinnostaa, joten vihjaisin viime torstaina Putuksen Eskolle asiasta. EP-Kamerassa näytti olevan muidenkin Linhofien esitteitä, en tiedä kantoiko Putus nekin Mäntsälään.

    Sen Lunasixin kanssa joutuu käyttämään joko kuulokojeen paristoa tai hopeaoksidia jännitettä alentavan diodin kanssa - se kun on tehty alunperin elohopeaparistoille. Muistaakseni Mustonen & Laine on tehnyt vanhempiin Lunasixeihin tuota diodikonvertointia. Lunasixin käyttöohjeet löytyvät täältä.
     
  16. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Millä helvatun kurin meinasit kännissä saada tuollaiseen filmin vaihdettua!!? Ei ole kyllä mikään Drop&Go systeemi. ;)
    Joo, kunhan rulla täyttyy, niin pistän kyllä jonnekin näkyviin, jos ei muuten, niin varoittavaksi esimerkiksi.
     
  17. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Juu, mä sain jo ison kasan neuvoja mistä hakea joku varaosa siihen väliin. Kun vaan muistaisin oliko se just tuo Mustone&Laine ;-). No, mä sanoin Ossille, että saa mittarinsa takas ellei sitä saada toimintakuntoon ;-)
     
  18. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Taitaa jäädä vaihtamatta, onneksi ehkäpä. Eiköhän se ole ihan hyvä, ettei jurrikuvia tule kuin max rullallinen illassa, tulee panostettua laatuunkin :D
     
  19. Hienoja kuveja, tai siis varmaan aika tylsiä muiden paitsi paikalla olleiden mielestä. ;) Mä kuvasin sitä veitseä sen vuoksi, että yritin näyttää millaiset bokeh-pallot tulee kun kuvaa täydellä aukolla EF 50mm f1.4:n kanssa. No luck... mutta sainhan sentään ostettua Rolleicordin!
     
  20. Ai jaa, se on sitten se mun vanha, jonka annoin joskus Ossille korjauspalkkioksi. Aika pienet ympyrät ;)