Hei onko tosi että tätä on vuosi puskettu. Miten se aikaa juokseekaan? Aina on meinannut kuukausi kulua loppuun ennenaikojaan. Ja vielä on siis helmikuu aikaa miettiä viimeistä taidepläjäystä tähän.
Ihan vain sellaista, ei millään pahalla, että kuvataiteessa (myös valokuvataiteessa) museot, galleriat yms... ilmoittavat mitat aina korkeus x leveys. Kapa
[otsikko]2017-02: Laskiainen[/otsikko] Oikeastaan taikuri itsekin on nyt hämmästynyt että on saanyt tämän projektin päätökseen. Sen verran lipsuin alkuperäisestä periaatteestani että kaikki kuvat eivät olleetkaan ambrotyyppeja vaan lipsuin helpompaan alumiinipohjaiseen tintypeen Koko sarja siis kuitenkin Wetplate tekniikalla koossa 13x18cm ja aiheena (Lähes) aina jokin ko kalenterikuukauteen liittyvä ajankohtainen teema. Valitettavasti osa noista levyistä tuhoitui vanhentuneiden kemieoiden ja niiden osaamattoman käsittelyn johdosta. Mutta tämä myös opetti minulle paljon asioita tästä lajista: Nyt jo ehkä osaan tällaisen vanhalla collodionilla päällystetyn levyn pinnoittaa sitä tuhoamatta Viimeisenä siis Helmikuu, Helmikuussa vietetään laskiaista ja laskiaiseen kuuluu tietysti kuuma kaakao ja laskiaispullat. Omassa laskiaispullassani on täytteenä sekä mansikkahilloa kuin myös mantelimassaa. Olisin siis kaivannut tähän myös pari mansikkaa ja muutaman mantelin mutta niitä ei sitten löytynytkään kun ispiraatio valtasi mieleni. Kiitos ja kumarrus, nyt jatketaan kompurointia uusien haasteiden ja projektien parissa. Märkälevyjä tullaan näkemään siis lisää. Tintype_yearofstilllife_Februari 2017 by Jari Savijärvi, on Flickr Tässä vielä linkki omaan kuvasarjaani: https://flic.kr/s/aHsksiJN9g
Kiitos ketjusta. Tätä oli mielenkiintoista seurata. Itse en saanut aikaiseksi yhtään asetelmaa, jonka olisin kehdannut tänne postata, mutta ehkä jotain oppia tuli minulle, harrastelijalle.