Mitenkäs käytännössä hoidetaan kameran lähetys rapakon taakse huoltoon ja sieltä takaisin niin, että tulli ei yritä molemmissa suunnissa kiskoa saturaisia välistä? Käsittääkseni tähän on joku menettely olemassa lomakkeineen sun muineen, onko joku tehnyt tälläistä jo? Itsellä on mielessä laittaa Leica M6 DAG Cameraan etsimenpäivitysoperaatioon tässä joskus lähikuukausina..
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Miksi kamera yleensäkin täytyy lähettää Yhdysvaltoihin, mitä siellä on mitä ei Saksan verstaat pysty tarjoamaan? Nyt vissiin jäi (minulta!) jotakin ymmärtämättä. Tied. K.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? No, jos laitan kameran Solmsiin MP-finder-upgradea varten niin taitaa hinta olla paljon enemmän kuin $200.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Tuohon tarkoitukseen on olemassa tarkoitukseen tehdyt lomakkeet, mutta en tunne sitä prosessia. Itselläni oli vastaava tilanne museoauton kellon huollossa. Kun lähetin paketin jenkkeihin, säästin lähettäjän kappaleen ja siitä saamani maksu kuitin. Kappaleestani kävi ilmi että nimet ja osoite täsmäsi tuohon tullissa odottavaan pakettiin. Noiden kanssa homma siis onnistui. Maksoin tullin ja alvin vain huototyöstä josta oli kuitti paketin sisällä...enkä suinkaan paketin vakuutetusta arvosta.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Niin ja toki otan vastaan vinkkejä löytyykö euroalueelta myös loistavaa huoltopuljua, joka sujuvasti päivittää M6:n MP-etsimen ilman Solms-tason hinnoittelua.. mutta vastaisuuden varalta olisi kiva tietää lisää tästä alkuperäisestäkin kysymyksestä.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Ok, haluat siis ostaa halvempiarvoisen tuotteen. Et samaa tuotetta halvemmalla tai tai tuotetta mitä Euroopasta ei saisi. K.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Samoja alkuperäisiä Leitzin osia ne DAG:llä käyttävät, mutta eivät ota ylihinnoiteltua tuntipalkkaa työstään. Erittäin hyvämaineinen ja pitkään toiminnassa ollut pulju tuo, joten enpä usko että lopputuloksessa on mitään eroa.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Lutonissa, Briteissä on erittäin asiallinen CRR-niminen huoltofirma, joka osaa vähän kaikenlaista. En tiedä, onko niillä tota MP-upgradea, mutta luultavammin on kuin ei. Kannattaa soittaa sinne, vastaavat huonosti sähköposteihin. Ne on lisäks käsittääkseni ainoa paikka _maailmassa_, jotka tekee (ainakin Leican) mittaetsimen uudelleenhopeointia. On kuulemma sen verran vaativa ja kettumainen homma, ettei sitä muut vitti tehdä eikä hänkään kai enää montaa vuotta. Ja toinenkin mesta, mikä tarjoaa jotain, mitä ei Saksasta saa, on Sherry Krauter Jenkeissä, jolla on mun ymmärtääkseni maailman laajin osaaminen ja varaosavarasto M5:lle ja CL:lle. Ellen ole väärin käsittänyt, sillä on jopa varakennoja niiden valotusmittareihin... Itse Leican tehtaan huollosta olen kuullut vähän sellasia huhuja, ettei niitä siellä Solmssissa ihan loputtomiin jaksa kiinnostaa kaikkien vanhojen mallien varaosien ja huoltojen tarjoaminen siinä määrin kuin uusien kameroiden myyminen.
Vs: Kameran lähetys huoltoon ameriikkaan ja takaisin - tulli? Ja vastausta alkuperäiseen kysymykseen: virallisesti se pitäisi lähettää Tullin kautta, eli tehdä paperit tullissa ja sitten laittaa liikkeelle. Siitä pitää tehdä jokin Tullin selvityskaavake ennen lähettämistä. Tulli antaa tarkemmat ohjeet. Selvitin asiaa noin vuosi sitten, mutta en laittanut mitään ylös. Se oli niin vaikea juttu että pistin vain paketin matkaan ja pyysin huoltoa kirjaamaan palautuspakettiiin arvoksi 40 $. En kyllä millekään kalliille moista tekisi, vaan menisin protokollan mukaan. Mutta selviää siis kun soitat Tulliin.