Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Halki taivaan

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana vivian, 4 Joulukuu 2009.

1. vivian

vivian

75
    0
    0
    Tää on nyt taas näitä mun auringonlaskuja....

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Halki taivaan

Se olis nätti kuva, jos olisi maltettu jättää hdr.:mäiset kikkailut pois.

3. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Käyttötarkoitus mielestäni ratkaisee, työskenteleekö tämä (voimakas) kuvankäsittely kuvan puolesta vai sitä vastaan. Onkohan tässä high pass terävöitystä? Joka tapauksessa tuo jäätynyt heinikko on hauskan näköistä. Saturaatiota ehkä itse hillitsisin, mutta makuasioitahan nämä on.

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Niinpä niin, nyt kuvan "käyttötarkoitus" on olla esillä täällä - vai ?

Edit: Liian namukkaaksi se on väännetty - minun makuun. Toritaiteelliset värit ja sävyt. Piste.
    Edit2: Kiva kompositio - kuitenkin - sekä hyvin nähty mielenkiintoisia yksityiskohtia maisemasta. Mahdollisuuksia siis on. Mutta maltti on valttia.

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Taitaa mennä hiusten halkomiseksi, mutta dynamiikka (hdr) ja karkkisaturaatio ovat kaksi eri asiaa. Kuten jo kirjoitin, minustakin karkit ovat aika tapissaan.

Heh... Nyt luiskahdit filosofian puolelle. Määrittääkö tarkoituksen tekijä, katsoja vai esityspaikka??? Ehkäpä kuva on täällä vain sitä varten, että siihen saataisiin kommentteja ja vivian voisi sitten kehitellä teemaa niiden turvin eteenpäin? Jotakuinkin tuommoista tarkoitusta varten ainakin minä tänne kuvia postaan.

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kyllä minä tiedän että namsuvärit ja hoodeeärrä ovat eri asioita.

Ja jälkimmäisen kommenttisi sisältöhän vain lähinnä tukee omani sisältöä.

Mistä kamppailumentaliteetti, oletko kenties salolainen ?

:D

7. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Vai savolainen? ;)

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

taas se keskustelu valokuvasta siirtyi paikkakunta keskusteluksi/pönkittämiseksi

9. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Kuule Est, nyt kun karkki on meitä molempia piristänyt, niin pitää ottaa positiivinen asenne eikä juuttua miettimään syntyjä syviä :)

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Puhumattakaan yleisluontoisesta ja ylhäältätarkastelevasta jeesustelusta ...

Noh, piällysmiehet ovat aina piällysmiehiä, ei niitä tavallinen duunari oikein ymmärrä. - Tsiisus, kuitenkin :[

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Voihan sitä olla positiivinen tosi syvälläkin, tarkastella asioita nöyrästi juurien tasolta ?

- Ei kaikki lennättele vain liidokkeja, hamput hampaissa.

12. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Juu... Karkkikuvia ei saa postata, saati niitä kommentoida - Est on tänään pahalla päällä :)

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Enpäs ole - mä olen hemmetin hyvällä päällä.

Kaikkee saa postaa (sitä vartenhan tällainen "foorumi" on?) - mut saa niist' mielipiteensä sanoo... Helsinkiläinenkin ?

Koitetaanpas nyt hieman ottaa iisimmin, jookos ?

Moikkis.
    - Erska

14. Vs: Halki taivaan

Komppaan kyllä Estiä, oli kyseessä sitten high-pass, hdr tai joku muu sana-analogiahirvitys, lopputulos näyttää hieman juustoiselta aka karkilta aka överiltä.

Mutta jo todettua, jokainen tyylillään. Ehkä kaipaan kuvaan kuitenkin sitä luonnollista herkkyyttä karkin sijaan - se olisi asia jota tässä kuvassa lähtisin parantelemaan.

15. vivian

vivian

75
    0
    0

Kiitosta kommenteista ja palautteesta :D

Kyllä, liikaa karkkia ja ihan tarkoituksella. Tuli käännettyä hanat kaakkoon pitkän pimeän ja ankeen syyskauden jälkeen.