Vs: Ida Muuten kaunis otos, mutta käden ojennus/asento pilaa symmetrian/hallitsee kuvaa liikaa, tuntuu käsi kuin ihmenelosten kumimieheltä, jatkuuuuuuu ja pitenee luonnottomiin mittoihin..
Vs: Ida Minusta sinä hallitset valon hyvin. Kuvasi ovat hyvin toteutettu. Tulee mieleen että liiankin hyvin, voisi olla suoraan muotilehden etusivulla. Minusta vahvaa osaamista.
Vs: Ida Late alkaa saada juonesta kiinni, oikein hyvä, mutta samalla kritiikin skaala muuttuu... VALO: ihan basic 80 luvun sontsa /softboksi yhden valon ratkaisu. tekee kohtuullista korostusta varjoja jotka on mielenkiintoisia kun oikeaan kohtaan osuu. Asento rento mutta painotuksia voi viritellä lantion asennolla ja käsillä. Ryhti vähän löysä, mutta perusteltu. Jos mimmillä on edes jotenkin kohtuulliset sormet/kynnet, kyllä ne voisi näkyä myös, tulisi tiettyä "hienostuneisuutta" sormien elävällä asennolla. nyt lähinnä ilmentää jännittyneisyyttä. Valosta vielä: vaikka käytät yhtä valoa, niin tsekkaa heijastimet, nyt vasen puoli kuolee kokonaan, voisi hiukka reflellä elävöittää , että edes ääriviivat tulisivat esiin. Yleisneuvo: kun olet päässyt tähän asti, hanki läppäri jolla näet kuvan kohtuullisessa koossa jo kuvatessasi. Se nopeuttaa kuvausprosessia ja oppimista kun voit ottaa suuriakin riskejä valaistuksessa ja mallin ohjaamisessa. Toinen yleisneuvo: Kun maksaja ei ole hengittämässä niskaan, anna palaa...
Vs: Ida Vataselta hyviä neuvoja. Olen koittanut jättää ton tekniikan kokonaan taka-alalle ja keskittyä siihen vaikeimpaan eli mallinohjaukseen ja siinä vaiheessa kun se alkaa sujumaan jollain tasolla voisin ottaa vaikka sen toisenkin valon/heijastimen käyttöön.
Vs: Ida Tähänkin yksi neuvo: hanki iso peili jonka laitat itsesi taakse. kun annat ohjeita, malli näkee itse mitä on tekemässä. Kuvaus on yhteistyötä sitten kun olet suunnilleen siinä mitä ajat takaa, laita kangas peilin eteen ja "malli on kokonaan sinun" Alkutaipaleella te kummatkin tarvitsette tukea ja varmuutta. Homma alkaa sujua kun inspiroitte ja tuette toisianne.