Hieno nähdä mitä aarteita ihmisiltä löytyy nurkista. Rahallinen arvo noilla ei ole suuri, mutta mikä oivallinen kappale kamera on ajasta mitä elettiin, ja meni jo. Ja että sitä voi vielä käyttää, on hienoa. Mikä aikamatka!
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan No nyt olis aika nätti setti Canon 110 ed 20 plus salama ja manuaalit ja hintaakin on lähes 7 taalaa tällä hetkellä. http://cgi.ebay.com/SUPERB-CANON-110ED-20-MINIATURE-CAMERA-CASE-JAPAN-WOW_W0QQitemZ200179475786QQihZ010QQcategoryZ3328QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan No niin nyt mulla on keltainen Minolta Weathermatic USA:sta ja vielä nätti Canonet ql17 löytyi kävelyreissulla Helsingistä. Minolta vaikuttaa suht laadukaalta ja korvakuulolta toimivalta laitteelta. Odottelin sitä lomareissulle mutta osoitetarra oli kai irronnut ja vehje palautui Amerikan mantereelle ja ystävällinen myyjä liimasi uuden tarran ja nyt sen hain tullipostista jossa sitä käänneltin ja ihailtiin, epäilivät kovin halvaksi ttosin (19USD posteineen). Toi 400:n filmi tuotti hiukan pettymyksen kuvien suhteen, ehkä se pitää säätää psykedeelisiin fiiliksiin tms, en oikein osaa sanoa onko se vanhaa vai onko omat odotukset jotain muuta. Tohon kehitykseen pitää keksiä joku muu ratkaisu kuin Colorklomio, se tulee pitemmän päälle kalliiksi; onko havaintoa kehityksestä ulkomailta, en oo löytänyt postitse toimivaa ratkaisua ainakaan ihan pintaraapaisulla. Vai pitääkö alkaa metsästää skanneria, tää halpa monitoimivehje ei taida oikein lukee tota. Tää menee pahemmaksi vaan, hienoja kameroita on kaikki kaupat ja huutokaupat pullollaan eikä ne maksa juuri mitään t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Heh, kuulostaa tutuilta ongelmilta. Minulla on kans nyt weathermatic jolla en ole vielä kuvannu. Kamera olikin luonnossa yllättävän jykevä! Kamera on lähdössä kuiteski lomareissulle mukaan, mutta en kovin paljoa laske kuvien varaan, sillä ainakin tuolla vanhalla Agfalla sain aikaan vaan ihan sontaa jälkeä Mulle on tosin tulossa kans Canon 110 ED, ja toivon että kuviin alkaa tuleen vähän sävyäkin. Kehityksissä olin muka kaukaa viisas ja tilasin Colorkolmiolta pelkät negat, ja sitten niitä ihailtuani "onnistuneista" kuvista paperiversiot. Filminä oli 200:sta Fujin Superiaa. Nega-vaiheessa olin vielä jälkeeni pettynyt vain vähän mutta kun paperikuvat tuli niin olihan aikaansaamani jälki huonoa, se oli sävytöntä ja tummaa. Kuvat eivät näyttäneet 80-luvun kuvilta, mitä odotin. Ne näyttivät vain huonoilta printeiltä. Negavaiheessa yritin vähän skannaillakin, mutta hommaan pitäisi olla varmasti ihan omat filmipidikkeet. Värejä oli tosi vaikea saada kaivettua esiin. Skannerina oli Minoltan Scan Dual II. Paperikuvat taas olivat niin sävyttömiä että tekisi mieli kokeilla muita paikkoja. Olen vähän yrittänyt googlailla mutten ole löytänyt vielä mitään. Clarc photo ja York Photo ainakin tekevät, mutta en nyt muista mikä errori niissä tuli, kun ilmoitin että asiakas on täällä Suomessa. Pitää yrittää googlailla lisää. Kuvaaminen on ollut sinänsä näillä pikkukameroilla on ollut mukavaa, toivon että kun löytää hyvän paikan, jonne vaikka kerran pari vuodessa lähettää isomman satsin filmiä, paperikuvienkin laatu paranee.
