Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

OSTETTU Vs: 110-koon kamera & Filmiä ostetaan OSTETTU

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Moulus, 18 Syyskuu 2007.

  1. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Niitä karvanoppamalleja on enemmän liikkeellä, mutta löytyiskö sellanen parempi malli  säädöillä joltain ylimääräisenä, ihan kuvauskäyttöön. Sellanen jossa voi säätää vapaasti valotusajan. Eli ei tarvi olla mikään priimakuntonen, mutta pitää olla halpa, koska olen itara, saita ja pihi.

    Tai tuo Minoltan Weathermatic 110 vois olla hieno kans vesillä, jos jollain on joutilaana :)


    Eli kamera löyty, mutta jos 110-filmiä ihmisillä on, vaikka kuin vanhaa, niin ostan pois :)
     
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
  3. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: 110-koon kamera

    Fotoimpexiltä saa. 2,26€/kasetti. Olen tilaamassa sieltä muuteskin. Siks ajattelin ostaa sellaisen kameran. Eikö älykäs järjestys hoitaa asiat?

    Tuo Pentax olis oikeen järkkäri. Minä etin enemmän sellasta lituskaa. Että kaikki luulis että mulla on kamerapuhelin :)
     
  4. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: 110-koon kamera

    Toi on ihan sairaan pieni.. Pienempi ku mun kännykkä. Ei varmaan mitään näy, jos miehen koura pistetään nyrkkiin ja kamera sisään. Yllätyin itsekin, kun näin Mäntsälässä sen, olin kuvien perusteella luullut selvästi isommaksi.
     
  5. Vs: 110-koon kamera

    Juu, kyllä niitä parempiakin on ainakin ollut. Tämä viritelmä oli itselläkin 70-luvun lopulla (kamera, salama, lähilinssi) ... jos jonkin parempaa jälkeä tekevän keksit, niin se on sitten jo tosi hyvä.
    Ominaisuuksia mm. 26mm linssi f2 - 5 linssiä 4 ryhmää, käsin säädettävät aukot 2, 4, 8, 18 - aika-automaatti n. elektronisesti 8s--1/1000s´+ mekaaninen 1/125s, mittaetsin - etäisyyden "liukusäädöllä", jalustakierre, lankalaukaisimen käyttö mahdollista, salamakenkä + oma salama lisäjalalla, .. siinä aluksi... tuolta vaikka lisää:
    http://mywebpages.comcast.net/youngds/110Cameras/Canon110ED20/Canon110ED20.htm
    ... ja myynnissäkin ebayssa:
    http://cgi.ebay.de/CANON-110ED-100-ED-20-CAMERA-NEW-IN-BOX-MANY-EXTRAS_W0QQitemZ110171526479QQihZ001QQcategoryZ709QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem
    .... 110 ED 20 oli se paras. Sen pikkuveljet 110 E ja 110 ED hiukan "vaatimattomampia" ominaisuuksiltaan.
     
  6. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: 110-koon kamera

    Pitääkös sit ostaa 110 spiraalit, mites kehitys hoituu..?
     
  7. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: 110-koon kamera

    Tuo Pentax olis kyllä katseenkerääjä, mutta objektiiveineen liian raskas setti mulle. Pikku kätöset väsyy. Ei vain, mutta liikaa tavaraa. Im not worth it.

    Tollasen Canonin ostasin kyllä. Tuo ebayn 50€:n paketti olis vielä käyttämätön :) Toisaalta, käytetty olis vitosen luokkaa. En ole saanu vaan toimimaan tuota ebaytä. Joteskin tuo mun Tapiolan kortti ei skulaa Paypalin kans. Ja asiakaspalvelu ei osannu auttaa, jotes pitäis hakea varmaan jokin oikea kortti jostain oikeasta pankista. Ei vitosen ostos tieten välttämättä paypalia edellyttäs, mutta silti, periaatteestakin en ala häsyämään.

    Häsyämisestä puheen ollen, kyllä kai joku vielä tuota 110:kin kehittää. En ole kyllä edes kysyny. Mv:nä ei filmiä löytyny, ainakaan impexiltä, joten menee muiden kehitettäväksi. Ainakin Colorkarvakolmio väittää kehittävänsä. En tieten ihan loppuun ole tätä ajatellut. Ainahan voi marssia lähimpään tunnin kuvaan tms ja VAATIA kehityspalvelua väkisin, kovaan ääneen, ja jos ei mene läpi, haukkua kaikki ja kirjoittaa kipakan tekstaripalautteen paikallislehteen. On se ainakin ennen tuottanut hyvän mielen.
     
  8. MFFF

    MFFF

    217
    0
    0
    Vs: 110-koon kamera

    Mulla ois 3 kpl 110-spiraaleja. Paljonko tarjotaan? :) Ne on vieläpä uusia, eli vanhoja mutta käyttämättömiä omassa laatikossaan. Taisi olla Kis-merkkisiä.
     
  9. Vs: 110-koon kamera

    .
     
  10. Vs: 110-koon kamera

    Canonin 100 kameroita suosittelen lämpimästi, tosin siiden piväysversioon ei saa enää uusia vuosikertoja, vaan pitää tyytyä pelkkiin numeroihin. Se päiväys syntyy siten, että sisällä on pyöreät muoviset kiekot joitten läpi minisalama väläyttää numerot filmille.

