/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Minkä verran muokkausta?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Pii, 12 Lokakuu 2011.

1. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Olisipa hauska tietää minkä verran säädätte kuvia muokkausohjelmilla.

Olen muutaman satsin siirtänyt kuvia tietokoneelle ja vaikka joissakin tarvitseekin rajata tai tehdä jotain pientä, suureen osaan en kokeiluista huolimatta tehnyt oikein mitään, vain harmaan päivän kuvissa jotain värisäätöä....

Miten on? Mitä peruskorjauksia teette? Minkä verran?

2. Vs: Minkä verran muokkausta?

Aloitit ilmeisen tietämättäsi ketjun, jossa ei tule olemaan päätä eikä häntää. Tai häntä todennäköisimmin tulee siinä kohtaa, kun moderaattorilta palaa hermo.

Kuvalle voi tehdä niin paljon ja niin monella tavalla, että suosittelen hankkimaan hyvän kuvankäsittelyoppaan. Googleta, nettikauppoja on runsaasti.

-p-

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Minkä verran muokkausta?

Silloin on tehty tarpeeksi, kun lopputulos tyydyttää.  Määrä ja keinot täysin laidasta laitaan. Eli ei tarvitse tehdä, jos ei tarvitse tehdä.  :)

Itsestäänselvää.  Taisit kuitenkin toivoa kultakin konkreettisia esimerkkejä?  Mutta laidasta laitaan se kuitenkin menee varmaan useimmilla. Tarkoituksen ja tarpeen mukaan.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mä teen sen verran, että kuva vastaa sitä mielikuvaa, mikä oli kuvaa ottaessa.
    T Jukka

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

levelsit ,terävöitys.Olen surkea photarissa.

6. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Vähä liikaakin käsittelen, riippuen tietysti kuvastakin.

Kaikki kuvat pyörähtävät photarin kautta, vaikka vanha LRkin olis

7. Vs: Minkä verran muokkausta?

Joo riippuu tosiaan kuvasta, yleiset on noi sävyt ja kontrastit mitä itte säätelen.

8. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Niin kai mulla ON joku turha tarve tehdä jotain - nyt kun voi. Edelliset järkkärikokemukset kun sijoittuu ajalle kun piti kuvaa ottaessa osata ottaa se kuva ....
    ihan tässä villiintyy kun ohjelmalla voisi tehdä ihmeitä, niin tuleeko sitä ihmeitä tehneeksi vai tyytyykö vaan

9. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Tulee tehdyksi, ihmeistä en nyt tiedä...

Higg

10. Vs: Minkä verran muokkausta?

Niin, oli minullakin nuorena paha dilemma kun sain kynän. Ei tiennyt kirjoittaako, piirtääkö, vai olamöllöttäisikö vain -ei tullut edes mieleen kysyä muilta mitä kynällä kuuluu tehdä. Kehitys kehittyy.

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Tee haku sanalla "työnkulku", löytyy monia aikaisempia keskusteluja aiheesta (ja aiheen vierestä?).

12. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Mitään en oo säätäny. Enkä säädä.

13. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Minä taidan myös jättäytyä tähän jhalmun ratkaisuun - paitsi harmaina päivinä. Kun avaan tiedostoni tai jos lapseni avaavat ne tulevaisuudessa jää mielikuva että ennen väritkin olivat kirkkaita myös sumuisina päivinä.

Itse kun olen ollut ammatiltani piirtäjä ja aloittanut kynäaikaan olen myös kynien osalta joutunut nöytymään kysymiseen, siitä miten uusia kyniä, liuottimia, papereita ja materiaaliyhdistelmiä olisi viisainta käyttää kun jollakin saattaa olla sitä kokemusta.

14. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

No jhalmulla saattoi olla myös vähän itseironiaa tuossa, sillä tuskin kuvakaan pääsee hänen hyppysistään ilman että se on sitten jotain ihan muuta. Tai ehkä jhalmulla vain on pysyvänharmaat päivät, sekin on mahdollista.

15. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    576
    113

:-D

16. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Tuntuukin sisäänlämpiävältä tämä kiinteä ryhmä. Että elä tuu tyttö siihen kyselemään! ?

17. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Kyllä täällä lämmetään joka puolella,en ole huomannut kuin pienen pieniä kuppikuntia:)
    kukas sulta kyseli ja mitä(no joo,itsestäs puhutkin)

18. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Tervetuloa vaan kysymään. Ihan aina täällä ei mene överiksi :)

19. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Jos realismilla tarkoitetaan "sitä mitä kamerasta tulee" niin en juuri välitä realismista. Teen sitä mikä mielestäni hyvältä näyttää ja mikä huvittaa - ja mitä osaan. Riippuu fiiliksistä ja vuodenajasta, mustavalkoisuus on nyt aika pinnalla.

Ryhmäjuttuun minulla ei ole muuta kuin, että onhan tämä aika Hesa-keskeinen foorumi. Sukupuoleltani, poliittisilta mielipiteiltäni ja sosio-ekonomiselta asemaltani sovin tänne aivan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin jonnekin muuallekin.

20. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Kysele vaan sitkeesti.
    Kasvata paksu nahka.
    Äläkä osallistu "koiratappeluihin".