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Mulla eka setti Fujia oli aika hyvä, oikein hyvä. Tässä seuraavassa tais olla jenkeistä ostamaani Fujia ja ehkä hitusen hailakkaampaa, tosin ekat oli kuvattu alkukesästä ja nää sit loppupuolella ja syksyllä joten harmaatahan se oli oikeesti. Toi kodak 400 oli aika suttua, olisko se sit nähny parhaat päivänsä vai mikä lie. Täytyy alkaa itse kans kokeilla tota skannausta, löysin netistä sapluunan/ohjeetkin pidikkeen tekoa varten. Toi canon 110ed20 on kyllä aika kiva, EP-kamerassa Helsingissä on muuten pöydällä yksi 110ed ja hintaa tais olla 5 tai 6 euroa (siis 110ed ei 110ed20). Jos keksit jonkun paikan kehitykseen niin ilmoittele ihmeessä. t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Enpä usko että se negojen kehitysprosessi paljon muuttuu paikkaa vaihtamalla, C-41 värinegaprosessi on sen verran vakio, että vaikka tekis itse niin luultavasti tulis hyvin samanlainen tulos. Kuitenkin luulisi, että värinega ei ihan heti puhki menis, vaan että sieltä sais vielä sävyjä kaivettua esiin hyvinkin pitkälle, vaikka skannerin automatiikka tai kymppikuvalabran koneen automaatti ei niitä auto levelseillään esiin toisi.. Kannattaa siis ehkä koittaa väännellä tasoja ja kurveja?
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Hyllyssä on Rollei A110 ja Minolta 450E, eBaystä löysin 100 kpl Fujicolor 200:sta päiväys 2009 ja ensimmäinen rulla on jo kehitetty. Laitan kuvia kunhan löydän skannerin jolla nuo saan digitoitua.
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Tuli myös mieleen että tuo filkkahan on suhteessa kinoon verrattuna aika rakeista, koska negakoko on aikas erilainen.. Sikäli ei oo ihme että pikkuruudussa 400 ASA filkka jo näyttää melkoisen rakeiselta, koska sitä kuvaa (ja samalla raetta) pitää aika paljon enempi suurentaa.
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Juu, toivottavasti niitä sävyjä alkaa löytymään, mutta pitäs varmaan askarrella se adapteri ensin. Kun puolet filmiä leveämpään kampaan latas filmin niin ei siinä tullut ihan kirkkaus kohdalleen. Mistäs herra vmsorola löysi mieleisen adapteriohjeen? Kävisiköhän 110-filmille jokin toisenlainen skanneri? Mikrofilmiskanneri tai mitä niitä on? Minä sinänsä en tuota filmikehitystä epäile huonojen paperikuvieni syyksi, vaan sitä masiinaa joka ne kuvat sylkee. Ja tieten myös itseäni. Hienoa, perca, sinullakin on sitten pakaste täynnä. Pitääköhän tässä kohta järjestää jo 110-miitti! Pieni miitti, koska kyseessä on pieni filmi ja kamera
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Mmjoo... Kehitys, printit ja skannaus (JPEG 9/12 laatua 1200x2000) n. 40€ per rulla sis. alvit. Kysyin Color-kolmiosta ja Eiristä. 6 eurolla sain ekan rullan kehitettyä yhdessä kiskassa mut printit ei onnistunu heiltä, buu. Oma skanneri on Nikon Coolscan 4000 ED, skannaus vois ehkä onnistua jos noi negat löis diakehyksiin ja sit vaihtaisin skanneriin ton dia-adapterin. Mut on toi A110 hieno. Ehkä joskus tulevaisuudessa tuosta saa retromallin digiversiona, kunhan täyskokoisten 5-6Mpix kennojen hinta tippuu järkeväksi. Monocle March 2008 numerossa oli muuten pari todella hyvää artikkelia filkka-retroilusta. Samanhan voi todeta tsekkaamalla Flickristä filkkaretron buumia, Japani ja hyvän maun omaavat harrastelijat.
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Jep, toi Rollei on kans kiva; piti oikein pinnistellä ettei se hypännyt taskuun Wanhoista Kameroista eikä EP-kamerasta, muistaakseni molemmissa oli semmonen. Minolta 460 (?) oli kans Wanhoissa mutta se oli aika jötikkä? Mulla noi 400 on tosiaan aika rakeisia (kuten kuuluukin), mutta ennen kaikkea hailakoita ja jotenkin harmaita ja kovin lumisateisia, siis ei filmirakeisia . Yritän saada jonkun näytille. Löysin Martin Tai-nimisen hepun kartongista tekemän maskin 8x11mm filmille ja jossain photo.net sanottiin että sen vois muokata 110-sopivaksi mutta nyt se kaavio on kadonnu tuolta sivulta, siellä on vaan laatikko jossa lukee kuva mutta ei kuvaa. (hain 110 film scanning). Täytynee tehdä kokeiluja. Mutta hauskaa on. Lapset kommentoi 110-kamera näin: Ai otatko sä sillä hassulla kameralla mistä tulee niitä kortteja? t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Eikös noi saa skannattua ihan millä vaan skannerilla, jos vaan jotenkin saa skannattavalle alueelle. Esim. tasoskannerissa voi vaikka paremman puutteessa lätätä siihen lasin päälle ilman pidikettä. Filmiskannerissa saattavat kyllä vähän käyristyä ilman mitään maskia, mutta niitähän voi tehdä saksilla ihan mistä vaan kartongista? Veikkaanpa että noi kannattaa tosiaan ite skannailla ja sit skannit lähettää johonkin nettikuvafirmaan.. Voishan noita itsekin kehitellä, ainakin jos sopivan spiraalin löytäis. Retrobuumi, hyi mikä sana. Ei sen tarvi mitään retroilua olla, että filmille kuvaa. Ja kyllähän sitä voi Polaroidilla kortteja kuvata .