    Ja 110-koon mv-filmiä tehtiin vain nimeksi, mutta Kodachromea ja Agfaa tehtiin dioina ihan muutamia vuosia. Monessa paikassa on edelleen varastossa Agfan, Leitzin tms. 110-koon piojektori, mutta niihin ei enää saa pyörökasetteja. Ja tehtiinpä välipalojakain, 110-diat tulivat labrasta 3x3 cm kehyksissä ja välipalalla niitä saattoi esittää tavallisessa diaprojektorissa, johon vaan hankittiin lyhytpolttovälisempi ( ja aika paljon kalliimpi) objektiivi, jotta dia täyttäisi koko kankaan, eikä olisi saman kokoinen kuin ATK-tykin 30x40 näyttö 250 hengen salissa nykyään....
     
  11. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    110 filmiä? Onks tietoo?
     
  12. Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Minulla olisi kolme. Konica VX200 mennyt vanhaksi 2/2001, Agfacolor HDC 200 1/2000 sekä klassillinen Kodacolor II 4/1980! Yhteensä 5 € meidän ovelta Helsingistä.

    T. Kerkko.
     
  13. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Tuosta nuo ja sitten fotoimpexiltä tosiaan saanee lisää. Ehkä muualtakin jostain saksanmaalta? nordfoto.de vois olla tarkistamisen arvonen myös, en tiä onko sielä.
     
  14. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Nordfotosta saa näemmä FUJI Superia 200 110-24 Pocketia 1,96/kasetti, mikä kuulostaa järjettömän hyvältä kaupalta, niin järjettömältä kuin tämä kuulostaa :) Otinkin kto:hon yhteyttä kun on järkkäämässä sitä kimppatilausta, saan sieltä isomman toivottavasti isomman setin.

    Ja Kerkko, täytyy todeta W.Hagenstamin äänellä: Antiikkia, antiikkia! Nuo kuulostaa kyllä sellaisilta filmeiltä että niihin tarttuisi joitain tosi ainutlaatuisia sävyjä. Et sinä jaksaisi kantaa niitä filmejä postiin jos maksan kulut ja nostan tarjouksen filmeistä huikeisiin 7.5€ kattolukemiin :)
     
  15. Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Moro
    Mulla on Canon 110 ed 20 joka maksoi n. 6 euroa plus postit Ebay/Australiasta. Filmiä tilasin ensi hätään myös muistaakseni Ebayn kautta jostain Saksasta.

    Kuvat oli hienoja joten huollatin laitteen ja tilasin Ebayn kautta 70 rullaa filmiä n. 50 eurolla kylmään. Laadukkaan oloinen ja hauska kamera. Alkaa syyhyttää tosiaan se keltainen Minolta Weathermatic ja sit toi Pentax 110, ja olikos se Minolta se erikoisen näköinen zoomvehje?

    Ja kuvat kehitti Colorkolmio; se ei ollu ihan halpaa lystiä mutta ehkä filmit vois kehittää muuallakin ja teettää kuvat vain helmistä?

    Mutta filmiä tosiaan löytyy aika helposti ulkomailta.

    t. V-M
     
  16. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Tuota sun Canonia ne kyllä kehuvat kaikkialla, siis 110-kameroista.

    Minoltalla olisi ollut aika laaja valikoima, mitä ebaystäkin kurkki. Se zoomillinen olis ollut kyl katseenkääntäjä :) Weathermatic oli sellanen keltanen, aika perusmallinen, mutta olisihan se kanoottireissuilla rintataskussa mukava. Toisaalta, epäilisin että vanhentuneessa pikkunegassa ei välity ulkoilureissujen maisemat ja värikirjo mitenkään erikoisen vaikuttavasti. Ite sitten tyydyin agfamatic 4000:een mitä joku huutonetissä oli tarjonnut jo pitempään aikaan. Odottelen filmiä että pääsen räiskiin.

    Ulkomailta filmiähän löytyy kyllä. Kehitystä ajattelin kokeilla Colorkolmiolla ja jos on kankeata ja huonoa, niin isompia määriä sitten ulkomailla.

    Mallejahan noita löytyy monia ja niinku sullakin, jos on paljon filmiä pakkasessa, niin vois olla aivan hauskaa testata jotain toistakin samantyyppistä värkkiä.
     
  17. Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Minulle on tulossa ylimääräinen Pentax Auto 110 setti (jotain objektiiveja, salama ja lisävarusteita....) meni huudot hieman ristiin ja tuli ostettua vahingossa kaksi. Sitä ei tosin ihan kuudella eurolla saa, mutta myyntiin se tulee joskus ensiviikolla kunhan ensin saapuu... kiinnostuneet voivat kysellä silloin :)
     
  18. Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Ja mulla löytyy tuo Minoltan 110 Zoom SLR, hämmästyttävästi paristokin vielä toimii (en ole kuvannut varmaan 15 vuoteen tällä)

    Originaali vastis ja lenskäppikin löytyy! Todella retro, space is the place!

    Tätä himoavalle: 40.-
     
  19. Vs: 110-koon kamera OSTETTU Filmiä ostetaan

    Täytyi oikein käydä vilkaisemassa kuvia millaisesta vehkeestä on kyse...  aika erikoinen laite. ONko tuo miten iso ja käteenkäypäinen?

    Tänään tuli ensimmäinen ostetuista Pentax auto110:sta. Hyvässä kunnossa. Runko, 24mm, 18mm ja 50mm sekä AF100P salama sekä viritin.

    Pienellä puhdistuksella siitä tuli kuin uusi. Ainoa kauneusvirhe on virittimen (kyllä, siinä on erillinen viritin, kuin isommissa ikään) paristokotelon kiinnitys on murtunut ja se piti laittaa teipillä. Se kun olisi ollut vielä kunnossa niin tuota ei uudesta erottaisi.

    Pentax 110