Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN Nikon f 5 tai f 3

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana J.Kimonen, 18 Lokakuu 2008.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Nikon f 5 tai f 3

Olen laittanut sähköpostia. 

2. Mirrored

23 779
    749
    113

Moi palaan asiaan (sähköposti) myöhemmin tänään!  Nyt menoa.

3. Pore

Pore

98
    0
    0

Hinta on kyllä kohdillaan. Kun itse etsin runkoa, kyttäsin paljon huuto.net:stä. f3-nikoneita myytiin alle 100e.

4. vainolevola

vainolevola Member

191
    1
    18

Siis kyse oli puhtaasta avunannosta kameran löytämiseksi, ei muuta. Eihän tuo alkuperäinen linkki ollut edes minun lähettämäni.
    Kuvista voi päätellä kameran olevan tosiaan hyvässä kunnossa, ehkä yhtä hyvässä kuin omani, mutta hinta ei tuosta enää varmaan paljoa nouse.
    Ja jos saat huudettua sen tuohon lähtöhintaan, olet tehnyt tosi hyvät kaupat. Todellisessa Mint- kunnossa olevia kameroita ei millään satasella osteta. Satasella satasen rohjo ja kalliilla vitriiniyksilö, hyvässä käyttökunnossa oleva on vissiin käyttöä ajatellen järkevin ostos. Kai niitä saa jo parilla sadalla.

5. Mirrored

23 779
    749
    113

No, tulli ja alv.  Lisäksi joutuu hakermaan sen itse tullista ja todistamaan maksetun hinnan.  No ei sitä itse tarvitse hakea ja tullata, jos maksaa huolintaliikkeelle vielä vähän lisää rahaa.

Olen pari kertaa joutunut tuohon ja kyllä se niin hankalaa oli että harkitsen muutaman kerran paremmin aina EU:n ulkopuolisia ostoksia. Ne on nykyään vielä niin pirun tarkkoja, kun tullattava on vähentynyt EU:n myötä. Ja pitkä matkakin sinne lentikentälle oli.

Kyllä oikein hyviä ja jopa erittäin siistejä yksilöitä luultavimmin saa huutokaupasta Euroopasta noin 300 euron hintaan,  kun käyttää etsimiseen pari viikkoa.  Vain postimaksu päälle.   Jos ei löydä, lienee F3:n hinta viime kuukausina noussut.  Ja nyt en puhunut keskimääräisistä hinnoista, vaan hyvistä kaupoista, joiden kärkkymiseen kuluu aikaa. Muistaen myös aina viime sekunnin yllätyshuudon, sen ensimmäisensä samalla. Ja kysymys Saksaan ja UK:hon jos lukee että toimitus vain Saksaan tai UK:hon tietysti kuuluu myyjälle hyvissä ajoin: Hallo! Can you sell outside of Germany?  I live in Finland and like to try bid your camera? danke Shön, oma nimi ja osoite.  Hinta jää usein alemmaksi näissä maan sisäisissä.

Usein on hyvä kysyä myös lisää/isompia kuvia sähköpostiin ja muuta utelua kamerasta..  ääh.  en minä sentään opasta enempää nyt kirjoita! Kokemusta tuo homma vaatii, jotta ei joudu liikaa maksamaan eikä kunto yllätä.

6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

No emmänyt tiedä onko tullissa asioiminen nyt niin erityisen hankalaa. Ovat nykyään aika palvelualttiita ja auttavaisia. Otat vaan kuitit mukaan ja sitten maksat alvit (ja mahdolliset tullit) pankkikortilla.

Eri asia on sitten se, mite edullista EU:n ulkopuolelta ostaminen lopulta on... Yleensä säätöt ovat aika minimaalisia.

Edullista muutaman kympin optiikkaa tms. pikkutavaraa voi toki huoletta ostaa mistä vain. Niistä kertyvät maksut ovat niin pieniä, ettei tulli niitä peri.

7. Vs: Nikon f 5 tai f 3

Joo kun tulee vastaan hyvä työkalu hyvässä kunnossa niin siitä kannattaa maksaa hiukan enempi (ehkä 2x tai jopa 3x).
    Nikon F3hp on paras koskaan tehty kinokamera.
    Tuo Vainon F3 on kyllä ehdottomasti timantti josta kannattaa maksaa enempi kun keskimäärähintoja.
    Silti jo 300 euroa on kinarista mielestäni melko paljon.

8. Mirrored

23 779
    749
    113
  9. Vs: Nikon f 5 tai f 3

Ihmeellisiä väitteitä teillä: tullattava vähentynyt, maailman paras kinokamera, maailman yleisin kamera. Todistakaas jokin noista, saatte markan ;-]

10. Mirrored

23 779
    749
    113

Muuten ajattelin kyllä jo kirjoittaessa, että tietyillä reunaehdoilla se on yleisimpiä kameroita. Jätin tällaisen itsestäänselvyyden pois.  Rajataan siis kameroiden ryhmään vaikkapa slr-kinofilmi, niin eiköhän olla jo totuudessa.  Markkaa en yritä saada.  Huomaa että yleisimpiä on eri asia kuin yleisin ja että tällaisessä määrittelyssä tarvitaan myös tulkinta siitä kuinka monta kameramallia otetaan siihen ryhmään mukaan.

11. vainolevola

vainolevola Member

191
    1
    18

No niin, joku jenkki sen nyt sitten huusi siihen aloitushintaan (eli n. 245€ kaikkine kuluine Suomeen)...

12. Vs: Nikon f 5 tai f 3

Veikaatko että olisi siis lähety sillä että olisi taalan iskenyt päälle?
    No, joka tapauksessa oli liian kallis suomalaisille.

13. vainolevola

vainolevola Member

191
    1
    18

Ei tietenkään, mutta ajattelin vain kertoa että mikä olisi ollut kauppahinta jos voittajahuuto olisi tullut Suomesta.