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan No nih http://picasaweb.google.fi/vmsorola/110/photo#5179393445877757378 pitäis näkyä muutama, noi on suoraan skannattu paperitulosteista ja toi neiti on semmoinen mitä 400:lla tuli paljon. Kyllähän sitä saa muokattua ja paranneltua; olisko ton satsin skannauksessa ollu jotain häikkää? Ihme haalee ja vaalee? t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Kyllä tossa jotain häikkää on todellakin . Miltäs se paperikuva näyttää? Kyllähän siitä suunnilleen samannäköinen pitäis näytölle tulla. Jos taas jo paperikuva on tuon näköinen, niin sit vika on jo aiemmin.. Veikkaisin että kuva on alivalottunu ja sieltä on kaivettu kasvoja esiin nostamalla valoisuutta, jolloin rakeisuus tulee esiin.
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Jep siis se paperinen on valmiiksi ton näkönen? Oliskohan ne vaan vedetty skannerilla samoilla asetuksilla ja osa sit tommosta; ton 4/4:n rakeisuus on varmaan ihan oikeaa "filmistä" mutta tossa 3/4 on sitten jotain muuta "lumisadetta". Täytyy alkaa kokeilla skannaamista itse. Tosin tää laite on Canon:n halvin monitoimikone joten saas nähdä kuin käy... t. V-M
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Luultavasti kymppikuvakone tai sen käyttäjä on päättäny kaivella kasvoja esiin alivalottuneesta negasta (vastavaloon kuvattu). Sen takia näyttää kummallisen rakeiselta. Kannattaa myös katsoa miltä negat näyttää. On ihan normaalia että alivalottuneesta kuvasta tulee rae esiin jos sitä koittaa vaalentaa "liikaa".
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Olen päässyt myöskin 110 kokeiluissa omiin scanneihin. Tosin tämä Canonin 9950 tasolaite ei ole kovin sopiva tällaiseen työhön, mutta kuitenkin. Latailin 110 kasetteihin FP5:sta ja kehitin pikaisesti (tuli raetta enemmän kuin toivoin) sekä scannailin tuolla tasoCanonilla. Kunhan saan paremman scannerin (Minolta Scan Elite 5400 tulossa) ja hieman huolellisuuttä tuohon kehitykseen lisää, niin kyllä tällä kuvia tulee saamaan. Kamerana oli siis Pentaxin auto 110, oikein järkkäri ;-)
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Itse lataillut 110-kasetteja? Tuohan kuulostaa hauskalta, pääsee siis mustavalkoistakin kuvaamaan ja itse kehittämään. Kaikkea sitä oppii. Miten tuo käytännössä toimii?
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Tuolta oppini hain: Yahoo Small Business - Cheap Domains, Web Hosting, Website Builder, Ecommerce Solutions http://www.subclub.org/darkroom/splitter.htm http://www.subclub.org/darkroom/roll110.htm Tuon kasetin aukaisun oppii nopeasti, kun on varovainen. Kuusi purkkia auoin ja kaikki ovat käyttökelpoisia. Kun ei ole tuota filmiä taas vähään aikaan kehitellyt, niin mitenkäs se oli se pienimpään rakeeseen pääsyn eväät filmikehityksessä? muistelen kuulleeni jotain niksejä kehitteen valinnasta, laimennuksista, kehitysajoista. Tein tuon ihan normiarvoilla (FP-4, Ilfotec HC, 20 C, sekoittelut, jne. arvot Massive dev chartin mukaan...) Kaapista löytyy näköjään ID 11:sta, Ilford HC:tä ja Rodinalia (oli pakko ostaa kun pullo sattui puoli-ilmaiseksi eteen, vaikken ole sitä käyttänyt sitten 70-luvun ;-). Onko noilla suuria eroja FP-4:n ja HP-5:n kehittamisessä rakeen koon suhteen. Minusta sain liian rakeista tulosta tällä kertaa, vain onko se tuo scanneri, joka suttaa ja tuo rakeen näköistä jälkeä?
Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan Taannoin oli, voi olla vieläkin Jyväskylässä Pentax 110:n 50 ja 70 mm lasit. Suhteellisen siistejä, pyyntihinta yhteensä 30 euroa. Hansa-Antik Yliopistonkatu 4 puh 014 610120. Lisäksi taisi olla Canon AE-1 satsi.